Vezi mai mult
Vezi mai putin

Urmareste

Modifică dimensiunea fontului:

Şoferul de siguranţă aflat la volanul unui vehicul autonom al Uber Technologies aflat în teste, care lovit şi ucis o femeie în Tempe din statul american Arizona, în 2018, a fost acuzat de omucidere din neglijenţă, au anunţat marţi procurorii, citaţi de Reuters.

Rafael Vasquez, în vârstă de 46 de ani, cunoscut sub numele de Rafaela, a pledat nevinovat, marţi, după ce a fost acuzat de moartea lui Elaine Herzberg, la 27 august 2018, conform datelor instanţei. Vasquez a fost eliberată în aşteptarea procesului stabilit pentru februarie 2021.

Herzberg a murit după ce a fost lovită în timp ce traversa strada cu bicicleta, în cursul nopţii.

Primul deces al unei persoane lovită de o maşină fără şofer a declanşat îngrijorări semnificative privind siguranţa în industria aflată în fază incipientă a vehiculelor autonome.

Uber a refuzat să comenteze, notează Reuters. De asemenea, un avocat care o reprezintă pe Vasquez nu a răspuns imediat la solicitarea de a comenta.

Potrivit unui raport al poliţiei din Tempe, Vasquez se uita în mod repetat în jos în loc să-şi menţină privirea la drum. Procurorii au declarat în martie 2019 că Uber nu răspunde penal în acest accident.

''Neatenţia în timpul conducerii este o problemă de mare importanţă în comunitatea noastră'', a declarat procurorul Allister Adel din comitatul Maricopa. ''Când un şofer se urcă la volanul unei maşini are responsabilitatea de a controla şi utiliza vehiculul în siguranţă'', a adăugat ea.

Poliţia a indicat anterior că accidentul era ''în totalitate evitabil'' şi că Vasquez urmărea programul TV "The Voice" la momentul producerii incidentului.

În noiembrie, Comitetul Naţional pentru Siguranţa Transporturilor (NTSB) a dat vina pe lipsa de acţiune a lui Vasquez şi pe Uber pentru lipsa de atenţie faţă de siguranţă şi pentru decizii inadecvate în procesul de dezvoltare a vehiculului autonom al companiei.

NTSB a indicat drept cauză probabilă eşecul lui Vasquez de a monitoriza mediul de conducere ''deoarece era atenţia ei era distrasă de-a lungul călătoriei de telefonul personal''. Ea trebuia să acţioneze în caz de urgenţă.

Uber a luat o serie de decizii în procesul de dezvoltare care au contribuit la cauza accidentului, a indicat NTSB. Software-ul din maşina Volvo XC90 modificată nu a identificat-o corect pe Herzberg ca fiind un pieton.

Uber a dezactivat sistemele automate de frânare de urgenţă din vehiculului Volvo XC90 şi a exclus utilizarea imediată a frânării de urgenţă, bazându-se în schimb pe şoferul de rezervă, notează Reuters.AGERPRES/(AS - autor: Dana Purgaru, editor: Mihaela Moise, editor online: Ada Vîlceanu)

 

Sursa foto: National Transportation Safety Board/Handout via REUTERS

Conținutul website-ului www.agerpres.ro este destinat exclusiv informării publice. Toate informaţiile publicate pe acest site de către AGERPRES sunt protejate de către dispoziţiile legale incidente. Sunt interzise copierea, reproducerea, recompilarea, modificarea, precum şi orice modalitate de exploatare a conţinutului acestui website. Detalii în secţiunea Condiții de utilizare. Dacă sunteţi interesaţi de preluarea ştirilor AGERPRES, vă rugăm să contactați Departamentul Marketing – marketing@agerpres.ro.

Utilizarea secţiunii Comentarii reprezintă acordul dumneavoastră de a respecta termenii şi condiţiile AGERPRES în ceea ce priveşte publicarea comentariilor pe www.agerpres.ro.

Monitorizare
Setări

DETALII DESPRE TINE

Dacă ai cont gratuit te loghezi cu adresa de email. Pentru a crea un cont gratuit accesează secțiunea “Crează cont”.

Dacă ai cont plătit te loghezi cu username. Pentru a vă crea un cont plătit vă rugăm să contactați:

Dacă nu puteți vizualiza această știre, contactați echipa AGERPRES pentru a vă abona la fluxurile de știri.