COD GALBEN: 05-06-2025 ora 10 Intre 5 iunie, ora 12 – 5 iunie, ora 21 se va semnala temperaturi deosebit de ridicate și disconfort termic COD GALBEN: 05-06-2025 ora 10 Intre 05 iunie, ora 12 – 05 iunie, ora 23 se va semnala instabilitate atmosferică temporar accentuată COD GALBEN: 05-06-2025 ora 10 Intre 6 iunie, ora 12 – 6 iunie, ora 21 se va semnala temperaturi deosebit de ridicate și disconfort termic COD PORTOCALIU: 05-06-2025 ora 17 Intre 17:50 si 19:00 se va semnala Averse torențiale ce vor cumula 25...40 l/mp, grindină de medii dimensiuni, vijelie, frecvente descărcări electrice. in Județul Neamţ; COD PORTOCALIU: 05-06-2025 ora 17 Intre 17:45 si 19:00 se va semnala Averse torențiale care vor acumula 25...40 l/mp, frecvente descărcări electrice, grindină dimensiuni medii, intensificări ale vântului. in Județul Caraş-Severin, Județul Arad, Județul Timiş; COD GALBEN: 05-06-2025 ora 17 Intre 17:45 si 18:30 se va semnala Averse torențiale care vor acumula 15...25 l/mp, descărcări electrice, intensificări ale vântului, grindină. in Județul Mehedinţi; COD PORTOCALIU: 05-06-2025 ora 17 Intre 17:35 si 18:30 se va semnala Averse torențiale care vor acumula 20...30 l/mp, frecvente descărcări electrice, intensificări ale vântului, grindină. În zona avertizată, în ultimele ore, s-au acumulat cantități de peste 30 l/mp. in Județul Vrancea; COD PORTOCALIU: 05-06-2025 ora 17 Intre 17:20 si 18:15 se va semnala Averse torențiale care vor acumula 25...40 l/mp, frecvente descărcări electrice, intensificări ale vântului, vijelie, grindină. in Județul Argeş, Județul Dâmboviţa;

Urmareste

Modifică dimensiunea fontului:

Bucureşti, 30 iun /Agerpres/ - Andrei Roşu, component al echipajului care a reuşit să traverseze Marea Neagră într-o ambarcaţiune cu vâsle, stabilind un record mondial de viteză pentru România - 11 zile, 6 ore şi 1 minut, a declarat, vineri, într-o conferinţă de presă, că această expediţie a fost o simulare bună pentru traversarea Oceanului Atlantic.

Proiectul este intitulat Atlantic4 şi are ca scop strângerea fondurilor necesare realizării unui centru socio-medical la Adunaţii Copăceni. Echipajul românesc format din Andrei Roşu, Vasile Oşean, Ionuţ Olteanu, Marius Alexe şi Alexandru Dumbravă urmează să participe la cursa "Talisker Whisky Atlantic Challenge" programată la 12 decembrie.

"Acum, după ce am traversat Marea Neagră într-o barcă cu vâsle nu mi se pare că am făcut mare lucru. Poate mai la bătrâneţe, când voi povesti la gura sobei prin ce am trecut, o să realizez ce am făcut. Oricum, pentru noi era foarte important să ne testăm în perspectiva cursei de traversare a Oceanului Atlantic (n.r. - "Talisker Whisky Atlantic Challenge"). Aşa că traversarea asta a fost doar o simulare pentru traversarea Atlanticului, când nu vom vedea ţărmul timp de 50-60 de zile. O simulare chiar foarte bună aş spune, pentru că am întâmpinat toate problemele pe care le puteam întâmpina, de la răul de mare al tuturor membrilor echipajului, până la problemele de comunicare, de navigaţie sau cele care ţin strict de barcă", a spus Roşu.

