Astronomi de la Institutul Max Planck pentru fizică extraterestră (MPE) din Germania au descoperit peste 1.000 de urme provenite probabil de la asteroizi necunoscuţi până în prezent, informează DPA.

Oamenii de ştiinţă au făcut cercetări în arhiva Telescopului spaţial Hubble din ultimii 20 de ani, a anunţat institutul cu sediul în Garching, în apropiere de oraşul german Munich (sud). Descoperirile ar putea oferi informaţii despre condiţiile existente în perioada de început a sistemului solar.

Au fost analizate date care sunt considerate balast sau interferenţe în cele mai multe dintre observaţii. ''Gunoiul unui astronom poate fi comoara unui alt astronom'', a spus Sandor Kruk, conducătorul studiului referitor la asteroizi.

Munca de detectiv a combinat inteligenţa umană cu cea artificială: circa 11.500 de oameni de ştiinţă voluntari au ajutat la identificarea unor urme de asteroizi în peste 37.000 de imagini compozite. Astronomii au folosit aceste informaţii pentru programa un algoritm de învăţare automată care a continuat să caute prin datele de arhivă rămase.

Setul de date final conţinea 1.701 de urme, potrivit MPE. O treime au fost desemnate ca aparţinând unor asteroizi cunoscuţi, iar 1.031 de urme neidentificate sunt în prezent investigate cu mai multă atenţie.

Obiectele erau probabil de dimensiuni mai mici decât asteroizii obişnuiţi detectaţi de la sol, au mai precizat oamenii de ştiinţă. Dar au avut o viteză şi o distribuţie similare pe cer cu cei din aşa numita centură de asteroizi, se mai spune în studiu.

''Asteroizii sunt reminiscenţe de la formarea sistemului nostru solar, ceea ce înseamnă că putem afla mai multe informaţii despre condiţiile din vremea naşterii planetelor noastre'', a spus conducătorul studiului, Kruk.

Până pe 10 decembrie 2021, peste 1,1 milioane de comete şi asteroizi din sistemul nostru solar au fost înregistrate de Minor Planet Centre, potrivit autorilor studiului. Instituţia colectează astfel de descoperiri făcute în diferite locuri din lume. AGERPRES/(AS-autor: Simona Tatu, editor online: Andreea Lăzăroiu)

Conținutul website-ului www.agerpres.ro este destinat exclusiv informării publice. Toate informaţiile publicate pe acest site de către AGERPRES sunt protejate de către dispoziţiile legale incidente. Sunt interzise copierea, reproducerea, recompilarea, modificarea, precum şi orice modalitate de exploatare a conţinutului acestui website. Detalii în secţiunea Condiții de utilizare. Dacă sunteţi interesaţi de preluarea ştirilor AGERPRES, vă rugăm să contactați Departamentul Marketing – [email protected].