Urmareste

Modifică dimensiunea fontului:

Senatul a adoptat, miercuri, OUG 63/2020 prin care Guvernul desfăşoară, contra cost, în condiţiile situaţiei epidemiologice actuale, campanii de informare pe toate tipurile de canale media - tv, radio, print, online, afişaj stradal.

Campaniile se desfăşoară începând din 15 mai, pe o perioadă de patru luni.

"Guvernul difuzează contra cost, prin intermediul serviciilor de programe de televiziune şi radiodifuziune, al ziarelor tipărite, revistelor, publicaţiilor periodice, al furnizorilor de servicii media online şi furnizorilor de publicitate, amplasate în localităţi înregistrate în România, campanii de informare publică privind măsurile de prevenire şi limitare a răspândirii a noului coronavirus, precum şi campanii de informare publică privind modul de reluare a activităţilor economice şi sociale după încetarea stării de urgenţă", se arată în OUG 63/2020.

Senatorul PNL Alina Gorghiu consideră că actul normativ este bine venit, motivând că, prin aceste campanii, oamenii primesc "informaţii corecte despre regulile de protecţie sanitară şi măsuri necesare pentru reluarea activităţilor în domeniul social şi economic".

"Se alocă peste 200 de milioane de lei de către Guvern pentru derularea acestei campanii (...). De la Guvern s-a comunicat că s-au înregistrat aproximativ 1.000 de cereri, companii, firme din mass-media, care să participe la aceste campanii de informare (...) Este şi un mijloc important de sprijinire a lor. Este un mijloc ca presa să treacă peste această perioadă grea (...) Guvernul a identificat soluţia de a oferi sprijin acum, înainte de a fi prea târziu, pentru un domeniu esenţial pentru democraţia din România", a spus Gorghiu la dezbaterea ordonanţei.

Senatorul USR Mihai Goţiu a arătat că trebuie făcută "o distincţie clară între susţinerea independenţei presei şi cumpărarea bunăvoinţei presei prin intermediul banilor publici".

"Pentru campaniile de informare a unor informaţii de interes public avem legislaţie legată de promovarea lor în audiovizual. Pentru presa scrisă tipărită şi online se pot organiza licitaţii pe baza unor auditări cât mai puţin contestabile cu privire atât la numărul cititorilor, cât şi la profilul acestora. Pentru orice alt tip de promovare de informaţie există posibilitatea organizării de licitaţii publice transparente (...). Cât timp aceste principii sunt eludate, presa nu este ajutată, ci, dimpotrivă, subordonată", a explicat Goţiu, precizând că senatorii USR nu pot susţine ordonanţa.

Şedinţa plenului Senatului de miercuri s-a desfăşurat cu o prezenţă restrânsă în sală, de 15 parlamentari, majoritatea lucrând de la distanţă.

OUG 63/2020 pentru organizarea şi desfăşurarea unor campanii de informare publică în contextul situaţiei epidemiologice va fi dezbătută de Camera Deputaţilor, for decizional în acest caz. AGERPRES/(A, AS - autor: Livia Popescu, editor: Florin Marin, editor online: Ady Ivaşcu)

Urmăreşte ştirile AGERPRES pe WhatsApp şi pe GoogleNews


Conținutul website-ului www.agerpres.ro este destinat exclusiv informării publice. Toate informaţiile publicate pe acest site de către AGERPRES sunt protejate de dispoziţiile legale incidente. Sunt interzise copierea, reproducerea, recompilarea, modificarea, precum şi orice modalitate de exploatare a conţinutului acestui website. Informaţiile transmise pe www.agerpres.ro pot fi preluate, în conformitate cu legislaţia aplicabilă, în limita a 500 de semne. Detalii în secţiunea Condiţii de utilizare. Dacă sunteţi interesaţi de preluarea ştirilor AGERPRES, vă rugăm să contactaţi Direcţia Marketing - marketing@agerpres.ro.

Monitorizare
Setări

DETALII DESPRE TINE

Dacă ai cont gratuit te loghezi cu adresa de email. Pentru a crea un cont gratuit accesează secțiunea “Crează cont”.

Dacă ai cont plătit te loghezi cu username. Pentru a vă crea un cont plătit vă rugăm să contactați:

Dacă nu puteți vizualiza această știre, contactați echipa AGERPRES pentru a vă abona la fluxurile de știri.