COD PORTOCALIU: 27-06-2025 ora 10 se va semnala val de căldură persistent și intens, caniculă și disconfort termic accentuat COD GALBEN: 27-06-2025 ora 10 se va semnala instabilitate atmosferică COD GALBEN: 27-06-2025 ora 22 Intre 22:25 si 23:30 se va semnala Averse torențiale care vor acumula 25...40 l/mp, frecvente descărcări electrice, intensificări ale vântului,grindină. in Județul Dolj;

Urmareste

Modifică dimensiunea fontului:

Bucureşti, 28 nov /Agerpres/ - Circa 10% dintre copii, la nivel mondial, prezintă tulburări de învăţare, iar între 3% şi 5% sunt cazuri grave, în timp ce în România se estimează că ar exista aproximativ 250.000 de astfel de copii, atrage atenţia Federaţia Sindicatelor Libere din Învăţământ (FSLI), într-un comunicat remis marţi AGERPRES.

"La nivel mondial, circa 10% dintre copii prezintă tulburări de învăţare, iar între 3% şi 5% sunt cazuri grave. Copiii cu dislexie, disgrafie, discalculie gravă nu pot învăţa să scrie, să citească, să socotească folosind metodele clasice şi au nevoie de atenţie specială pentru a le asigura şanse egale cu ceilalţi", conform FSLI.

Potrivit sursei citate, în România nu există statistici exacte privind elevii care prezintă tulburări de învăţare, lucru ce face dificilă intervenţia în cazul acestora.

"FSLI estimează că ar fi vorba despre aproximativ 250.000 de astfel de copii, care au nevoie de condiţii speciale de învăţare şi evaluare, precum şi de pregătirea adecvată a cadrelor didactice. FSLI a contribuit, în perioada 2016 - 2017, la elaborarea Normelor Metodologice de aplicare a Legii nr. 6/2016, care permit punerea în practică a legii şi schimbarea statutului copiilor cu tulburări specifice de învăţare în şcoala românească. Este pentru prima dată când dislexia, disgrafia, discalculia, disortografia au fost recunoscute printr-o lege în România", se precizează în comunicatul FSLI.

Sindicatele din învăţământ, în parteneriat cu Primăria Bucureşti, au organizat, marţi, o conferinţă cu tema "Adaptarea copiilor cu tulburări specifice de învăţare (TSI) în şcolile din România: provocări şi oportunităţi pentru actualele politici educaţionale".

Potrivit documentului, scopul proiectului este acela de a contribui la înţelegerea corectă a tulburărilor specifice de învăţare, cunoaşterea dificultăţilor cu care se confruntă elevii cu TSI în clasă, identificarea predispoziţiilor copiilor cu TSI, identificarea soluţiilor pentru sprijinirea integrării cu succes a copiilor cu TSI în învăţământul de masă, formarea echipelor multidisciplinare din fiecare unitate parteneră (cadru didactic - consilier/logoped - părinte). AGERPRES/(AS - autor: Cătălin Trandafir, editor: Oana Tilică)

Urmăreşte ştirile AGERPRES pe WhatsApp şi pe GoogleNews


Conținutul website-ului www.agerpres.ro este destinat exclusiv informării publice. Toate informaţiile publicate pe acest site de către AGERPRES sunt protejate de dispoziţiile legale incidente. Sunt interzise copierea, reproducerea, recompilarea, modificarea, precum şi orice modalitate de exploatare a conţinutului acestui website. Informaţiile transmise pe www.agerpres.ro pot fi preluate, în conformitate cu legislaţia aplicabilă, în limita a 500 de semne. Detalii în secţiunea Condiţii de utilizare. Dacă sunteţi interesaţi de preluarea ştirilor AGERPRES, vă rugăm să contactaţi Direcţia Marketing - marketing@agerpres.ro.

Monitorizare
Setări

DETALII DESPRE TINE

Dacă ai cont gratuit te loghezi cu adresa de email. Pentru a crea un cont gratuit accesează secțiunea “Crează cont”.

Dacă ai cont plătit te loghezi cu username. Pentru a vă crea un cont plătit vă rugăm să contactați:

Dacă nu puteți vizualiza această știre, contactați echipa AGERPRES pentru a vă abona la fluxurile de știri.