COD PORTOCALIU: 01-08-2021 ora 10 Intre 1 august se va semnala val de căldură persistent și disconfort termic deosebit de COD PORTOCALIU: 01-08-2021 ora 10 Intre vijelii puternice, grindină, averse torențialeInterval de valabilitate se va semnala vijelii puternice, grindină, averse torențialeInterval de valabilitate COD PORTOCALIU: 01-08-2021 ora 10 Intre val de căldură persistent și disconfort termic deosebit deaccentuatInterval de valabilitate se va semnala val de căldură persistent și disconfort termic deosebit deaccentuatInterval de valabilitate

Atomi de metale au fost descoperiţi în mod surprinzător în atmosfera rece a primei comete interstelare cunoscute care va vizita sistemul nostru solar, potrivit unui nou studiu, relatează Space.com.

Astronomii au detectat, de asemenea, metal în atmosferele reci din jurul cometelor din sistemul solar, ceea ce sugerează că cometele sistemului nostru solar şi vizitatorul interstelar pot avea origini similare, au adăugat cercetătorii.

Cometele, care sunt alcătuite din praf şi gheaţă provenite din formarea planetelor, ar putea da indicii cheie asupra chimiei sistemelor planetare timpurii. Oamenii de ştiinţă deduc adesea compoziţia cometelor examinând norii de gaz şi praf care înconjoară cometele.

Oamenii de ştiinţă nu detectează de obicei metale precum nichelul în aceşti nori de gaz şi praf din jurul cometelor, deoarece suprafeţele acestora sunt de obicei prea reci pentru ca metalul să se vaporizeze. Excepţie de la această regulă sunt cometele care trec aproape de Soare, când temperaturile pot depăşi cu uşurinţă 800 ° Fahrenheit (425 grade Celsius) necesare formării vaporilor de nichel.

Acum, oamenii de ştiinţă au detectat atomi de nichel în atmosfera primei comete interstelare cunoscute, 2I/Borisov.

Rămâne însă nesigur cum toate aceste comete pot genera metal la temperaturi atât de scăzute. O posibilitate este că lumina ultravioletă dură de la Soare ar putea sparge moleculele care conţin nichel.

''Faptul că şi un astfel de constituent minor precum nichelul este prezent atât în alcătuirea cometei interstelare Borisov, cât şi în cometele observate în sistemul solar sugerează existenţa unor condiţii similare în momentul şi locul apariţiei lor'', a concluzionat Piotr Guzik, astronom la Universitatea Jagiellonian din Cracovia, Polonia, şi care este co-autor al studiului privind 2I/Borisov.AGERPRES/(AS - autor: Violeta Gheorghe, editor online: Andreea Preda)