COD GALBEN: 23-10-2019 Intre 09:00 si 11:00 se va semnala ceață ce determină scăderea vizibilității, local sub 200 m și izolat sub 50 m in Județul Brăila, Județul Ialomiţa, Județul Prahova, Județul Buzău, Județul Călăraşi, Județul Giurgiu, Județul Ilfov, Județul Teleorman; COD GALBEN: 23-10-2019 Intre 08:30 si 10:00 se va semnala cu precădere în zona preorășenească, ceață ce determină scăderea vizibilității, local sub 200 m și izolat sub 50 m in Mun. Bucureşti; COD GALBEN: 23-10-2019 Intre 07:50 si 10:00 se va semnala Ceață care reduce vizibilitatea sub 200 m, izolat sub 50 m. in Județul Suceava; COD GALBEN: 23-10-2019 Intre 07:30 si 10:30 se va semnala ceaţă care determină scăderea vizibilităţii, local sub 200 m, izolat sub 50 m in Județul Sălaj, Județul Cluj, Județul Bistriţa-Năsăud; COD GALBEN: 23-10-2019 Intre 07:25 si 10:00 se va semnala ceaţă care determină scăderea vizibilităţii, local sub 200 m, izolat sub 50 m. in Județul Braşov, Județul Harghita; COD GALBEN: 23-10-2019 Intre 06:00 si 10:00 se va semnala Local ceață care reduce vizibilitatea sub 200 m, izolat sub 50 m. in Județul Bacău, Județul Botoşani, Județul Suceava, Județul Galaţi, Județul Neamţ, Județul Vrancea, Județul Iaşi, Județul Vaslui;

O nouă specie de pterozaur, cu o anvergură a aripilor de zece metri şi o greutate de circa 250 de kilograme, a fost identificată în Canada de o echipă de paleontologi, informează miercuri AFP.

Reptila zburătoare de dimensiuni gigantice, denumită de cercetători Cryodrakon boreas, a trăit în perioada cretacică în urmă cu aproximativ 77 de milioane de ani.

Acesta este unul dintre cele două cele mai impunătoare animale zburătoare care au trăit pe Pământ, rivalizând datorită mărimii sale cu un alt pterozaur celebru, Quetzalcoatlus (10,5 metri), au explicat cercetătorii într-un studiu publicat în Journal of Vertebrate Paleontology.

Rămăşiţele au fost descoperite în urmă cu 30 de ani în provincia canadiană Alberta, însă ele fuseseră iniţial asociate de paleontologi cu Quetzalcoatlus, descoperit în Texas. Studierea cu mai multă atenţie a fosilelor a dovedit însă că acestea provin de la o specie diferită.

Potrivit oamenilor de ştiinţă, Cryodrakon boreas putea atinge 10 metri la vârsta adultă.

Până în prezent au fost identificate peste o sută de specii de pterosauri, ale căror rămăşiţe au fost descoperite răspândite în America, Asia şi Europa.

''Este o descoperire frumoasă. Ştiam că acest animal a fost prezent aici, însă acum putem dovedi că acesta este diferit de alţii şi îi putem da un nume'', a declarat David Home, cercetător la Universitatea Queen Mary din Londra, autor principal al studiului.

Această descoperire ''ne oferă mai multe informaţii despre diversitatea pterozaurilor din America de Nord şi despre evoluţia acestora'', a adăugat cercetătorul.

Ca şi alte reptile zburătoare din Cretacic, Cryodrakon boreas era carnivor. El se hrănea probabil cu şopârle, mamifere mici şi chiar pui ai altor dinozauri. AGERPRES/(AS - autor: Dana Purgaru, editor: Mariana Ionescu, editor online: Gabriela Badea)