COD GALBEN: 25-01-2022 Intre 09:30 si 14:00 se va semnala intensificări ale vântului, cu rafale de peste 90-100 km/h, spulberând zăpada in Județul Caraş-Severin, Județul Hunedoara;

Vezi mai mult
Vezi mai putin

Urmareste

Modifică dimensiunea fontului:

Parlamentarii USR, membri ai comisiilor de Transporturi din Camera Deputaţilor şi Senat, îi solicită "ferm" ministrului Transporturilor şi Infrastructurii, Sorin Grindeanu, să nu relaxeze legislaţia siguranţei rutiere, promovând proiectul de Ordonanţă de Urgenţă prin care Inspecţia de siguranţă periodică pe reţeaua rutieră existentă se va face din 3 în 3 ani, şi nu din 2 în 2, ca în prezent.

Potrivit unui comunicat transmis, marţi, AGERPRES, USR reaminteşte ministrului Grindeanu că, "în 2020, aproape 10% din victimele accidentelor rutiere din întreaga Uniune Europeană au fost în România".

"Raportat la un indicator de 1 milion de locuitori, România conduce detaşat acest clasament al morţii cu 85 de decese, pe locul al doilea în 2020 situându-se Letonia cu 73 de victime / 1 milion de locuitori. La mare distanţă este Suedia, de exemplu, cu mai puţin de 20 de victime / 1 milion de cetăţeni. În acest context, un proiect de Ordonanţă publicat pe site-ul Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii promite să aducă grave prejudicii siguranţei rutiere din România", se arată în comunicat.

Printre modificările din proiectul de ordonanţă, menţionate de USR, se numără: angajaţii ARR nu mai vor fi obligaţi sa participe la cursuri de perfecţionare o dată la 2 ani, dispare obligaţia Poliţiei de a notifica ARR în caz de accident mortal şi obligativitatea ARR de a face inspecţie de siguranţă în cel mult 90 de zile în acel punct periculos; ARR actualizează clasificarea tronsoanelor de drum pe categorii de siguranţă rutieră o dată la 5 ani, faţă de 3 ani în prezent; este eliminată evaluarea de impact asupra siguranţei rutiere din studiul de fezabilitate al unui proiect de infrastructură, ea trecând doar la nivelul studiului de pre-fezabilitate, dispare planificarea anuală în cazul inspecţiilor de siguranţă.

"Siguranţa rutieră nu este terenul de joacă al unui politician sau altul, ci o răspundere pe care statul român o are faţă de cetăţeni", transmit parlamentarii USR Cătălin Drulă, Liviu Ionuţ Moşteanu, Cristian Paul Ichim, Ion-Marin Lazăr, Iulian Ştefan Lorincz, Cristina Rizea, Marius Bodea şi Cristinel Gabriel Berea. AGERPRES/(AS - autor: Livia Popescu, editor: Mihai Simionescu, editor online: Adrian Dãdârlat)

Conținutul website-ului www.agerpres.ro este destinat exclusiv informării publice. Toate informaţiile publicate pe acest site de către AGERPRES sunt protejate de către dispoziţiile legale incidente. Sunt interzise copierea, reproducerea, recompilarea, modificarea, precum şi orice modalitate de exploatare a conţinutului acestui website. Detalii în secţiunea Condiții de utilizare. Dacă sunteţi interesaţi de preluarea ştirilor AGERPRES, vă rugăm să contactați Departamentul Marketing – marketing@agerpres.ro.

Utilizarea secţiunii Comentarii reprezintă acordul dumneavoastră de a respecta termenii şi condiţiile AGERPRES în ceea ce priveşte publicarea comentariilor pe www.agerpres.ro.

Monitorizare
Setări

DETALII DESPRE TINE

Dacă ai cont gratuit te loghezi cu adresa de email. Pentru a crea un cont gratuit accesează secțiunea “Crează cont”.

Dacă ai cont plătit te loghezi cu username. Pentru a vă crea un cont plătit vă rugăm să contactați:

Dacă nu puteți vizualiza această știre, contactați echipa AGERPRES pentru a vă abona la fluxurile de știri.