O nouă specie de furnici "kamikaze" a fost descoperită pe insula Borneo: pentru a-şi ucide sau a-şi respinge duşmanii, aceste furnici "explodează", degajând din corpurile lor un lichid toxic şi lipicios, informează miercuri AFP.

Furnicile "explozive", denumite Colobopsis explodens, au fost descoperite în Brunei, un stat aflat în nordul insulei Borneo, renumită pentru biodiversitatea sa.

Contractându-se foarte puternic, furnicile lucrătoare din această specie aplică o presiune suficient de mare pentru a face să explodeze pereţii abdomenelor lor, eliberând jeturi de secreţii toxice, a explicat Alice Laciny, cercetătoare la Muzeul de Istorie Naturală din Viena, participantă la acest studiu.

Inamicii sunt astfel ţinuţi la distanţă sau chiar ucişi, la fel ca furnica "sinucigaşă", potrivit unui articol publicat în revista ZooKeys.

Nu sunt primele furnici "explozive" care au fost descoperite, însă reprezentantele noii specii au capacitatea de "a se detona" cu mare uşurinţă, fapt care le face deosebit de interesante pentru oamenii de ştiinţă.

Un astfel de fenomen rămâne "foarte rar în natură" şi doar câteva insecte care trăiesc în colonii, precum furnicile şi albinele, sunt cunoscute pentru faptul că se sacrifică în această manieră, a precizat pentru AFP cercetătoarea Alice Laciny.

"Colonia este un fel de super-organism, în care furnica, în calitatea ei de individ, este doar o celulă ce are de jucat un rol bine stabilit", a explicat aceeaşi cercetătoare. AGERPRES/(AS - autor: Florin Bădescu; editor: Mihaela Nicolaescu, editor online: Simona Aruştei)