O echipă de cercetători din Australia a anunţat la sfârşitul acestei săptămâni că a identificat o nouă ţintă terapeutică ce vizează melanomul. Descoperirea ar putea contribui la o mai bună înţelegere a modului în care se răspândeşte acest tip de cancer de piele şi la dezvoltarea unor tratamente mai eficiente, relatează Xinhua.

Cauza principală de deces în cazul pacienţilor diagnosticaţi cu melanom este metastaza, procesul prin care cancerul se răspândeşte în alte zone ale corpului. Deşi în ultima vreme tratamentele personalizate şi axate pe stimularea sistemului imunitar au înregistrat progrese, stadiile avansate ale bolii continuă să constituie o provocare având un prognostic slab, a explicat într-un comunicat Centenary Institute, un centru australian pentru cercetări medicale.

Australia şi Noua Zeelandă înregistrează cele mai mari rate de melanom din lume, doar în acest an estimându-se că au fost identificate peste 14.000 de noi cazuri, potrivit datelor institutului.

Oamenii de ştiinţă din cadrul centrului, în colaborare cu unsprezece alte instituţii de cercetare din Australia, au descoperit că o proteină specifică numită RAB27A reprezintă principalul factor de răspândire a cancerului. Acest proces are loc prin secretarea unor structuri mici pro-invazive, asemănătoare unor bule, expulzate din celule.

"Reducerea la tăcere" a expresiei proteinei a condus la stoparea procesului metastatic, au explicat oamenii de ştiinţă.

Concluziile studiului au fost publicate în International Journal of Cancer.

Descoperirea oferă cercetătorilor o nouă modalitate prin care se poate ţinti şi trata în mod mai eficient melanomul, după cum a declarat principalul autor al studiului, Guo Dajiang.

"Din cercetările noastre, reiese că RAB27A reprezintă un nou factor de prognostic, ceea ce înseamnă că ar putea oferi medicilor o nouă modalitate de a determina evoluţia unui pacient diagnosticat cu melanoma", a precizat Dajiang.AGERPRES/(AS - autor: Dana Purgaru, editor online: Anda Badea)