Vezi mai mult
Vezi mai putin

Urmareste

Modifică dimensiunea fontului:

Fostul preşedinte al Asociaţiei Naţionale a Agenţiilor de Turism (ANAT), Dragoş Anastasiu, a declarat miercuri, la Constanţa, referitor la actuala criză a forţei de muncă, că aducerea de muncitori din străinătate este o soluţie pe termen scurt, importantă fiind profesionalizarea celor din ţară.

"Vedem în fiecare zi că ne plângem de forţa de muncă, nu este o chestiune specifică turismului, este o chestiune la nivel naţional. Dar, în special, din zona HORECA au plecat extrem de mulţi oameni. (...) Cineva trebuie să ia taurul de coarne şi să facă nişte lucruri practice, acesta este motivul pentru care eu, personal, am răspuns pozitiv invitaţiei de a mă alătura acestei echipe. (...) Fraţilor, cred că România trebuie să se trezească din somn. Dintr-un somn care este cam adânc şi care, dacă va continua, nu ne va duce nicăieri. Ne aducem oameni de afară, probabil că asta este singura soluţie pe termen scurt, dar principala chestiune este să-i profesionalizăm pe cei care lucrează aici, care vor să stea aici, care cred în potenţialul României, aşa cum şi eu m-am întors din străinătate şi cred în continuare că în ţara asta se poate face treabă. Dar dacă ne mai pierdem în orgolii şi în discuţii sterile şi nu ne apucăm de treabă, nu vom face foarte mult bine nici acestei industrii, nici României", a declarat omul de afaceri Dragoş Atanasiu, la o conferinţă privind forţa de muncă în turism, în cadrul "Hospitality Management Academy", proiect cu finanţare europeană referitor la facilitarea formării profesiona

Potrivit acestuia, în paralel cu soluţia pe termen scurt de a importa forţă de muncă, trebuie învăţat şi aplicat managementul resurselor umane.

"Acest import de forţă de muncă, care câteodată pare aşa ... să prindem străinii la noi în ţară, că noi nu suntem în stare. Este fals, pentru că ceea ce importăm noi, importăm şi un alt tip de cultură în turism. Oamenii din Asia, de exemplu, sunt născuţi ca să servească, între ghilimele. Pentru ei, a servi reprezintă o mare onoare. Ceea ce la noi nu prea este. A servi înseamnă ... dar ce, eu sunt sluga nu ştiu cui? Cam asta este mentalitatea noastră, a românilor. Deci, importul din Asia, de exemplu, înseamnă şi un import de cultură a serviciilor în turism, ceea ce nu este rău deloc. Deci, pe termen scurt, eu nu văd altă soluţie decât acest import, apoi, în paralel, să ne apucăm la nivel de management, să se înţeleagă foarte clar ce înseamnă resurse umane, protecţia resursei umane, modul în care gestionezi această resursă. Şi încet, încet să creştem talentele noastre româneşti, să redevină turismul zonă de atracţie pentru tineri, pentru că este o meserie extraordinară", a spus Anastasiu.

Centrul de Consultanţă şi Management al Proiectelor EUROPROJECT, în parteneriat cu Consiliul Naţional al Întreprinderilor Private Mici şi Mijlocii din România (CNIPMMR), a organizat miercuri, la Constanţa, o conferinţă în cadrul "Hospitality Management Academy", primul proiect cu finanţare europeană ce vine în sprijinul managerilor şi antreprenorilor din industria turismului din regiunile Sud-Vest, Centru şi Sud-Est ale României, prin facilitarea formării profesionale la cel mai înalt nivel.

Proiectul "Hospitality Management Academy" are o perioadă de implementare de 12 luni şi este cofinanţat prin Programul Operaţional Capital Uman 2014-2020, având un buget de 3.186.788,33 lei. Proiectul se derulează în perioada 15 mai 2018-14 mai 2019, grupul ţintă fiind compus din minimum 600 de persoane ce îşi desfăşoară activitatea în turism. AGERPRES / (A - autor: Nona Jalbă, editor: Irina Poenaru, editor online: Alexandru Cojocaru)

Conținutul website-ului www.agerpres.ro este destinat exclusiv informării publice. Toate informaţiile publicate pe acest site de către AGERPRES sunt protejate de către dispoziţiile legale incidente. Sunt interzise copierea, reproducerea, recompilarea, modificarea, precum şi orice modalitate de exploatare a conţinutului acestui website. Detalii în secţiunea Condiții de utilizare. Dacă sunteţi interesaţi de preluarea ştirilor AGERPRES, vă rugăm să contactați Departamentul Marketing – marketing@agerpres.ro.

Utilizarea secţiunii Comentarii reprezintă acordul dumneavoastră de a respecta termenii şi condiţiile AGERPRES în ceea ce priveşte publicarea comentariilor pe www.agerpres.ro.

Monitorizare
Setări

DETALII DESPRE TINE

Dacă ai cont gratuit te loghezi cu adresa de email. Pentru a crea un cont gratuit accesează secțiunea “Crează cont”.

Dacă ai cont plătit te loghezi cu username. Pentru a vă crea un cont plătit vă rugăm să contactați:

Dacă nu puteți vizualiza această știre, contactați echipa AGERPRES pentru a vă abona la fluxurile de știri.