COD GALBEN: 18-06-2025 ora 10 Intre 18 iunie, interval orar 12 – 21 se va semnala temperaturi deosebit de ridicate și disconfort termic COD GALBEN: 18-06-2025 ora 10 Intre 19 iunie, intervalul orar 12 – 21 se va semnala temperaturi deosebit de ridicate și disconfort termic
Angajaţii români au cumpărat beneficii de peste 110 milioane de lei în prima jumătate a anului 2019, similar valorii din întregul an 2018, piaţa de beneficii extrasalariale urmând o tendinţă ascendentă de la an la an, atât prin prisma numărului de beneficii acordate angajaţilor, cât şi datorită bugetelor mai mari pe care angajatorii le alocă propriilor angajaţi.
Potrivit unei platforme online de specialitate, tichetele de masă, cadourile, vacanţele în România (voucherele de vacanţă), transportul (către şi de la serviciu) şi serviciile de Sport & Wellness au fost principalele categorii care au atras bugetele angajaţilor. În perioada similară din 2018, topul celor mai accesate beneficii a inclus, în ordine, tichete de masă, cadouri, transport, vacanţe în România şi pensii private.
Dintre beneficiile accesate de angajaţi cu bani personali, abonamentele de sport, vacanţele şi categoria hobby/ evenimente/ spectacole au atras, în primele 6 luni ale anului, cele mai mari bugete.
Specialiştii atrag însă atenţia că piaţa continuă să fie fragmentată şi neunitară, majoritatea companiilor optând pentru politici şi mecanisme interne de acordare a beneficiilor, în principal, prin sisteme fixe (prin care angajatorii oferă beneficii similare tuturor angajaţilor).
"Un sistem flexibil de acordare a beneficiilor extrasalariale le oferă multiple avantaje atât angajaţilor, cât şi angajatorilor. Angajaţii au libertatea de a cheltui bugetele alegând exact beneficiile pe care şi le doresc şi de care au nevoie, iar angajatorii au la dispoziţie o soluţie ce le oferă avantaje de ordin fiscal şi de eficientizare a bugetelor, ajutându-i şi la reducerea gradului de încărcare operaţională a departamentelor de HR şi financiar, contribuind la creşterea nivelului de motivare şi retenţie a angajaţilor", a declarat Stelian Bogza, cofondator BenefitOnline.ro.
Cel mai important beneficiu introdus în primele 6 luni ale acestui an în platforma BenefitOnline.ro este tichetul cultural, odată cu actualizarea din luna ianuarie a Legii 165/2018 privind acordarea biletelor de valoare. Tichetele culturale fac parte din categoria de beneficii deductibile şi pot fi acordate lunar sau ocazional, în limita a 150 de lei, respectiv 300 de lei, pentru achitarea contravalorii de bunuri şi servicii culturale, precum: abonamente şi bilete la spectacole, concerte, proiecţii cinematografice, muzee, festivaluri, târguri şi expoziţii, permanente sau itinerante, parcuri tematice, inclusiv cele destinate copiilor, cărţi, manuale şcolare, albume muzicale, filme, în orice format.
Tichetele culturale sunt taxate cu 10% (impozit pe venit) pentru angajaţi, la fel ca în cazul tichetelor de masă şi celor de vacanţă.
În total, angajaţii care au folosit platforma de beneficii flexibile BenefitOnline în primul semestru al acestui an au cheltuit 111 milioane de lei, aproape cât bugetele cheltuite pe tot parcursul întregului an 2018 (114 milioane de lei).
"Creşterile înregistrate în anumite categorii sunt, pe de-o parte, consecinţa bugetelor mai mari acordate de angajatori, dar, mai ales, sunt determinate de semnarea unor companii client cu mulţi angajaţi tineri (sub 30 de ani), care, statistic, îşi aleg beneficii precum Turism, Sport & Wellness, Sănătate, Tichete Culturale şi, mai nou, fac donaţii", spune Stelian Bogza.
Începând de anul acesta, angajaţii au putut folosi bugetele primite de la angajatori şi pentru a face donaţii către diferite cauze sociale, culturale sau de mediu.
