COD GALBEN: 25-11-2020 ora 23 Intre 23:00 si 05:00 se va semnala ceaţă ce determină scăderea vizibilităţii local sub 200 m şi izolat sub 50 m in Județul Dolj; COD GALBEN: 25-11-2020 ora 23 Intre 23:00 si 05:00 se va semnala local ceață care va determina scăderea vizibilității sub 200 m, izolat sub 50 m in Județul Teleorman; COD GALBEN: 25-11-2020 ora 22 Intre 22:00 si 02:00 se va semnala local ceață care determină reducerea vizibilității sub 200 m, izolat 50 m in Județul Satu Mare;

O echipă de paleontologi din China şi Statele Unite a descoperit o nouă specie de plantă din genul Choerospondias în fosile cu o vechime de 15 milioane de ani, în provincia Fujian din sud-estul Chinei, relatează joi Xinhua.

Noua specie a fost denumită Choerospondias fujianensis sp. nov., iar cercetătorii au declarat că prezintă unele diferenţe la nivel de structură în comparaţie speciile din genul Choerospondias din prezent.

Plantele din genul Choerospondias se găsesc în principal în zonele subtropicale şi tropicale din Asia de Est, inclusiv în provinciile Zhejiang, Fujian şi Yunnan din China. Fructele, dulci-acrişoare, sunt de obicei utilizate la prepararea de murături, sucuri şi deserturi.

Fosilele indică faptul că genul Choerospondias a fost mai divers în Miocen, după cum a declarat Wang Zixi, asistent de cercetare la Institutul de Geologie şi Paleontologie din Nanjing, care a participat la acest studiu. Potrivit acestuia, genul Choerospondias era răspândit pe scară largă în Eurasia în urmă cu 20 de milioane de ani, însă în prezent s-a redus la o plantă unică în Asia de Est.

"Cercetările demonstrează că, deşi Choerospondias au dispărut din Europa cu mult timp în urmă, este probabil să fi supravieţuit în sudul Chinei până în prezent", a spus Wang.

Concluziile studiului au fost publicate în jurnalul internaţional Review of Palaeobotany and Palynology. AGERPRES/(AS - autor: Dana Purgaru, editor: Ana Bîgu, editor online: Gabriela Badea)