COD GALBEN: 08-06-2025 ora 10 Intre 8 iunie, ora 14 – 9 iunie, ora 03 se va semnala instabilitate atmosferică temporar accentuată COD GALBEN: 08-06-2025 ora 10 Intre 9 iunie, intervalul orar 12 – 21 Fenomene vizate se va semnala 9 iunie, intervalul orar 12 – 21 Fenomene vizate COD PORTOCALIU: 08-06-2025 ora 21 Intre 21:00 si 21:40 se va semnala Vijelie puternică, viteza vântului la rafală de 70…90 km/h, frecvente descărcări electrice, grindină, averse torențiale. in Județul Mureş; COD PORTOCALIU: 08-06-2025 ora 20 Intre 20:40 si 21:30 se va semnala Grindină de medii dimensiuni, averse torențiale care vor acumula 25...35 l/mp, frecvente descărcări electrice, intensificări ale vântului cu viteze de 50...70 km/h, vijelie. in Județul Mureş, zona de munte de peste 1800 m, Județul Mureş, Județul Harghita, zona de munte de peste 1800 m, Județul Harghita;
În luna ianuarie, la începutul a ceea ce avea să devină pandemia de COVID-19, un pasager infectat şi asimptomatic a contaminat o treime din persoanele care au călătorit mai puţin de o oră într-un autocar slab aerisit, un nou indiciu că noul coronavirus este foarte probabil transmisibil prin aerosoli.
Teza transmiterii coronavirusului prin aerul pe care fiecare îl expiră şi inspiră, mai degrabă decât prin picăturile expulzate prin tuse sau strănut, a fost iniţial neglijată de autorităţile sanitare peste tot în lume, situaţie care s-a schimbat vara aceasta în urma presiunilor a numeroşi epidemiologi şi a înmulţirii studiilor despre prezenţa particulelor virale în micro-picăturile aflate în suspensie în aer generate doar prin vorbire.
Într-un articol publicat marţi de revista americană Jama Internal Medicine, rezumat de AFP, experţii Centrelor chineze de combatere a bolilor descriu cazul unor persoane care pe 19 ianuarie au călătorit cu două autocare la un eveniment budist în oraşul Ningbo, drum care a durat 50 de minute, cu întoarcerea în aceleaşi autocare şi cu aceiaşi pasageri, şi nimeni nu a purtat mască.
O persoană în vârstă de peste 60 de ani, asimptomatică, este foarte probabil ''pacientul zero'' al acestui şir de infectări, întrucât ea avusese anterior contacţi la Wuhan, oraşul de unde s-a declanşat epidemia. Această persoană a stat pe partea dreaptă în zona din mijloc a autocarului, între alţi doi pasageri.
Din cei 68 de pasageri ai acestui autocar, 23 au fost contaminaţi în urma călătoriei. În schimb, nicio contaminare nu a fost descoperită printre pasagerii celuilalt autocar.
Notabil este faptul că cercul contaminărilor a fost mult mai extins dincolo de cele câteva rânduri din jurul persoanei asimptomatice, fiind infectate persoane aflate atât în partea din spate, cât şi în partea din faţă a vehiculului.
Or, dacă virusul s-ar transmite doar prin picăturile mai mari expulzate prin tuse ori strănut, acestea nu puteau să infecteze la o distanţă atât de mare, întrucât ele cad într-un perimetru de unu până la doi metri. De altfel, acest ''pacient zero'' nu tuşea, el fiind asimptomatic la acel moment.
Pe de altă parte, sistemul de climatizare al autocarului recircula aerul în interior, ceea ce a contribuit fără îndoială la răspândirea virusului. ''Această investigaţie sugerează că, în spaţii închise unde aerul este recirculat, SARS-CoV-2 este un patogen foarte transmisibil'', notează autorii cercetării.
Studiul lor, minuţios şi care arată şi o schemă a locurilor din vehicul cu poziţia fiecărei persoane contaminate, este confirmat de altele care merg în aceeaşi direcţie, în special un caz ce relevă contaminări multiple în rândul ocupanţilor meselor unui restaurant din oraşul Canton, de asemenea favorizate de un sistem de ventilaţie care nu reînnoia aerul în interior.AGERPRES/(AS - autor: Sorin Popescu, editor: Ionuţ Mareş, editor online: Ady Ivaşcu)
Urmăreşte ştirile AGERPRES pe WhatsApp şi pe GoogleNews
Conținutul website-ului www.agerpres.ro este destinat exclusiv informării publice. Toate informaţiile publicate pe acest site de către AGERPRES sunt protejate de dispoziţiile legale incidente. Sunt interzise copierea, reproducerea, recompilarea, modificarea, precum şi orice modalitate de exploatare a conţinutului acestui website. Informaţiile transmise pe www.agerpres.ro pot fi preluate, în conformitate cu legislaţia aplicabilă, în limita a 500 de semne. Detalii în secţiunea Condiţii de utilizare. Dacă sunteţi interesaţi de preluarea ştirilor AGERPRES, vă rugăm să contactaţi Direcţia Marketing - marketing@agerpres.ro.
© 2025 Agenția Națională de Presă AGERPRES
Conținutul acestui site este proprietatea Agenției Naționale de Presă AGERPRES. Este interzisă republicarea sau redistribuirea conținutului fără menționarea sursei.
Dacă ai cont gratuit te loghezi cu adresa de email. Pentru a crea un cont gratuit accesează secțiunea “Crează cont”.
Dacă ai cont plătit te loghezi cu username. Pentru a vă crea un cont plătit vă rugăm să contactați:
Dacă nu puteți vizualiza această știre, contactați echipa AGERPRES pentru a vă abona la fluxurile de știri.
< | june 2025 | > | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
su | mo | tu | we | th | fr | sa |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 |
8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 |
15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 |
22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 |
29 | 30 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
< | july 2025 | > | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
su | mo | tu | we | th | fr | sa |
29 | 30 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 |
13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 |
20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 |
27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 |