COD GALBEN: 04-08-2020 ora 10 Intre 04 august, ora 16:00 – 05 august, ora 12:00 se va semnala instabilitate atmosferică temporar accentuată in conform textului și hărții;

O echipă de cercetători chinezi a descoperit că un medicament antimalaric poate inhiba eficient infecţia cu noul coronavirus in vitro, informează miercuri agenţia Xinhua.

Oamenii de ştiinţă de la Institutul de Virusologie Wuhan, din cadrul Academiei Chineze de Ştiinţe şi de la Institutul de Farmacologie şi Toxicologie din Beijing au raportat în jurnalul Cell Research că au evaluat eficienţa antivirală a şapte medicamente in vitro.

Despre clorochină, un medicament utilizat pe scară largă împotriva malariei şi bolilor autoimune, se cunoştea anterior că blochează infecţiile cu virusuri prin modificarea valorilor acidităţii şi bazicităţii în interiorul celulei şi produce interferenţe la nivelul receptorilor coronavirusului SARS (Sindrom Acut Respirator Sever).

În studiul recent, clorochina a demonstrat un efect antiviral atât în stadiul de pătrundere cât şi de post-pătrundere a infecţiei cu noul coronavirus în celulele Vero E6. Celulele Vero E6, derivate din rinichii unui exemplar de maimuţă verde africană, reprezintă una dintre liniile celulare de la mamifere utilizate frecvent în microbiologie şi studiul biologiei moleculare şi celulare.

De asemenea, clorochina a demonstrat în acest studiu o activitate de modulare a răspunsului imun, ceea ce îi poate îmbunătăţi efectul antiviral în vivo.

Clorochina este distribuită în întregul corp, inclusiv în plămâni, după administrarea orală, au notat cercetătorii.

Autorii au precizat că acest medicament accesibil şi sigur este utilizat de mai bine de 70 de ani şi ar putea fi aplicat clinic împotriva noului coronavirus.

Directorul adjunct al Centrului Naţional Chinez pentru Dezvoltare în Biotehnologie, Sun Yanrong, a confirmat efectul clorochinei în inhibarea infecţiei cu noul coronavirus în cadrul unei conferinţe de presă organizată marţi de Comisia Naţională de Sănătate.

Clorochina şi alte medicamente antivirale, precum şi unele remedii din medicina tradiţională chineză care conţin ingrediente antivirale active, au fost selectate drept candidaţi la medicamente în cadrul experimentelor efectuate pe animale şi în studii clinice, notează Xinhua.AGERPRES/(AS - autor: Dana Purgaru, editor: Codruţ Bălu, editor online: Ada Vîlceanu)