INTERVIU Andrei Mirescu: Sportivi de marcă vor fi aduși pentru promovare, chiar din Major League Baseball

 •  Sport
1195 afişări

Președintele Federației Române de Baseball și Softball, Andrei Mirescu, a declarat pentru AGERPRES că forul pe care îl conduce intenționează să desfășoare mai multe campanii de promovare a acestui sport, unele chiar prin participarea unor foști jucători din Major League Baseball.

4570eb38-309e-4632-9aa1-94606ffa721b

Președintele FRBS caută parteneri pentru a dezvolta infrastructura și în primul rând terenurile, pentru că nu exista în prezent. De asemenea vor demara campanii simbolice, baseball-ul va fi promovat la nivelul școlilor și universităților, etc.

FRBS caută sprijin și la MTS, la autoritățile locale și încearcă încheierea unei colaborări cu Comitetul Olimpic și Sportiv Român, după ce baseball-ul și softball-ul au fost incluse în programul olimpic pentru JO 2020.

World Baseball and Softball Confederation (WBSC) și Confederation of European Baseball (CEB) sprijină forul național cu fonduri în vederea amenajării primului teren din România și s-au făcut demersuri la MTS și Primăria Bucureștiului pentru găsirea unei soluții.

Andrei Mirescu a precizat că sunt echipe străine care vor să activeze în cadrul competiției Cupa României în acest an, a amintit de selecționarea lui Eduard Pîrvu în Europei și consideră că naturalizarea unor sportivi străini este oricând o soluție.

Președintele FRBS a menționat că ''sunt mulți români care practică baseball la nivel ridicat în UE și SUA și atragerea lor în echipa națională, de exemplu, este o soluție luată în calcul''.

AGERPRES: Câți sportivi aveți legitimați la sportul dumneavoastră?
Andrei Mirescu: Baseball-ul este un sport tânăr în România și un sport pentru cei mai tineri. A apărut doar de câțiva ani la noi (practic, din anii 2000 s-au făcut consolidări adevărate). În acești ani, circa 6.000 de tineri au practicat, în ultimii ani, acest sport la noi. În prezent, avem activi peste 600 de tineri care activează în cluburile din România. Sperăm că acest număr să crească, în perioada viitoare.

AGERPRES: Sunt mai mulți sau mai puțini ca în trecut?
Andrei Mirescu: Acest sport a început să se promoveze, cu adevărat, doar de un an de zile și abia anul acesta avem în vedere acțiuni publice de mare vizibilitate. Prin urmare, ritmul a fost mai degrabă oscilant. A fost și un moment de vârf, la finalul anilor '90 și începutul anilor 2000, când tineri din generația mea au aflat de acest sport și au început să îl practice. Acum, acei tineri au ajuns la maturitate și ne bazăm pe ei să preia un rol activ în promovarea baseball-ului și pentru noile generații.

AGERPRES: Ce măsuri luați pentru dezvoltarea acestui sport?
Andrei Mirescu: Sunt multe măsuri, pe mai multe planuri. Vrem să găsim parteneri pentru a dezvolta infrastructura. Mă refer aici la terenuri, pentru că nu exista în prezent. Apoi, noi cluburi, noi antrenori, noi soluții de echipament. Dorim să extindem rețeaua de susținere, nu doar în zona sportivă, dar și în cea antreprenorială, a societății civile și a partenerilor externi, în special din Statele Unite ale Americii și Italia. Vrem să avem o abordare mai largă în ce privește comunicarea, prin campanii simbolice, prin parteneriate speciale, prin mecanisme noi și moderne de promovare. Sunt, sigur, multe de făcut, iar generația care se întoarce acum spre baseball, după ce l-a practicat în anii '90 și acum este la maturitate, ne ajută cu resursele și competențele pe care le-au acumulat. Ea poate avea un rol foarte mare în extinderea acestui sport.

AGERPRES: Cu ce atrageți copiii, tinerii către acest sport?
Andrei Mirescu: Încercăm campanii de promovare la nivelul școlilor și universităților, de unde putem atrage atât practicanți de baseball și softball, cât și viitori antrenori, profesori pe care să avem posibilitatea să-i instruim, apoi constituirea unei unei ligi în București. Un rol determinant în aceste campanii de promovare îl vor avea voluntarii din rândul actualilor și foștilor sportivi.

AGERPRES: Ce măsuri întreprindeți pentru promovarea acestui sport?
Andrei Mirescu: Noi parteneriate cu ambasadele unor state străine, cu firme din mediul privat, cu media etc. Avem noi proiecte speciale, folosirea noilor canale de comunicare — social-media, ''influenceri'' din alte domenii—, folosirea unei relații speciale cu jurnaliștii de sport, luarea în calcul a unor turnee demonstrative etc. Nu avem bani, este un sport foarte sărac în Romania, însă avem idei și entuziasm. Și veți vedea, în scurt timp, primele rezultate. Proiectul "Jackie Robinson Day", în parteneriat cu Ambasada Statelor Unite ale Americii la București, va fi începutul unui parteneriat și al unei campanii de dezvoltare unice în istoria federației noastre. Avem surprize de pregătit.

