Vezi mai mult
Vezi mai putin

Urmareste

Modifică dimensiunea fontului:

Cei 135 de operatori care deservesc linia TelVerde, unde cetăţenii din ţară şi străinătate pot suna să ceară specialiştilor epidemiologi informaţii utile despre prevenirea infectării cu COVID-19, au preluat peste 187.000 de apeluri în perioada stării de urgenţă, informează joi Serviciul de Telecomunicaţii Speciale.

Totodată, platforma https://formular.sts.ro, unde pot fi completate electronic declaraţiile pentru părăsirea locuinţei, respectiv localităţii, a fost accesată de 2.439.219 de utilizatori, iar pagina formularului a înregistrat 9.134.687 de vizualizări.

Potrivit unui comunicat de presă, pe linia serviciului de urgenţă, STS a luat măsuri privind asigurarea resurselor umane şi tehnice pentru a se putea prelua 24/7 apelurile la 112 în condiţii de creştere a numărului de solicitări, precum şi privind optimizarea fluxului de lucru. În plus, operatorii STS au fost instruiţi privind tratarea apelurilor pe problematica noului coronavirus.

În contextul pandemiei de coronavirus şi într-un timp record, precizează STS, a fost suplimentată infrastructura de comunicaţii voce-date pentru Centrul Naţional de Coordonare şi Conducere a Intervenţiei de la Ciolpani, responsabil de managementul şi coordonarea stării de urgenţă din România.

În domeniul sănătăţii, la solicitarea ministerului de resort, au fost efectuate o serie de acţiuni menite să contracareze şi să limiteze epidemia cu SARS-CoV-2 - STS a dezvoltat, configurat, administrat şi actualizat permanent aplicaţia informatică de centralizare a datelor primite de la direcţiile de sănătate publică, spitale şi Institutul Naţional de Sănătate Publică, pe baza cerinţelor operaţionale furnizate de Ministerul Sănătăţii. Totodată, utilizatorii au primit tablete pentru accesarea aplicaţiei şi au fost instruiţi pentru completarea formularelor şi actualizarea permanentă a bazelor de date necesare realizării situaţiilor cu stocurile de medicamente şi echipamente medicale.

Ministerul Sănătăţii, cât şi instituţiile aflate în coordonarea acestuia au beneficiat de echipamente şi servicii specifice de comunicaţii voce-date, precum sisteme de audio/ videoconferinţă, accesul la Platforma Comună de Radiocomunicaţii Mobile TETRA, asigurarea terminalelor informatice pentru spitalele suport şi nu numai, arată STS.

"Contextul socio-economic actual a impus autorităţilor publice aplicarea unor măsuri care să vină în sprijinul cetăţenilor şi al agenţilor economici. Astfel, la solicitarea ministerelor de resort, STS a dezvoltat, implementat, testat, securizat şi găzduieşte pe infrastructura proprie două aplicaţii informatice de importanţă majoră https://csu.prevenire.gov.ro - necesară emiterii certificatelor de situaţii de urgenţă şi https://www.imminvest.ro - necesară înscrierii firmelor în Programului Naţional de Susţinere a Întreprinderilor Mici şi Mijlocii. De asemenea, în sprijinul cetăţenilor, a fost lansată platforma https://formular.sts.ro, unde pot fi completate electronic declaraţiile pentru părăsirea locuinţei, respectiv localităţii. Acesta a fost accesat de 2.439.219 de utilizatori, iar pagina formularului a înregistrat 9.134.687 de vizualizări", precizează comunicatul.

De asemenea, pentru structurile operative aflate în teren ale Ministerului Afacerilor Interne (Poliţia Română, Jandarmeria Română, Poliţia de Frontieră etc.), STS a instalat şi configurat servicii de audio şi videoconferinţă şi a realizat infrastructura de comunicaţii necesară conectării diferitelor structuri centrale şi teritoriale la Reţeaua de comunicaţii voce-date a MAI.

În sprijinul Ministerului Apărării Naţionale, s-a realizat interconectarea spitalelor militare la sisteme de audio şi videoconferinţă necesare schimbului de date şi informaţii medicale. Pentru spitalele militare de campanie, amplasate la nivel naţional, au fost realizate infrastructuri de comunicaţii şi tehnologia informaţiei, necesare pentru buna desfăşurare a activităţilor acestora.

În perioada stării de urgenţă, conform comunicatului citat, STS a susţinut iniţiativele de responsabilitate socială prin punerea la dispoziţia Crucii Roşii a terminalelor radio pentru a beneficia de comunicaţii de voce în misiunile de ajutorare a cetăţenilor. Totodată, împreună cu Telekom şi Fundaţia EmIRA, a fost pusă la dispoziţia persoanelor afectate de pandemia de COVID-19 o linie telefonică de consiliere psihologică şi suport emoţional. AGERPRES/ (AS - autor: Andreea Rotaru, editor: Georgiana Tănăsescu, editor online: Adrian Dădârlat)

 

Citeşte şi:

 

STS: În starea de urgenţă, sesiunile de videoconferinţă au crescut de aproape 10 ori faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut

Conținutul website-ului www.agerpres.ro este destinat exclusiv informării publice. Toate informaţiile publicate pe acest site de către AGERPRES sunt protejate de către dispoziţiile legale incidente. Sunt interzise copierea, reproducerea, recompilarea, modificarea, precum şi orice modalitate de exploatare a conţinutului acestui website. Detalii în secţiunea Condiții de utilizare. Dacă sunteţi interesaţi de preluarea ştirilor AGERPRES, vă rugăm să contactați Departamentul Marketing – marketing@agerpres.ro.

Utilizarea secţiunii Comentarii reprezintă acordul dumneavoastră de a respecta termenii şi condiţiile AGERPRES în ceea ce priveşte publicarea comentariilor pe www.agerpres.ro.

Monitorizare
Setări

DETALII DESPRE TINE

Dacă ai cont gratuit te loghezi cu adresa de email. Pentru a crea un cont gratuit accesează secțiunea “Crează cont”.

Dacă ai cont plătit te loghezi cu username. Pentru a vă crea un cont plătit vă rugăm să contactați:

Dacă nu puteți vizualiza această știre, contactați echipa AGERPRES pentru a vă abona la fluxurile de știri.