Fosilele unei noi specii de dinozaur care a trăit în Patagonia cu 90 de milioane de ani în urmă au fost descoperite în centrul Argentinei, a anunţat joi o echipă de paleontologi, care subliniază că specia nou descoperită era de talie mică prin comparaţie cu alte specimene, informează AFP.

Rămăşiţele au fost descoperite în provincia Rio Negro (centru), a declarat Agenţia pentru comunicarea informaţiilor ştiinţifice a Universităţii Naţionale La Matanza.

Oamenii de ştiinţă au botezat această nouă specie de abelizaur Tralkasaurus cuyi, o referire la platoul El Cuy, unde au fost descoperite fosilele. Abelizaurii sunt o familie de dinozauri prădători, teropode, care au trăit în America de Sud.

În timp ce faimosul Tyrannosaurus rex, un teropod tiranozaur din America de Nord, putea măsura până la 14 metri în lungime, Tralkasaurus cuyi măsura doar circa patru metri.

"Dimensiunea corporală a Tralkasaurus este mai mică decât cea a altor carnivori din grupul său, abelizaurii. Avea o lungime de circa patru metri, pe când cei cunoscuţi până la acea vreme măsurau între şapte şi 11 metri", a explicat Federico Agnolin, un cercetător din cadrul Muzeului argentinian de ştiinţe naturale (MACN) şi membru în Consiliul naţional de cercetare ştiinţifică şi tehnică (Conicet).

Acest fapt demonstrează că ''grupul teropodelor abelizauri conţinea o nişă ecologică mult mai vastă decât se credea'', a subliniat colegul acestuia, Mauricio Cerroni.

Paleontologii au descoperit un craniu şi dinţi, precum şi vertebre cervicale şi o parte a coloanei de la nivelul şoldului şi cozii.

Deşi de dimensiuni mai mici decât Tyrannosaure sau Carnotaurus, care avea coarne, această nouă specie de dinozaur are numeroase puncte comune cu aceştia: este biped, cu patru gheare la fiecare dintre membrele posterioare; braţele sale sunt foarte scurte în comparaţie cu corpul, are gâtul scurt şi musculos, iar oasele de la extremităţi sunt subţiri şi goale pe dinăuntru.

Potrivit cercetătorilor, cel mai probabil, Tralkasaurus se hrănea cu mici dinozauri ierbivori cunoscuţi sub numele de iguanodoni, ale căror rămăşiţe au fost descoperite de către aceeaşi echipă de paleontologi în localităţi învecinate.AGERPRES/(AS-autor: Simona Tatu, editor: Ana Bîgu, editor online: Ady Ivaşcu)