Misiunea Lucy a NASA, prima din istorie dedicată studierii asteroizilor din apropierea planetei Jupiter, a fost lansată cu succes sâmbătă la bordul rachetei Atlas 5, al companiei United Launch Alliance (ULA), relatează EFE.

Lansarea a avut loc la ora locală 5:34 (9:34 GMT) de la Centrul Spaţial Kennedy din Cape Canaveral, Florida.

În următorii 12 ani, misiunea numită "Lucy" va explora un număr record de asteroizi.

În aprilie 2025, nava spaţială va survola mai întâi un asteroid din centura principală de asteroizi a sistemului solar, apoi se va apropia de şapte asteroizi troieni, începând din august 2027.

Traiectoria sa va presupune întoarcerea în proximitatea Pământului de trei ori pentru un plus de asistenţă gravitaţională, devenind astfel prima navă spaţială care revine în vecinătatea planetei noastre din zonele îndepărtate ale sistemului solar.

Numele misiunii a fost inspirat de strămoşul uman fosilizat (numit Lucy de către cercetătorii care au efectuat descoperirea), al cărui schelet a oferit o perspectivă unică asupra evoluţiei umanităţii.AGERPRES/(AS - editor: Mihaela Nicolaescu)

Conținutul website-ului www.agerpres.ro este destinat exclusiv informării publice. Toate informaţiile publicate pe acest site de către AGERPRES sunt protejate de către dispoziţiile legale incidente. Sunt interzise copierea, reproducerea, recompilarea, modificarea, precum şi orice modalitate de exploatare a conţinutului acestui website. Detalii în secţiunea Condiții de utilizare. Dacă sunteţi interesaţi de preluarea ştirilor AGERPRES, vă rugăm să contactați Departamentul Marketing – [email protected].