Roverul Perseverance, construit de NASA, va fi lansat spre planeta Marte în data de 17 iulie, au anunţat miercuri reprezentanţii Agenţiei spaţiale americane, informează DPA.

Acest vehicul spaţial, cu o greutate de 1.000 de kilograme, va fi lansat la bordul unei rachete din gama Atlas V de la baza Cape Canaveral din Florida, precizează un comunicat publicat pe site-ul NASA.

Noul rover american, care are mărimea unui mic automobil, este programat să coboare pe "Planeta Roşie" şi să se plaseze pe scoarţa acesteia în luna februarie a anului 2021.

Perseverance a fost construit pentru a căuta dovezi ale vieţii microbiene din trecutul planetei Marte şi pentru a studia clima şi geologia "Planetei Roşii", colectând şi depozitând mostre de roci şi de sol marţian. AGERPRES/(AS - autor: Florin Bădescu; editor: Mihaela Nicolaescu, editor online: Ady Ivaşcu)