O echipă de oameni de ştiinţă din Australia a descoperit dinţi fosilizaţi ai unor rechini preistorici şi un maxilar de mega-rechin, o dovadă rară ce atestă că asemenea vietăţi cu dimensiunea dublă faţă de cea a marelui rechin alb au populat odată oceanele, informează DPA.

Paleontologii de la Muzeul Victoria, ajutaţi de un pasionat de fosile, au descoperit rămăşiţe de dinţi aparţinând mega-rechinului preistoric Carcharocles angustidens într-o rocă din zona Jan Juc din Victoria, la o sută de kilometri sud de Melbourne. De asemenea, au fost găsiţi dinţi de la mai mulţi rechini Sixgill, despre care cercetătorii susţin că s-au ospătat cu rechinul gigant după ce acesta a murit.

Grupul de rămăşiţe fosilizate, constând în patruzeci de dinţi, reprezintă prima descoperire de acest gen realizată în Australia. Setul de dinţi uriaşi, cu o lungime de până la şapte centimetri, este "unul dintre cele doar trei asociate cu aceste grupuri din lume".

Mega-rechinul, care a trăit în urmă cu circa 25 de milioane de ani, a fost unul dintre cei mai feroce prădători şi se hrănea cu balene mici. Aceste exemplare puteau ajunge la peste nouă metri lungime, o dimensiune de aproape de două ori mai mare decât cea a marelui rechin alb.

Muzeul a notat că descoperirea mai multor dinţi de la acelaşi rechin este extrem de rară.

Tim Ziegler, paleontolog la Muzeul Victoria, a declarat că dinţii de rechin Sixgill s-ar fi dislocat de pe maxilare în timp ce exemplarele se hrăneau din carcasa gigantică a mega-rechinului.

"Rechinii Sixgill trăiesc şi în prezent în largul coastelor Victorian unde se hrănesc cu resturile balenelor şi a altor vieţuitoare", a explicat cercetătorul.

"Această descoperire sugerează că ei şi-au păstrat acelaşi stil de viaţă în această zonă timp de zeci de milioane de ani", a notat Ziegler.AGERPRES/(AS - autor: Dana Purgaru, editor: Codruţ Bălu, editor online: Alexandru Cojocaru)