"Am introdus o nouă opţiune de utilizare a bugetelor de beneficii în platformă, acoperind zona de responsabilitate socială: donaţiile. Acestea au fost incluse la solicitarea angajaţilor care doresc să împartă bugetul de beneficii primit de la angajatori cu cei care au mai multă nevoie de ajutor. În noua secţiune, angajaţii pot face donaţii din bugetul de beneficii, dar şi din fonduri personale către ONG-uri şi fundaţii, sprijinind, astfel, cauzele sociale, culturale, de educaţie sau de mediu cu care rezonează mai mult", mai spune Stelian Bogza.
Sumele alocate lunar de angajatori pentru beneficiile angajaţilor variază între 200 de lei şi circa 750 de lei per angajat, media lunară în 2018 fiind de aproximativ 355 de lei.
În primele 6 luni ale anului 2019, peste 141.000 de angajaţi la 287 de companii au utilizat aceste bugete şi au ales beneficiile dorite din platforma BenefitOnline.ro, dintr-o paletă de 3.354 de oferte disponibile, de la 2.052 de furnizori. La finalul anului trecut, în platformă erau 103.000 de angajaţi la 258 de companii, iar numărul de beneficii ajungea la 3.073, de la 1.794 de furnizori.
"Numărul mai mare de companii client şi suplimentarea bugetelor alocate de companiile deja incluse în platformă au sprijinit creşterea veniturilor BenefitOnline cu circa 43% în primul semestru din 2019, faţă de perioada similară din 2018. Până la finalul anului, business-ul BenefitOnline.ro va ajunge la o cifră de afaceri de 55 de milioane de lei şi circa 170.000 de utilizatori în platformă", se precizează în comunicat.
BenefitOnline.ro este o platformă online cu beneficii extrasalariale pentru angajaţi şi oferă companiilor un flux complet pentru administrarea, raportarea şi integrarea în contabilitate şi salarizare a beneficiilor acordate angajaţilor.
În prezent, mai mult de 156.000 de angajaţi din România, din peste 300 de companii, accesează platforma BenefitOnline.ro pentru a-şi alege beneficiile extrasalariale, dintr-o paletă de peste 3.400 de beneficii disponibile, de la 2.200 de furnizori.AGERPRES/(AS - editor: Andreea Marinescu, editor online: Irina Giurgiu)
Urmăreşte ştirile AGERPRES pe WhatsApp şi pe GoogleNews
Conținutul website-ului www.agerpres.ro este destinat exclusiv informării publice. Toate informaţiile publicate pe acest site de către AGERPRES sunt protejate de dispoziţiile legale incidente. Sunt interzise copierea, reproducerea, recompilarea, modificarea, precum şi orice modalitate de exploatare a conţinutului acestui website. Informaţiile transmise pe www.agerpres.ro pot fi preluate, în conformitate cu legislaţia aplicabilă, în limita a 500 de semne. Detalii în secţiunea Condiţii de utilizare. Dacă sunteţi interesaţi de preluarea ştirilor AGERPRES, vă rugăm să contactaţi Direcţia Marketing - marketing@agerpres.ro.
© 2025 Agenția Națională de Presă AGERPRES
Conținutul acestui site este proprietatea Agenției Naționale de Presă AGERPRES. Este interzisă republicarea sau redistribuirea conținutului fără menționarea sursei.
Dacă ai cont gratuit te loghezi cu adresa de email. Pentru a crea un cont gratuit accesează secțiunea “Crează cont”.
Dacă ai cont plătit te loghezi cu username. Pentru a vă crea un cont plătit vă rugăm să contactați:
Dacă nu puteți vizualiza această știre, contactați echipa AGERPRES pentru a vă abona la fluxurile de știri.
< | june 2025 | > | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
su | mo | tu | we | th | fr | sa |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 |
8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 |
15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 |
22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 |
29 | 30 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
< | july 2025 | > | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
su | mo | tu | we | th | fr | sa |
29 | 30 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 |
13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 |
20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 |
27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 |