Un grup de cercetători australieni a identificat o nouă genă care are un rol cheie în reglementarea răspunsului imunologic al organismului împotriva infecţiilor şi bolilor, au informat luni surse oficiale citate de EFE.

Descoperirea realizată de o echipă a The Commonwealth Scientific and Industrial Research Organisation (CSIRO) poate ajuta la dezvoltarea de noi tratamente împotriva gripei, artritei şi chiar a cancerului.

Această genă numită C6orf106, sau 'C6', controlează producerea de proteine legate de bolile infecţioase, precum cancerul sau tipurile de diabet, potrivit CSIRO.

"Sistemul nostru imunitar produce proteine numite cytosine care ajută la forticarea sa şi previne ca viruşii şi patogenii să se reproducă şi să provoace boli sau infecţii", a declarat Cameron Steward, cercetător la CSIRO.

"C6 reglementează procesul dezactivând producerea anumitor cytosine pentru a evita ca răspunsul nostru imunitar să scape de sub control", a explicat Steward.

"Citosynele reglementate de C6 sunt implicate într-o mare varietate de boli, inclusiv cancerul, diabetul, sau dereglările inflamatorii, precum artritele reumatoidale", a precizat expertul australian.

La rândul său, Rebecca Ambrose, coautoare a studiului publicat în revista ştiinţifică Journal of Biological Chemistry, a declarat că, deşi "în 2003 s-a efectuat secvenţierea completă a genomului uman, mai există încă mii de gene despre care se ştie prea puţin".

"Este emoţionant să ştii că C6 a existat timp de peste 500 de milioane de ani şi că a fost prezervat şi transmis de la organismele simple şi până la fiinţele umane. Doar acum îi aflăm întreaga importanţă", a subliniat Ambrose, care face parte din echipa care a identificat această genă. AGERPRES/(AS-autor: Mihaela Nicolaescu, editor: Codruţ Bălu, editor online: Simona Aruştei)