Muzeul Naţional de Istorie Naturală din cadrul Academiei Bulgare de Ştiinţe (NMNH-BAS) şi-a început cea de-a 5-a expediţie paleontologică la depozitul de fosile de dinozaur din apropiere de oraşul Tran (Vestul Bulgariei) la sfârşitul săptămânii trecute, conform unui anunţ făcut luni de muzeu într-un comunicat de presă.

Echipa este condusă de profesorul asistent-şef Latinka Hristova din cadrul NMNH-BAS. Din echipă fac parte paleontologi din cadrul NMNH-BAS, din Institutul Geologic din cadrul BAS şi de la Universitatea din Sofia, precum şi studenţi la geologie.

Expediţiile anterioare au descoperit nu doar rămăşiţe ale mai multor specii de dinozauri, dar şi fosile de ţestoase, crocodilieni şi diferite microvertebrate. Din punct de vedere ştiinţific, depozitul fosilier din apropiere de Tran s-a dovedit unul dintre cele mai promiţătoare astfel de depozite din Europa cu o vechime între 85 şi 80 de milioane de ani. Mai există depozite bogate conţinând fosile de vertebrate din această perioadă şi în Ungaria şi Austria.

Expediţia din 2022 este finanţată în cadrul unui proiect al Fondului Naţional Bulgar pentru Ştiinţă.

Ştire selectată de BTA pentru promovare şi publicare de către AGERPRES, fără intervenţie pe text, conform acordului de colaborare dintre agenţii.AGERPRES/(AS - editor: Codruţ Bălu, editor online: Andreea Lãzãroiu)

Sursa foto: National Museum of Natural History via BTA

Conținutul website-ului www.agerpres.ro este destinat exclusiv informării publice. Toate informaţiile publicate pe acest site de către AGERPRES sunt protejate de către dispoziţiile legale incidente. Sunt interzise copierea, reproducerea, recompilarea, modificarea, precum şi orice modalitate de exploatare a conţinutului acestui website. Detalii în secţiunea Condiții de utilizare. Dacă sunteţi interesaţi de preluarea ştirilor AGERPRES, vă rugăm să contactați Departamentul Marketing – [email protected].