COD GALBEN: 28-09-2021 Intre 06:55 si 08:00 se va semnala averse ce vor acumula peste 20...25 l/mp, descărcări electrice in Județul Caraş-Severin;

Un grup de oameni de ştiinţă din China a dezvăluit factorii care joacă un rol esenţial în transportul fierului în plante şi intenţionează să folosească această descoperire pentru a rezolva problema deficitului de fier din corpul uman, informează Xinhua vineri.

În cazul plantelor, transportul fierului depinde de o serie de factori, dintre care nicotianamina (NA) este cea mai importantă, potrivit studiului.

Cu toate acestea, modul în care NA joacă un rol în transportul de fier pe distanţe lungi nu era cunoscut.

Echipa de cercetători de la Centrul de excelenţă în biologie moleculară din cadrul Academiei de Ştiinţe din China a constatat că doi membri ai familiei de transportori de nitraţi/peptide, NAET1 şi NAET2, au rol cheie în transportul NA, fiind necesari atât pentru translocaţia fierului, cât şi a cuprului către seminţe.

NA este, de asemenea, un factor esenţial în absorbţia fierului la oameni şi animale şi ajută la prevenirea bolii Alzheimer şi a hipertensiunii.

Studiul oferă o nouă perspectiva în vederea rezolvării problemei deficitului de fier la om.

Cercetarea a fost publicată în jurnalul ştiinţific Science Advances. AGERPRES/(AS - autor: Dana Purgaru, editor: Codruţ Bălu, editor online: Gabriela Badea)