Transportul rutier internaţional de mărfuri efectuat de firmele româneşti pe relaţia cu Italia s-a redus, în medie, cu 15%, ca urmare a epidemiei de coronavirus, în timp ce în cazul transportului de persoane scăderea este de până la 100%, arată datele Uniunii Naţionale a Transportatorilor Rutieri din România (UNTRR), entitate care solicită Guvernului măsuri compensatorii financiare şi fiscale pentru transportatorii români.
"(...) firmele de transport rutier din România vor fi grav afectate din cauza epidemiei cu noul coronavirus (...) din estimările UNTRR, în cazul transportului rutier naţional de persoane - linii regulate - numărul de pasageri a scăzut cu 50%, iar pentru transportul de persoane ocazional scăderea este de aproximativ 100%. În relaţia cu Italia, firmele de transport rutier româneşti de persoane au oprit total activitatea, iar în relaţiile cu restul ţărilor scăderea este nesemnificativă, volumul fiind comparabil cu perioada similară din anul trecut. În schimb, în cazul transportului rutier de persoane - curse ocazionale (alte relaţii decât Italia) scăderea este de aproximativ 100%. În ceea ce priveşte transportul rutier de mărfuri intern, acesta este neafectat, în timp ce pentru transportul rutier de mărfuri internaţional scăderea generală este de aproape 15%, iar unele firme sunt mai afectate cu până la 30%, altele nu sunt afectate deloc", susţin transportatorii.
Conform UNTRR, transportul de marfă internaţional între Italia şi alte ţări din Uniunea Europeană, operat de transportatorii români, nu este afectat decât în măsura în care clienţii din Italia îşi reduc volumul de activitate - valabil în anumite cazuri, dar nu generalizat în acest moment.
"Transportul de mărfuri internaţional dintre Italia şi România este în pericol, din cauza măsurii de autoizolare a şoferilor care revin din Italia - aceste operaţiuni trebuie să includă costul cu imposibilitatea utilizării şoferului 14 zile, iar UNTRR solicită autorităţilor române revenirea asupra acestei decizii şi monitorizarea acestor şoferi, fără a fi puşi în autoizolare. Totodată, UNTRR solicită Guvernului şi măsuri compensatorii financiare şi fiscale pentru firmele de transport rutier ai căror şoferi sunt trimişi spre autoizolare şi în cazul anulării curselor. Reamintim ca Italia este al doilea partener comercial al României, după Germania, iar 10% din exporturile româneşti merg în Italia. Pe cale rutieră sunt transportate peste două milioane de tone de mărfuri (import/export) în relaţia România - Italia. Între România şi Italia se fac aproximativ 120.000 de curse/sens/an pe cale rutieră", precizează reprezentanţii UNTRR.
În acest sens, transportatorii solicită Guvernului României să întreprindă demersuri pe lângă Comisia Europeană şi Guvernul Italiei în vederea aplicării unei derogări temporare de la interzicerea efectuării repausului săptămânal normal în autovehicul, aşa cum prevede Regulamentul Parlamentului European şi al Consiliului European, din 15 martie 2006 privind armonizarea anumitor dispoziţii ale legislaţiei sociale în domeniul transporturilor rutiere.
Uniunea Naţională a Transportatorilor Rutieri din România este o organizaţie profesională şi patronală, neguvernamentală, independentă, apolitică, fondată în anul 1990 pe principii democratice, care promovează şi apără interesele transportatorilor rutieri pe plan intern şi internaţional, înregistrând de la înfiinţare până în prezent peste 16.000 de firme înscrise - operatori care efectuează transporturi interne şi internaţionale de marfă şi persoane. AGERPRES/(AS - autor: Daniel Badea, editor: Oana Tilică, editor online: Irina Giurgiu)
Urmăreşte ştirile AGERPRES pe WhatsApp şi pe GoogleNews
Conținutul website-ului www.agerpres.ro este destinat exclusiv informării publice. Toate informaţiile publicate pe acest site de către AGERPRES sunt protejate de dispoziţiile legale incidente. Sunt interzise copierea, reproducerea, recompilarea, modificarea, precum şi orice modalitate de exploatare a conţinutului acestui website. Informaţiile transmise pe www.agerpres.ro pot fi preluate, în conformitate cu legislaţia aplicabilă, în limita a 500 de semne. Detalii în secţiunea Condiţii de utilizare. Dacă sunteţi interesaţi de preluarea ştirilor AGERPRES, vă rugăm să contactaţi Direcţia Marketing - marketing@agerpres.ro.
© 2025 Agenția Națională de Presă AGERPRES
Conținutul acestui site este proprietatea Agenției Naționale de Presă AGERPRES. Este interzisă republicarea sau redistribuirea conținutului fără menționarea sursei.
Dacă ai cont gratuit te loghezi cu adresa de email. Pentru a crea un cont gratuit accesează secțiunea “Crează cont”.
Dacă ai cont plătit te loghezi cu username. Pentru a vă crea un cont plătit vă rugăm să contactați:
Dacă nu puteți vizualiza această știre, contactați echipa AGERPRES pentru a vă abona la fluxurile de știri.
< | june 2025 | > | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
su | mo | tu | we | th | fr | sa |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 |
8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 |
15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 |
22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 |
29 | 30 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
< | july 2025 | > | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
su | mo | tu | we | th | fr | sa |
29 | 30 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 |
13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 |
20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 |
27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 |