Vezi mai mult
Vezi mai putin

Urmareste

Modifică dimensiunea fontului:

Toyota a dat startul marţi, în Japonia, programului său pentru dezvoltarea unui oraş în totalitate conectat, un mare laborator pentru toate tehnologiile viitorului, precum conducerea automată, robotica sau inteligenţa artificială, relatează AFP.

Numit "Woven City" ("Oraşul ţesut"), acest cartier experimental situat la poalele celebrului Munte Fuji (centrul Japoniei) le va permite cercetătorilor să îşi testeze produsele în viaţa reală, iniţial cu 360 de locuitori, apoi cu 2.000, odată ce se va dezvolta, a declarat gigantul auto japonez.

Inventatorii şi angajaţii grupului vor fi cobaii acestui program.

Responsabilii Toyota au organizat în zona cu o suprafaţă de 175 de hectare o ceremonie de inaugurare a oraşului unde s-a aflat odată o fabrică Toyota, care şi-a închis porţile anul trecut.

"Proiectul "Woven City" începe oficial astăzi", a declarat preşedintele Toyota, Akio Toyoda, citat într-un comunicat.

 



Naşterea acestui oraş inteligent face parte din strategia de dezvoltare a constructorului nipon de noi tehnologii, în timp ce schimbările reglementărilor şi ale gusturilor consumatorilor continuă să împingă industria auto globală către mai mult respect pentru mediu, eficienţă şi automatizare.

Toyota şi-a dezvăluit proiectul de "laborator viu" în ianuarie 2020 la salonul Consumer Electronics Show (CES) din Las Vegas, invitând la colaborare investitori din lumea întreagă.

Constructorul auto japonez Toyota a redevenit în 2020 cel mai mare constructor auto mondial după ce a comercializat aproximativ 9,53 de milioane de vehicule de la toate mărcile grupului, depăşindu-şi astfel rivalul german Volkswagen (9,3 milioane).

Proiectele oraşelor conectate se multiplică la nivel mondial, în special în America de Nord şi China, cu cei patru giganţi americani ai internetului Google, Apple, Facebook şi Amazon (GAFA) pe de o parte şi guvernul chinez pe de altă parte, împreună cu giganţii locali Huawei, Tencent sau Alibaba, notează AFP.

Aceste proiecte profită de accelerarea implementărilor noii tehnologii mobile 5G, care ar trebui să permită o viteză mult superioară faţă de 4G, cu un timp de latenţă (timpul de răspuns) redus la minimum. AGERPRES/(AS - autor: Dana Purgaru, editor: Mariana Ionescu, editor online: Simona Aruştei)

 

Sursa foto: global.toyota

Conținutul website-ului www.agerpres.ro este destinat exclusiv informării publice. Toate informaţiile publicate pe acest site de către AGERPRES sunt protejate de către dispoziţiile legale incidente. Sunt interzise copierea, reproducerea, recompilarea, modificarea, precum şi orice modalitate de exploatare a conţinutului acestui website. Detalii în secţiunea Condiții de utilizare. Dacă sunteţi interesaţi de preluarea ştirilor AGERPRES, vă rugăm să contactați Departamentul Marketing – marketing@agerpres.ro.

Utilizarea secţiunii Comentarii reprezintă acordul dumneavoastră de a respecta termenii şi condiţiile AGERPRES în ceea ce priveşte publicarea comentariilor pe www.agerpres.ro.

Monitorizare
Setări

DETALII DESPRE TINE

Dacă ai cont gratuit te loghezi cu adresa de email. Pentru a crea un cont gratuit accesează secțiunea “Crează cont”.

Dacă ai cont plătit te loghezi cu username. Pentru a vă crea un cont plătit vă rugăm să contactați:

Dacă nu puteți vizualiza această știre, contactați echipa AGERPRES pentru a vă abona la fluxurile de știri.