COD GALBEN: 05-06-2025 ora 10 Intre 5 iunie, ora 12 – 5 iunie, ora 21 se va semnala temperaturi deosebit de ridicate și disconfort termic COD GALBEN: 05-06-2025 ora 10 Intre 05 iunie, ora 12 – 05 iunie, ora 23 se va semnala instabilitate atmosferică temporar accentuată COD GALBEN: 05-06-2025 ora 10 Intre 6 iunie, ora 12 – 6 iunie, ora 21 se va semnala temperaturi deosebit de ridicate și disconfort termic

Urmareste

Modifică dimensiunea fontului:

Romanul "Les Faux-Monnayeurs" ("Falsificatorii de bani") este scris de Andre Gide (n. 22 noiembrie 1869 - m. 19 februarie 1951), unul dintre romancierii novatori ai secolului al XX-lea şi apare la sfârşitul anului 1925.

Publicat mai întâi parţial în "La Nouvelle Revue francaise", este singurul text pe care Gide şi l-a subintitulat "roman", considerându-l a fi cel mai aproape, dat fiind caracterul său autoreflexiv, de acel roman nou pe care încerca să-l inventeze.

Semnificativ, unicul roman al lui Gide demn de acest nume este un studiu al potenţialului romanului. Subiectul romanului lui Gide este scrierea unui roman. Edouard, personajul central, este scriitor în devenire. El lucrează la o carte intitulată "Falsificatorii de bani". Precum Gide, el ţine un jurnal despre cum îşi scrie romanul. Dar acest jurnal, conform dialogului dintre Edouard şi alte câteva personaje, se identifică cu opera însăşi, cu textul însuşi al operei pe cale de a se realiza. Printr-un efect năucitor de "mise en abyme", citim un roman despre un romancier ce scrie un roman despre un romancier ce scrie un roman.

Critica actuală, de asemenea, îi acordă un loc privilegiat printre operele lui Gide, considerându-l un antiroman "avant la lettre" şi înscriind data apariţiei sale în cronologia precursorilor Noului Roman.

Spre deosebire de critica din prima jumătate a secolului al XX-lea, interesată de problematica din "Falsificatorii de bani', critica nouă vede în el locul de manifestare a unei "puneri în abis" complexe, la nivel funcţional dar şi textual.

Datorită acestui roman şi altor texte anterioare, precum "Les Cahiers d'Andre Walter" (1891), "Paludes" (1895), "Les Caves du Vatican" (1914), fragmentele teoretice din "Journal", numele lui Gide apare în studiile poeticienilor de azi inevitabil asociat cu sintagma "la mise en abyme", utilizată de el pentru prima oară pentru a desemna tehnica poetică a "punerii în abis". (''Dicţionar istoric critic, Literatura franceză'', Editura Ştiinţifică şi Enciclopedică, Bucureşti, 1982). AGERPRES/(Documentare - Daniela Dumitrescu, editor: Ruxandra Bratu, editor online: Anda Badea)

Urmăreşte ştirile AGERPRES pe WhatsApp şi pe GoogleNews


Conținutul website-ului www.agerpres.ro este destinat exclusiv informării publice. Toate informaţiile publicate pe acest site de către AGERPRES sunt protejate de dispoziţiile legale incidente. Sunt interzise copierea, reproducerea, recompilarea, modificarea, precum şi orice modalitate de exploatare a conţinutului acestui website. Informaţiile transmise pe www.agerpres.ro pot fi preluate, în conformitate cu legislaţia aplicabilă, în limita a 500 de semne. Detalii în secţiunea Condiţii de utilizare. Dacă sunteţi interesaţi de preluarea ştirilor AGERPRES, vă rugăm să contactaţi Direcţia Marketing - marketing@agerpres.ro.

Monitorizare
Setări

DETALII DESPRE TINE

Dacă ai cont gratuit te loghezi cu adresa de email. Pentru a crea un cont gratuit accesează secțiunea “Crează cont”.

Dacă ai cont plătit te loghezi cu username. Pentru a vă crea un cont plătit vă rugăm să contactați:

Dacă nu puteți vizualiza această știre, contactați echipa AGERPRES pentru a vă abona la fluxurile de știri.