COD GALBEN: 20-01-2022 ora 10 Intre 20 ianuarie, ora 12 – 22 ianuarie, ora 10 se va semnala viscol

Vezi mai mult
Vezi mai putin

Urmareste

Modifică dimensiunea fontului:

Numeroase femei britanice aflate în muncă la domiciliu s-au confruntat cu solicitări sexiste din partea superiorilor, care le-au cerut ţinute ''sexy'' sau purtarea machiajului, potrivit unui studiu publicat joi de casa de avocatură Slater and Gordon, informează AFP.

Peste 35% dintre femeile care au participat la sondaj au mărturisit că s-au confruntat cu cel puţin o solicitare cu caracter sexist de la debutul perioadei de izolare la domiciliu în Marea Britanie, la sfârşitul lui martie.

Dacă au existat voci care sperau că telemunca va limita riscurile unui astfel de comportament deplasat, acest lucru nu se întâmplă, potrivit sondajului care estimează că sexismul a găsit noi mijloace, mai subtile, de a se propaga în mediul online.

Potrivit cercetării, peste 34% dintre femeile chestionate s-au confruntat cu situaţia în care superiorii le-au solicitat să se machieze sau să se coafeze mai mult, în timp ce 27% dintre acestea au primit cereri să se îmbrace într-o manieră ''mai sexy sau provocatoare''.

Angajatorii justifică aceste solicitări prin încercarea de a obţine noi contracte sau a face pe placul echipei sau a clienţilor cu prilejul şedinţelor prin videoconferinţă devenite inevitabile în contextul muncii la distanţă.

Cele mai multe dintre femei nu au raportat aceste solicitări departamentelor de resurse umane, iar un sfert dinte ele au acceptat să-şi schimbe înfăţişarea de teama unor consecinţe negative în ceea ce priveşte cariera.

''Este extrem de dezamăgitor că purtăm în continuare acest tip de conversaţie în special într-un moment în care femeile jonglează între multiplele sarcini domestice şi sunt responsabile totodată de supravegherea copiilor. Acest tip de comportament arhaic nu trebuie să existe într-un mediu de lucru modern'', a subliniat Danielle Parsons, avocată în cadrul Slater and Gordon.

Casa de avocatură, una dintre cele mai mari din Regatul Unit, specializată pe apărarea consumatorilor, a chestionat peste 2.000 de bărbaţi şi femei în cadrul acestui studiu.AGERPRES/(AS - autor: Simona Tatu, editor: Florin Ştefan, editor online: Ady Ivaşcu)

Conținutul website-ului www.agerpres.ro este destinat exclusiv informării publice. Toate informaţiile publicate pe acest site de către AGERPRES sunt protejate de către dispoziţiile legale incidente. Sunt interzise copierea, reproducerea, recompilarea, modificarea, precum şi orice modalitate de exploatare a conţinutului acestui website. Detalii în secţiunea Condiții de utilizare. Dacă sunteţi interesaţi de preluarea ştirilor AGERPRES, vă rugăm să contactați Departamentul Marketing – marketing@agerpres.ro.

Utilizarea secţiunii Comentarii reprezintă acordul dumneavoastră de a respecta termenii şi condiţiile AGERPRES în ceea ce priveşte publicarea comentariilor pe www.agerpres.ro.

Monitorizare
Setări

DETALII DESPRE TINE

Dacă ai cont gratuit te loghezi cu adresa de email. Pentru a crea un cont gratuit accesează secțiunea “Crează cont”.

Dacă ai cont plătit te loghezi cu username. Pentru a vă crea un cont plătit vă rugăm să contactați:

Dacă nu puteți vizualiza această știre, contactați echipa AGERPRES pentru a vă abona la fluxurile de știri.