Urmareste

Modifică dimensiunea fontului:

Intermediarul care a organizat zborul în care şi-a pierdut viaţa fotbalistul argentinian Emiliano Sala în 2019 a fost condamnat vineri la 18 luni de închisoare pentru că a angajat un pilot despre care ştia că nu este calificat pentru a face călătoria, transmite AFP.

Pe 28 octombrie, după două săptămâni de audieri şi şapte ore de deliberare, juriul popular al unui tribunal din Cardiff l-a declarat pe David Henderson (67 de ani) vinovat de imprudenţă sau neglijenţă care ar fi putut pune în pericol aeronava.

Henderson a pledat vinovat pentru transportul unui pasager fără autorizaţie valabilă. El a fost lăsat de atunci în libertate.

Conform procurorului de caz, acuzatul trebuia iniţial să piloteze aparatul, care s-a prăbuşit în Canalul Mânecii pe 21 ianuarie 2019. Dar, fiind ocupat, el a aranjat ca David Ibbotson, un pilot de 59 de ani, să-i ia locul. Procurorul l-a acuzat pe Henderson că "a utilizat un pilot despre care ştia clar că nu este calificat şi nici competent pentru a efectua aceste zboruri".

Trupul jucătorului, a cărui dispariţie a provocat o undă de şoc în lumea fotbalului, a fost găsit în carcasa avionului la peste două săptămâni de la dispariţie, la o adâncime de 67 m. În schimb, corpul pilotului de 59 de ani nu a mai fost găsit.

Prezentând SMS-uri la audieri, procurorul Martin Goudie l-a acuzat pe intermediar că a acţionat "în interesul său financiar" şi că a ştiut foarte bine că pilotul nu era calificat: "A ignorat anumite cerinţe (de securitate) când acest lucru îi convenea lui şi intereselor sale de afaceri".

Proprietarul aparatului Piper Malibu, Fay Keely, a indicat în timpul mărturiei sale că i-a cerut explicit în scris acuzatului să nu mai apeleze la serviciile lui David Ibbotson, după mai multe nereguli semnalate.

Apărarea lui David Henderson a respins însă orice "imprudenţă", afirmând că încălcările regulilor reproşate clientului său sunt "doar o chestiune de birocraţie" şi ele nu au pus în pericol cu adevărat zborul.

Avocatul lui Henderson, Stephen Spence, a asigurat că singura diferenţă dintre o licenţă comercială şi una privată este posibilitatea ca pasagerii să plătească, fără ca aceasta să spună ceva despre capacităţile pilotului, care avea mai mult de 3.500 de ore de zbor la activ.

În raportul definitiv publicat în martie 2020, biroul britanic de anchetă a accidentelor aeriene (AAIB) a estimat că pilotul a pierdut controlul aparatului în timpul unei manevre efectuate la o viteză prea mare, "probabil" destinată să evite vremea rea, pentru a putea zbura cu o vizibilitate mai bună.

Potrivit raportului, pilotul a fost "probabil" intoxicat cu monoxid de carbon de sistemul de evacuare al motorului. AGERPRES (AS/autor: Mircea Lazaroniu; editor: Adrian Drăguţ, editor online: Anda Badea)

Conținutul website-ului www.agerpres.ro este destinat exclusiv informării publice. Toate informaţiile publicate pe acest site de către AGERPRES sunt protejate de către dispoziţiile legale incidente. Sunt interzise copierea, reproducerea, recompilarea, modificarea, precum şi orice modalitate de exploatare a conţinutului acestui website. Detalii în secţiunea Condiții de utilizare. Dacă sunteţi interesaţi de preluarea ştirilor AGERPRES, vă rugăm să contactați Departamentul Marketing – marketing@agerpres.ro.

Utilizarea secţiunii Comentarii reprezintă acordul dumneavoastră de a respecta termenii şi condiţiile AGERPRES în ceea ce priveşte publicarea comentariilor pe www.agerpres.ro.

Monitorizare
Setări

DETALII DESPRE TINE

Dacă ai cont gratuit te loghezi cu adresa de email. Pentru a crea un cont gratuit accesează secțiunea “Crează cont”.

Dacă ai cont plătit te loghezi cu username. Pentru a vă crea un cont plătit vă rugăm să contactați:

Dacă nu puteți vizualiza această știre, contactați echipa AGERPRES pentru a vă abona la fluxurile de știri.