Urmareste

Modifică dimensiunea fontului:

România a ratat, pe partea de incoming, primăvara, dar ar mai fi o altă şansă în perioada septembrie-noiembrie, şi ţara noastră ar putea să prindă oportunitatea de a se promova ca o ţară verde, a declarat, pentru AGERPRES, Traian Bădulescu, consultant în turism.

"Dacă am ratat, pe partea de incoming, primăvara, o altă şansă ar fi perioada septembrie - noiembrie. Dar încă avem incertitudini. Deja au început să vină mici grupuri de turişti din ţări care şi-au deschis graniţele, precum Germania (inclusiv din comunitatea săsească), Austria sau Italia. Majoritatea aleg zonele montane, trasee de mountain bike, ecoturism. România ar putea să prindă oportunitatea de a se promova ca o ţară verde. Aşa că eu recomand zonele de nişă, de turism rural. Avem oraşele medievale şi cetăţile săseşti din Transilvania, Maramureş, Mărginimea Sibiului, Oltenia de sub Munte, Ţara Vrancei, precum şi Delta Dunării, o zonă neafectată de pandemia coronavirus. Aş promova mult mai bine turismul montan precum şi Dunărea, ţara noastră având pe teritoriul ei peste 1000 de kilometri din cursul total al fluviului", spune Traian Bădulescu.

În opinia sa, pe termen scurt şi poate mediu, turiştii străini vor evita să vină în grupuri mari pe renumitele circuite cu autocarele, care includeau Bucureşti, Valea Prahovei, Transilvania, Bucovina etc.

Bădulescu afirmă că există grupuri care şi-au anulat sosirea pe timpul primăverii şi aşteaptă lunile septembrie-octombrie. De asemenea, sunt touroperatori care aveau grupuri constituite, în special din ţări europene, care încă aşteaptă evoluţia situaţiei, pentru a decide dacă vor organiza sau nu acele grupuri în sezonul de toamnă.

Potrivit consultantului în turism, România încă nu atrage mulţi turişti străini şi nu este competitivă pe partea de turism de masă, dar s-a poziţionat foarte bine pe partea de turism cultural, turism de aventură, turism de nişă, ecoturism, turism rural.

"România încă nu atrage mulţi turişti străini şi nu este competitivă pe partea de turism de masă, şi mă refer aici în primul rând la litoral şi la staţiunile montane de schi, în special iarna. Ne-au întrecut şi bulgarii, care au şi un litoral mai lung şi staţiuni montane de succes, nemaivorbind de austrieci, pe partea de turism montan. Grecii au mii de kilometri de plajă, noi doar circa 70-80, de la Năvodari - Mamaia Nord la Vama Veche, iar litoralul românesc merge destul de bine pe partea de turism intern şi pe nişa distracţiei, a festivalurilor şi evenimentelor", a afirmă Bădulescu.

El consideră că România s-a poziţionat foarte bine pe partea de turism cultural, turism de aventură, turism de nişă, ecoturism, turism rural.

"Pe partea de turism rural ne aflăm în ultimii 20 de ani întotdeauna în top 10 destinaţii europene, uneori în top 5 în anumite privinţe. Majoritatea turiştilor străini veneau, în mod organizat, în ţara noastră, pentru circuite culturale. Chiar dacă nu vorbim de acelaşi număr de locuri precum cele de pe litoral sau din staţiunile montane, am putea promova un turism de calitate", a declarat Traian Bădulescu.

El a semnalat că un model de promovare în contextul covid-19 este Grecia, care s-a promovat ca o destinaţie sigură, ce îşi aşteaptă din nou turiştii şi a subliniat că, dacă se promovează eficient acum, România ar putea ajunge în 2022 o destinaţie mult mai căutată.

"Nu contează că şi ei vor avea clar mai puţini turişti în acest an, însă turistul internaţional va rămâne în minte cu ideea de destinaţie Grecia. Dacă ne vom promova bine şi eficient acum, România va putea ajunge o destinaţie turistică mult mai căutată în 2022. În turism totul se organizează din timp şi este nevoie de predictibilitate. Cred că ar fi bine să continue promovarea măsurilor de relaxare, dar cu un control strict. Românul trebuie să se obişnuiască să respecte legea, indiferent dacă este reprezentant HORECA sau turist. Aş merge pe stricteţea regulilor şi nu pe revenirea la măsuri dure, precum închiderea de regiuni, stoparea unor relaxări. Hotelierii trebuie să-şi promoveze măsurile de securitate, iar turiştii trebuie să conştientizeze că dacă vor respecta regulile vom avea în continuare turism şi va fi bine şi pentru România în general", susţine Traian Bădulescu.

Potrivit consultantului, bulgarii şi grecii au deschis restaurantele interioare, cu reguli stricte. Personalul poartă permanent măşti, la anumite hoteluri turistul nu se mai serveşte el ci este servit, este obligat să poarte mănuşi şi trebuie să respecte distanţarea fizică şi anumite intervale orare. Dar în aceste ţări s-au găsit soluţii. În special pe litoral sunt hoteluri cu terase mari, care suferă mai puţin din cauza neredeschiderii spaţiilor interioare de restauraţie, însă în marile oraşe sau în staţiunile montane sunt multe structuri de cazare deficitare la capitolul terase. Şi în acest caz nu-şi pot desfăşura activitatea aşa cum trebuie.

"Sper ca Guvernul să adopte o decizie favorabilă cât de curând, repet, cu respectarea strictă a regulilor, aşa cum se întâmplă deja în multe alte ţări. Coronavirus reprezintă o ameninţare reală, dar consider că avem nevoie de predictibilitate. Liderii politici din alte ţări precum Grecia, Bulgaria, chiar şi Italia şi Franţa, ţări mult mai afectate decât noi, au fost mai precauţi în declaraţii, căutând să asigure un echilibru între controlul stării pandemice şi imaginea externă a ţării. România nu are nevoie de graniţe închise iar, ci de un control şi de o supraveghere mai stricte. Poate că ar fi bună o campanie de conştientizare: dacă vrem să fim liberi, trebuie să respectăm regulile în general, aşa cum se întâmplă în Germania. Iar dacă vrem turism, trebuie să ne promovăm şi noi aşa cum o face Grecia", a mai declarat Traian Bădulescu. AGERPRES/(AS - autor: George Bănciulea, editor: Nicoleta Gherasi, editor online: Simona Aruştei)

Urmăreşte ştirile AGERPRES pe WhatsApp şi pe GoogleNews


Conținutul website-ului www.agerpres.ro este destinat exclusiv informării publice. Toate informaţiile publicate pe acest site de către AGERPRES sunt protejate de dispoziţiile legale incidente. Sunt interzise copierea, reproducerea, recompilarea, modificarea, precum şi orice modalitate de exploatare a conţinutului acestui website. Informaţiile transmise pe www.agerpres.ro pot fi preluate, în conformitate cu legislaţia aplicabilă, în limita a 500 de semne. Detalii în secţiunea Condiţii de utilizare. Dacă sunteţi interesaţi de preluarea ştirilor AGERPRES, vă rugăm să contactaţi Direcţia Marketing - marketing@agerpres.ro.

Monitorizare
Setări

DETALII DESPRE TINE

Dacă ai cont gratuit te loghezi cu adresa de email. Pentru a crea un cont gratuit accesează secțiunea “Crează cont”.

Dacă ai cont plătit te loghezi cu username. Pentru a vă crea un cont plătit vă rugăm să contactați:

Dacă nu puteți vizualiza această știre, contactați echipa AGERPRES pentru a vă abona la fluxurile de știri.