AGERPRES: Cum se prezintă baza materială a federației (terenuri, echipament etc)?
Andrei Mirescu: Săraca, așa cum este de așteptat la un sport tânăr. Avem peste 20 de cluburi, avem echipament pentru desfășurarea competiției, dar nu avem terenuri speciale. Suntem singura țară din Uniunea Europeana fără un teren specific și nici sprijin extins din partea mediului privat. Însă, suntem creativi și căutam soluții — fonduri europene, sprijin de la CIO prin COSR, MTS, sprijin de la alți parteneri cu care vom încheia acorduri pe anumite acțiuni.

AGERPRES: Cum caracterizați calendarul competițional?
Andrei Mirescu: Cred ca este un calendar interesant, variat, deschis pentru toate vârstele și tipurile de implicare. Încercăm și la acest capitol să ținem pasul cu noile tendințe în domeniu.

AGERPRES: Cum stă federația din punct de vedere al corpului tehnic (antrenori, arbitri etc)?
Andrei Mirescu: Aici putem face mai mult și încercăm să ne asociem cu parteneri externi pentru a îmbunătăți baza actuala cu noi pregătiri și noi traininguri pentru antrenori și arbitri. În perioada 17-19 martie au fost trei arbitri trimiși la cursuri în Vilnius, la Clinic for Umpires. Sportul este complicat pentru un om din afară, de aceea pregătirea este mai lungă. Însă există și aici dorința de implicare din partea unu număr mare de oameni.

AGERPRES: S-a încercat încheierea de parteneriate/colaborări cu alte federații, ministere, organizații internaționale care să sprijine dezvoltarea acestui sport și dacă da care sunt rezultatele?
Andrei Mirescu: Tot timpul încercăm încheierea de parteneriate/asocieri cu diverse instituții și companii pentru desfășurarea în cât mai bune condiții a competițiilor naționale și internaționale. MTS este principalul partener al FRBS și odată cu reintroducerea baseball/softball la Jocurile Olimpice încercăm încheierea unei colaborări cu COSR. Pe de altă parte, atât World Baseball and Softball Confederation (WBSC), cât și Confederation of European Baseball (CEB) ne sprijină cu fonduri în vederea amenajării primului teren din România. Până până atunci, trebuie identificată o suprafață unde să putem realiza acest lucru. În acest sens, facem demersuri la MTS și Primăria Bucureștiului să găsim o soluție.

AGERPRES: Ați căutat/găsit sprijin la autoritățile locale?
Andrei Mirescu: Autoritățile locale care au răspuns solicitărilor noastre vor să ajute cluburile actuale, dar trebuie găsite pârghiile necesare.

AGERPRES: Invitarea unor echipe străine, a unor sportivi străini de marcă ar putea da un impuls dezvoltării acestui sport în România. S-a încercat acest lucru?
Andrei Mirescu: Sunt echipe străine care vor să activeze în cadrul competiției Cupa României în acest an și speram ca, pe viitor, să avem străini pricepuți care vor veni în România să ajute. Sportivi de marcă vor fi aduși pentru festivaluri de promovare a sportului, chiar foști jucători din Major League Baseball. Jucătorii români sunt promovați în echipa Europei, cum este Eduard Pîrvu. Apoi, WBSC ne-a trimis antrenorul echipei naționale de seniori, Andrea D'Auria.

AGERPRES: Naturalizarea unor sportivi străini este o soluție pentru dezvoltarea acestui sport?
Andrei Mirescu: Oricând este o soluție. Însă ne bazăm și pe românii din țară și, de ce nu, și din străinatate. Sunt mulți români care practică baseball la nivel ridicat în UE și SUA și atragerea lor în echipa națională, de exemplu, este o soluție luată în calcul. Mulți nu știu că exista baseball în România, iar acum încercăm un program de informare și aducere a lor spre echipa națională. Suntem convinși că, atunci când vor afla, vor susține România. Cu sprijinul unor jucători din afară, putem fi și noi competitivi. Să nu uităm că, deși avem o bază scăzută de selecție, în trecut am obținut, la juniori și cadeți, medalii la campionatele europene — un argint și un bronz, la finalul anilor '90.

AGERPRES (autor: Aristotel Bunescu, editor: Mihai Țenea, editor online: Gabriela Badea)

Citește și:

* Regulamentul jocului de baseball

* Istoricul jocului de baseball în România

Etichete:
Conținutul website-ului www.agerpres.ro este destinat exclusiv informării publice. Toate informaţiile publicate pe acest site de către AGERPRES sunt protejate de către dispoziţiile legale incidente. Sunt interzise copierea, reproducerea, recompilarea, modificarea, precum şi orice modalitate de exploatare a conţinutului acestui website. Detalii în secţiunea Condiții de utilizare. Dacă sunteţi interesaţi de preluarea ştirilor AGERPRES, vă rugăm să contactați Departamentul Marketing – marketing@agerpres.ro.

Utilizarea secţiunii Comentarii reprezintă acordul dumneavoastră de a respecta termenii şi condiţiile AGERPRES în ceea ce priveşte publicarea comentariilor pe www.agerpres.ro.

Comentează


Articole recomandate


Știrile momentului

Știri recente din Sport

Cele mai citite din Sport

Tu actualizezi lumea.

Ai filmat sau fotografiat un eveniment ieșit din comun? Noi îţi publicăm știrea.

Află mai multe