El a povestit că la un moment dat barca lor s-a aflat într-un perimetru în care se desfăşurau exerciţii militare. "Am plecat pe 16 iunie, dar nu ştiam prea bine ce ne aşteaptă. Ştiam doar că avem de vâslit 1.200 de kilometri. Dar am intrat direct în furtună. De-a lungul traversării ne-am confruntat cu două furtuni cam de jumătate de zi fiecare. Dar au fost probleme şi cu orientarea, pentru că deşi ştiam că Marea Neagră este un adevărat câmp militar de exerciţii, am omis unul. La patru zile de la plecare ne-am trezit că nu vedem niciun vas comercial în jurul nostru, iar în depărtare se auzeau nişte bubuituri. Am aflat atunci că ne aflăm în plin câmp militar, o zonă cu mine marine. Chiar vedeam prin apă nişte bucăţi de metal... aşa că am făcut tot posibilul să ieşim repede din acea zonă", a afirmat Roşu.

"În această traversare, fiecare membru al echipajului a vâslit cam 10 ore pe zi, iar celelalte 14 au fost de repaus. Dar nu erau legate aceste ore, făceam cu schimbul, două ore vâslit, urmate de două ore de repaus. La sfârşit, când am văzut ţărmul Georgiei, sentimentul a fost precum cel al lui Cristofor Columb când a văzut prima oară America. Fiecare dintre noi am pierdut între 3 şi 6 kilograme la finalul cursei. Iar asta ne ajută să vedem cam câte kilograme trebuie să avem în plus înaintea plecării peste Atlantic. Pentru că în medie, la traversarea Atlanticului se pierd în jur de 20 de kilograme", a explicat el.

Andrei Roşu a menţionat că va fi greu de luat decizia de a renunţa la unul dintre cei 5 membri ai echipajului, ţinând cont că regula în cursa de traversare a Oceanului Atlantic presupune o echipă de 4 persoane. "În cursa pentru traversarea Atlanticului vom fi prima echipă din Europa de sud-est. În total înţeleg că vor fi la start cam 30 de ambarcaţiuni, majoritatea din Anglia şi Statele Unite. Va fi foarte grea decizia de a renunţa la unul dintre noi. Suntem cinci acum pentru că am stabilit să avem o rezervă. Cursa de traversare a Atlanticului începe pe 12 decembrie şi am dorit să avem o soluţie în caz că apare ceva la unul dintre noi şi nu va putea merge. Nu putem risca participarea la această cursă pentru că muncim la acest proiect din vara anului trecut", a mai spus Roşu.

Vasile Oşean a caracterizat participarea sa la proiectul Atlantic4 drept "o uşoară nebunie", dar susţine că traversarea Mării Negre a fost o experienţă cu totul deosebită: "Pot să spun că m-am alăturat acestui proiect de traversare într-un moment de uşoară nebunie. Dar este un proiect foarte important pentru mine în care am pus mult suflet, mai ales că are în spate o cauză socială. Traversarea Mării Negre a fost o perioadă intermediară pentru noi pentru că am vrut să sudăm echipa înaintea traversării Atlanticului. A fost o experienţă deosebită, am trăit momente amuzante şi frumoase".

La rândul său, Marius Alexe a ţinut să sublinieze faptul că ambarcaţiunea cu care au traversat Marea Neagră şi pe care o vor folosi şi în cursa din 12 decembrie este foarte sigură şi stabilă. "Barca pe care am folosit-o este foarte, foarte stabilă. E foarte dificil să se răstoarne. Iar dacă se răstoarnă, revine pe poziţie singură atâta timp cât hublourile sunt închise. Şi chiar dacă sunt deschise, barca nu se scufundă, doar că e foarte dificil să o mai pui pe poziţie. Noi am avut un moment în care am avut senzaţia că ne vom răsturna, când vâslele erau în aer, dar nu s-a întâmplat, s-a stabilizat imediat", a precizat Alexe.

Expediţia a fost o provocare şi pentru Alexandru Dumbravă, acesta declarând că a învăţat foarte multe lucruri din momentul în care s-a implicat în proiectul Atlantic4. "Pentru mine a fost o provocare traversarea Mării Negre. Nu pot să spun că eram pregătit pentru aşa ceva. Dar mă bucur că am învăţat foarte multe lucruri, de la navigare, la tehnici de supravieţuire şi la vâslitul oceanic. Dar pentru asta ne-am pregătit din septembrie 2016. Sincer, eu am avut o problemă cu hrana pe timpul cursei, mă refer la hrana uscată care se consumă în asemenea expediţii. Ulterior însă, după vreo 4 zile am reuşit să mănânc şi chiar mi-am dat seama că mă ajută hrana uscată", a spus el.

