COD GALBEN: 17-06-2025 ora 10 Intre 17 iunie, interval orar 12 – 21 Fenomene vizate se va semnala 17 iunie, interval orar 12 – 21 Fenomene vizate COD GALBEN: 17-06-2025 ora 10 Intre 17 iunie, interval orar 12 – 21Fenomene vizate se va semnala 17 iunie, interval orar 12 – 21Fenomene vizate

Urmareste

Modifică dimensiunea fontului:

Marocul a inaugurat joi noi terminale la portul Tanger Med, care îi vor permite să depăşească cele mai mari porturi din Marea Mediterană, Algeciras şi Valencia din Spania, în termeni de capacitate şi să atragă şi mai multe investiţii, transmite Reuters.

Tanger Med, deja cel mai mare port din Africa, graţie unui volum anual de 3,6 milioane containere TEU în 2018, îşi va creşte capacitatea cu şase milioane de TEU graţie Tanger Med 2, care a necesitat lucrări în valoare de 1,3 miliarde euro, a declarat directorul portului Rachid Houari.

Autorităţile marocane speră că acest port, care oferă o platformă de export pentru uzinele din Maroc ale producătorilor auto francezi Renault şi Peugeot, va ajunge la finele acestui an la un volum de 4,5 milioane containere TEU, la fel ca şi portul Algeciras din sudul Spaniei.

"Sper că ne vom creşte capacitatea cu un milion de containere TEU în fiecare an", a spus Rachid Houari, precizând că terminalul iniţial a ajuns la o capacitate de 3,5 milioane containere TEU în doar şase ani.

"Ne aşteptăm să umplem întreaga capacitate în următorii şase ani", a adăugat Houari.

În prezent, aproximativ 90% dintre containerele care trece prin portul Tanger sunt în tranzit spre alte destinaţii. Cea mai mare piaţă, cu o pondere de 40%, este Africa de Vest, unde firmele marocane s-au extins semnificativ în ultimii ani. Aproximativ 20% merg spre Europa şi 10% spre cele două Americi.

Rachid Houari a mai spus că Marocul a investit un miliard de euro în primul terminal din portul Tanger, care a creat 6.000 de locuri de muncă în port şi alte 70.000 în zona comercială din jurul portului. Portul este amplasat la aproximativ 50 de kilometri est de Tanger, principalul oraş din nordul Marocului, ceea ce îi oferă spaţiul necesar pentru extindere.

Tanger are şi un terminal pentru ferryboat-uri care în perioada de vârf a sezonului estival transportă 40.000 de persoane pe zi, în principal marocani care trăiesc în Europa pe cealaltă coastă a Mării Mediterane. Terminalele sunt operate de APM Terminal şi sunt deţinute de grupul danez Maersk, firma germană Eurogate şi o firmă marocană. AGERPRES/(AS - autor: Constantin Balaban, editor: Oana Tilică, editor online: Simona Aruştei)

Urmăreşte ştirile AGERPRES pe WhatsApp şi pe GoogleNews


Conținutul website-ului www.agerpres.ro este destinat exclusiv informării publice. Toate informaţiile publicate pe acest site de către AGERPRES sunt protejate de dispoziţiile legale incidente. Sunt interzise copierea, reproducerea, recompilarea, modificarea, precum şi orice modalitate de exploatare a conţinutului acestui website. Informaţiile transmise pe www.agerpres.ro pot fi preluate, în conformitate cu legislaţia aplicabilă, în limita a 500 de semne. Detalii în secţiunea Condiţii de utilizare. Dacă sunteţi interesaţi de preluarea ştirilor AGERPRES, vă rugăm să contactaţi Direcţia Marketing - marketing@agerpres.ro.

Monitorizare
Setări

DETALII DESPRE TINE

Dacă ai cont gratuit te loghezi cu adresa de email. Pentru a crea un cont gratuit accesează secțiunea “Crează cont”.

Dacă ai cont plătit te loghezi cu username. Pentru a vă crea un cont plătit vă rugăm să contactați:

Dacă nu puteți vizualiza această știre, contactați echipa AGERPRES pentru a vă abona la fluxurile de știri.