COD GALBEN: 24-08-2019 ora 18 Intre 18:55 si 20:00 se va semnala frecvente descărcări electrice, averse care pot cumula 25 l/mp, intensificări ale vântului, posibil grindină de dimensiuni mici in Județul Timiş; COD GALBEN: 24-08-2019 ora 18 Intre 18:35 si 19:30 se va semnala descărcări electrice, grindină de mici dimensiuni,intensificări ale vântului, in Județul Suceava;

Nouă gene responsabile de culoarea sprâncenelor au fost identificate în premieră de o echipă internaţională de oameni de ştiinţă, conform rezultatelor unui studiu, publicate în Journal of Investigative Dermatology şi citate de agenţia Xinhua.

Culoarea sprâncenelor este una dintre cele mai recognoscibile trăsături vizuale ale corpului uman. Aceasta se află într-o strânsă corelaţie cu nuanţa părului, însă cercetătorii cred că la baza acestor două caracteristici s-ar afla mai multe componente suprapuse, unice.

Studii anterioare efectuate asupra culorii ochilor, părului şi pielii au identificat numeroase variante genetice, însă până în prezent nu a fost raportată nicio descoperire despre nuanţa sprâncenelor.

În cazul europenilor, culoarea sprâncenelor prezintă un grad înalt de variaţie. În plus, nuanţa părului şi cea a sprâncenelor nu sunt exact la fel. Spre exemplu, multe persoane care au părul castaniu au sprâncene mai închise la culoare.

Cu ajutorul metodei asocierii la nivelul întregului genom, echipa de cercetători din China, Olanda, Australia, Marea Britanie şi Statele Unite a analizat mostre prelevate de la 6.513 indivizi europeni şi a clasificat nuanţele în patru categorii: roşcat, blond, şaten şi brunet.

Oamenii de ştiinţă au descoperit opt gene, cunoscute anterior drept gene de pigmentaţie, care pot influenţa atât culoarea sprâncenelor, cât şi pe cea a părului, cum ar fi varianta genetică MC1R, care determină sprâncenele blonde şi părul roşcat.

Pe lângă acestea, varianta C10orf11, nou identificată, influenţează doar culoarea sprâncenelor.

Odată cu aceste descoperiri, oamenii de ştiinţă au dezvoltat un model care poate prezice culoarea sprâncenelor şi pe care intenţionează să îl îmbunătăţească prin studierea diferitelor distribuţii de vârstă.

Liu Fan, om de ştiinţă la Institutul de Genomică din Beijing, din cadrul Academiei de Ştiinţe din China, a declarat că un astfel de model pentru predicţia culorii sprâncenelor pe baza ADN ar putea îmbunătăţi cercetarea fenotipurilor umane şi se poate dovedi util în cadrul unor viitoare aplicaţii medico-legale.

''Pe baza noii descoperiri putem deduce cu mai multă precizie culoarea părului, ochilor, pielii şi sprâncenelor unui individ şi alte informaţii fenotipice prin simpla utilizare a unei mostre de ADN'', a explicat Liu. AGERPRES/(AS - autor: Dana Purgaru, editor: Mihaela Moise, editor online: Gabriela Badea)