Ionuţ Olteanu a adăugat că vâslitul nu a fost deloc un lucru dificil deoarece este obişnuit cu munca fizică. "Încă din primul moment în care am auzit de proiectul Atlantic4 am fost foarte entuziasmat şi m-am înscris imediat. Chiar mă gândeam să-mi dau demisia de la serviciu dacă şeful meu nu mă lăsa să plec în perioada aceasta. Dar nu a fost cazul. Am avut destul de multe momente cu vreme urâtă, cu ploaie şi furtună. Însă partea cu vâslitul, partea fizică adică, nu a fost aşa de grea pentru mine. Eu sunt dintr-un sat din Argeş şi mi-am dat seama acum cât m-a ajutat faptul că foarte multe veri le-am petrecut pe câmp, la muncă, asta în timp ce alţii erau la terase sau la piscine. De aceea pot să spun că pentru mine efortul nu a fost prea mare", a precizat Olteanu.

Echipa formată din Andrei Roşu, Vasile Oşean, Ionuţ Olteanu, Marius Alexe şi Alexandru Dumbravă a stabilit un nou record mondial de viteză la traversarea Mării Negre într-o ambarcaţiune cu vâsle, 11 zile, 6 ore şi 1 minut.

Atlantic4, prima echipă românească care va traversa Oceanul Atlantic, a pornit la 16 iunie, din portul Marina Limanu şi a vâslit neîntrerupt aproximativ 1.200 km, până la Batumi (Georgia), unde a ajuns în 27 iunie.

Echipa de români a aplicat la Guinness World Records pentru tentativa de a doborî recordul mondial de traversare a Mării Negre într-o ambarcaţiune cu vâsle şi aşteaptă validarea performanţei. Vechiul record era de 29 de zile.

Echipa Atlantic4 a concurat şi pentru împlinirea unei cauze sociale: completarea fondurilor necesare realizării de către Hospice Casa Speranţei a unui centru socio-medical la Adunaţii Copăceni, destinat îngrijirii paliative gratuite a copiilor diagnosticaţi cu boli rare sau incurabile.

După această reuşită, echipa îşi va lua o scurtă vacanţă de 2 săptămâni, urmând ca după aceasta să se întoarcă la programul de antrenamente, pe mare şi la sala de forţă, în pregătirea pentru marea cursă de traversare a Oceanului Atlantic vâslind.

"Talisker Whisky Atlantic Challenge" constă în traversarea Oceanului Atlantic cu o barcă cu vâsle, pe distanţa de 5.000 de km, între La Gomera (Insulele Canare) şi Antigua, şi va avea startul oficial pe 12 decembrie 2017.
AGERPRES (autor: Marius Ţone, editor: Teodora Oprea)

Urmăreşte ştirile AGERPRES pe WhatsApp şi pe GoogleNews


Conținutul website-ului www.agerpres.ro este destinat exclusiv informării publice. Toate informaţiile publicate pe acest site de către AGERPRES sunt protejate de dispoziţiile legale incidente. Sunt interzise copierea, reproducerea, recompilarea, modificarea, precum şi orice modalitate de exploatare a conţinutului acestui website. Informaţiile transmise pe www.agerpres.ro pot fi preluate, în conformitate cu legislaţia aplicabilă, în limita a 500 de semne. Detalii în secţiunea Condiţii de utilizare. Dacă sunteţi interesaţi de preluarea ştirilor AGERPRES, vă rugăm să contactaţi Direcţia Marketing - [email protected].

Monitorizare
Setări

DETALII DESPRE TINE

Dacă ai cont gratuit te loghezi cu adresa de email. Pentru a crea un cont gratuit accesează secțiunea “Crează cont”.

Dacă ai cont plătit te loghezi cu username. Pentru a vă crea un cont plătit vă rugăm să contactați:

Dacă nu puteți vizualiza această știre, contactați echipa AGERPRES pentru a vă abona la fluxurile de știri.