Mineralele hidratate descoperite de roverul chinez pe Marte într-un vast bazin despre care se crede că ar fi locul în care se afla un ocean sugerează că apa a existat pe suprafaţa planetei pentru mai mult timp decât se credea anterior, au declarat oameni de ştiinţă chinezi, relatează joi Reuters.

Conform unei analize a datelor transmise de roverul Zhurong, au fost detectate semne ale prezenţei apei în mineralele prelevate, vechi de 700 de milioane de ani, au anunţat oamenii de ştiinţă într-o lucrare publicată miercuri în revista Science Advances.

Se crede că pe Marte a existat apă până cu circa 3 miliarde de ani în urmă, când a doua vârstă geologică a planetei, cunoscută sub numele de perioada hesperiană, s-a încheiat. În actuala perioada amazoniană, pe suprafaţa planetei nu mai există apă.

Solul care conţinea mineralele prelevate de Zhurong avea o crustă dură care s-ar fi putut forma prin creşterea apei subterane sau de la gheaţa topită care s-a evaporat de atunci, au mai spus oamenii de ştiinţă chinezi.

Roverul chinez explorează vasta câmpie denumită "Utopia Planitia" de la aterizarea sa pe Marte în mai 2021. Zhurong a parcurs circa doi kilometri de la locul aterizării pe măsură ce adună date de pe teren.

În ultimii ani, datele furnizate de o sondă aflată pe orbită operată de Agenţia Spaţială Europeană au arătat existenţa apei sub gheaţa de la polul sudic al planetei.

Aproape toată apa de pe Marte se află în gheaţa sa polară, cu urme foarte mici în atmosfera subţire a planetei.

Localizarea apei subterane reprezintă un element cheie pentru determinarea potenţialului planetei de a găzdui viaţă, precum şi oferirea unei resurse permanente pentru orice explorare umană.AGERPRES/(AS - autor: Mihaela Moise, editor: Ana Alecu, editor online: Irina Giurgiu)

Conținutul website-ului www.agerpres.ro este destinat exclusiv informării publice. Toate informaţiile publicate pe acest site de către AGERPRES sunt protejate de către dispoziţiile legale incidente. Sunt interzise copierea, reproducerea, recompilarea, modificarea, precum şi orice modalitate de exploatare a conţinutului acestui website. Detalii în secţiunea Condiții de utilizare. Dacă sunteţi interesaţi de preluarea ştirilor AGERPRES, vă rugăm să contactați Departamentul Marketing – [email protected].