Vezi mai mult
Vezi mai putin

Urmareste

Modifică dimensiunea fontului:

Prima etapă a proiectului "Acasă Plus - Antreprenori pentru Sustenabilitate" s-a încheiat

Comunicat de presă - 12.10.2018.

Proiectul "Acasă Plus - Antreprenori pentru Sustenabilitate", ID 107821, co-finanţat din Programul Operaţional Capital Uman 2014 - 2020, Axa prioritară 3: Locuri de muncă pentru toţi, Obiectivul tematic 8: Promovarea unor locuri de muncă durabile şi de calitate şi sprijinirea mobilităţii lucrătorilor, Prioritatea de investiţii 8.iii: Activităţi independente, antreprenoriat şi înfiinţare de întreprinderi, inclusiv a unor microîntreprinderi şi a unor întreprinderi mici şi mijlocii inovatoare, Obiectivul specific 3.7: Creşterea ocupării prin susţinerea întreprinderilor cu profil non-agricol din zona urbană, Diaspora Start Up

SC Global Commercium Development SRL (România) în parteneriat cu Asociaţia "Centrul de Consultanţă şi Management al Proiectelor Europroject" (România), Metodo Estudios Consultores (Spania) şi Uniunea Muncitorilor Români (Spania) derulează proiectul "Acasă Plus - Antreprenori pentru Sustenabilitate", având ca obiectiv dezvoltarea spiritului antreprenorial în rândul românilor din străinătate, interesaţi de înfiinţarea unor afaceri pe teritoriul României.

Acest proiect cuprinde mai multe etape de lucru: promovarea şi dezvoltarea spiritului antreprenorial în rândul românilor din străinătate, dezvoltarea competenţelor antreprenoriale în cadrul unui program de formare şi lucru, consiliere şi sprijin acordat în scopul elaborării şi finalizării unor planuri de afaceri şi acordarea de finanţare pentru implementarea acestor afaceri pe teritoriul României de către cetăţeni români care au domiciliul în străinătate şi cu vârsta de peste 18 ani.

Valoarea proiectului:

Valoarea totală eligibilă - 13.401.930,22 lei
Valoarea finanţării nerambursabile acordate prin POCU - 13.198.954,70 lei

Beneficiile proiectului:

Programul facilitează accesul românilor din străinătate la finanţări nerambursabile, având ca finalitate înfiinţarea unor firme noi în România, asigurarea funcţionării acestora şi crearea de noi locuri de muncă.

Fiecare beneficiar al acestor fonduri are acces gratuit la instruire şi poate primi un ajutor de minimis în valoare de până la 40.000 de Euro pe un plan de afaceri şi consultanţă pentru sprijinirea înfiinţării şi funcţionării afacerii în perioada de start-up în România.

Firmele nou înfiinţate cu profil non-agricol în zona urbană sunt sprijinite prin măsuri integrate: acces transparent la informaţii, servicii personalizate de mentorat şi consiliere/consultanţă, transfer de expertiză transnaţională, finanţare şi suport practic.

Desfăşurare:

Proiectul este implementat pe o perioada de 36 de luni (Oct. 2017 - Oct. 2020)

Rezultatele proiectului:

Înfiinţarea unor firme noi în România cu profil non-agricol în mediul urban, asigurarea funcţionării acestora şi crearea de noi locuri de muncă în România cu excepţia Municipiului Bucureşti şi a judeţului Ilfov.

Implementarea proiectului va conduce la susţinerea a 48 de firme nou înfiinţate şi la crearea a cel puţin 96 de locuri de muncă, având un impact pozitiv asupra mediului de afaceri din România şi asupra nivelului de trai al populaţiei.

Etapele finalizate ale proiectului:

În perioada 13.10.2017 - 12.10.2018, a fost identificat grupul ţintă al proiectului (peste 400 de persoane din România, cu excepţia Municipiului Bucureşti şi a judeţului Ilfov, care locuiesc de cel puţin 12 luni în Diaspora - preponderent în Spania, dar şi din alte ţări europene (Marea Britanie, Italia, Germania, Franţa etc., în total aproximativ 25), dintre care peste 90% au absolvit programul de formare online de competenţe antreprenoriale, iar 151 s-au înscris cu un plan de afaceri propriu la concursul / selectarea planurilor de afaceri ce vor fi finanţate în cadrul proiectului.

În urma unui proces de selecţie transparentă, echidistantă şi obiectivă, au fost selectate 48 de planuri de afaceri plus 18 planuri rezervă.
Conform proiectului, în perioada imediat următoare, se vor furniza servicii personalizate de consiliere/consultanţă/mentorat pentru planurile de afaceri selectate, astfel încât, până la încheierea acestei perioade (5 luni), totul să fie pregătit pentru semnarea contractului de subvenţie şi să se înceapă propriu-zis implementarea planurilor de afaceri.

Mijloace de informare:
Web: http://antreprenoracasa.globalcommercium.ro/
http://www.trabajadoresrumanos.com
Facebook: https://www.facebook.com/AntreprenorAcasa/
https://www.facebook.com/UniuneaMuncitorilorRomani/

Date de contact:
Madrid: Uniunea Muncitorilor Români, tel: 0034-642000027, e-mail: umrspania@gmail.com
Bucureşti: Global Commercium Development, tel: 0040-371600421, e-mail: info@globalcommercium.ro

Proiect co-finanţat din Programul Operaţional Capital Uman 2014 - 2020

Uniunea Muncitorilor Români din Spania
Nr Înregistrare: 59 // 12 -10-2018

Conținutul website-ului www.agerpres.ro este destinat exclusiv informării publice. Toate informaţiile publicate pe acest site de către AGERPRES sunt protejate de către dispoziţiile legale incidente. Sunt interzise copierea, reproducerea, recompilarea, modificarea, precum şi orice modalitate de exploatare a conţinutului acestui website. Detalii în secţiunea Condiții de utilizare. Dacă sunteţi interesaţi de preluarea ştirilor AGERPRES, vă rugăm să contactați Departamentul Marketing – marketing@agerpres.ro.

Utilizarea secţiunii Comentarii reprezintă acordul dumneavoastră de a respecta termenii şi condiţiile AGERPRES în ceea ce priveşte publicarea comentariilor pe www.agerpres.ro.

Monitorizare
Setări

DETALII DESPRE TINE

Dacă ai cont gratuit te loghezi cu adresa de email. Pentru a crea un cont gratuit accesează secțiunea “Crează cont”.

Dacă ai cont plătit te loghezi cu username. Pentru a vă crea un cont plătit vă rugăm să contactați:

Dacă nu puteți vizualiza această știre, contactați echipa AGERPRES pentru a vă abona la fluxurile de știri.