Vezi mai mult
Vezi mai putin

Urmareste

Modifică dimensiunea fontului:

Bucureşti, 7 sep /Agerpres/ - Mihnea Andrei Ocian, acum în clasa a XII-a, a fost medaliat cu bronz la Olimpiada Internaţională de matematică desfăşurată la Rio de Janeiro, vrea să ajungă student la Cambridge şi crede că sistemul educaţional românesc este prea încărcat, cu noţiuni de care elevii nu au nevoie.

"Trec clasa a XII-a la Colegiul Naţional de Informatică 'Tudor Vianu' din Capitală. Matematica mă ajută să am un viitor, probabil că voi face o ştiinţă exactă, informatica. E frumos să vezi cum progresezi. E şi o pasiune a mea şi atunci nu resimt efortul. Din clasa a V-a particip la olimpiada naţională în fiecare an, a fost un fel de tradiţie pentru mine. Acum a fost prima internaţională", se prezintă Mihnea Ocian, care plănuieşte să ajungă student în Anglia.

Ar vrea să studieze computer science în Anglia, ia în calcul să plece, întrucât, consideră tânărul, are mai multe oportunităţi acolo, oamenii cu care intră în contact au pasiuni comune. Dincolo de renumele facultăţii.

"Cred că la Cambridge, dar nu sunt încă sigur, în toamna acestui an trebuie să mă decid. Aceasta ar fi ţinta. Părinţii mă susţin, le pare rău că voi pleca, pentru că suntem apropiaţi şi ataşaţi, dar îşi dau seama că pentru mine e mai bine. Mă susţin şi moral, şi logistic, cum pot ei. Profesorii m-au încurajat, sunt mândri de mine, bănuiesc", spune Mihnea.

Îşi aminteşte că atunci când era mai mic, după primele olimpiade naţionale, profesorii arătau mai multă încântare, însă pe măsură ce a crescut, entuziasmul acestora nu a mai fost la fel, sau cel puţin nu s-au manifestat.

"Când ne-am întors de la Olimpiada Internaţională din Brazilia, am fost aşteptaţi de doi profesori care au fost şi cu lotul în Brazilia, dar s-au întors mai repede. Atât", mai spune olimpicul.

Ca să se pregătească pentru olimpiade, a lucrat din mai multe culegeri şi a încercat, pe cât posibil, să nu renunţe la activităţi specifice vârstei.

"Care este secretul? Trebuie să lucrezi cât mai variat, ca să poţi fi pregătit pentru orice tip de problemă. Să nu fii luat prin surprindere, dacă lucrezi foarte multe pe un anumit domeniu şi nu eşti pe alte domenii pregătit. Cât mai variat, pentru că nu ştii ce ţi se dă. Concursul a fost greu, a fost cea mai grea olimpiadă din ultimii 10-15 ani, nu a fost niciun punctaj maxim. Mă rog, într-un fel este interesant să participi la o astfel de olimpiadă care iese din tipare, este şi o atmosferă frumoasă. Patru ore jumate, trei probleme, tu cu tine, au fost emoţii. Au fost şase probleme, trei în prima zi, trei în a doua", îşi aminteşte Mihnea despre atmosfera de la un astfel de examen.

Era loc şi de mai bine în ceea ce priveşte rezultatele, crede el, dar mai este conştient că "să ajungi la olimpiadă internaţională nu se întâmplă în fiecare zi".

Pentru Bacalureatul pe care îl va susţine la anul, în vară, se pregăteşte la şcoală. "La limba română facem la clasă subiecte de acest tip, la informatică, cealaltă materie la care dau Bacalaureatul, la fel, facem la clasă şi serios. Limba străină, pentru că în Anglia dau examen de limbă, este echivalat, nu cred că mai dau", a adăugat Mihnea Ocian.

"Am încercat de-a lungul timpului să păstrez un echilibru între muncă şi viaţa personală, să nu-mi fie acaparată toată viaţa de olimpiadă. Dar, sigur, anul acesta, în apropierea olimpiadei internaţionale, am lucrat mai mult, poate au fost momente când am simţit că în loc să fi lucrat, să fi ieşit afară la fotbal. Sunt perioade la începutul anului când nu lucrez pentru că nu am timp, merg la şcoală şi la alte activităţi, dar în apropierea olimpiadei stau acasă mai mult şi lucrez. Eu ştiu, 6-7 ore", îşi descrie el programul.

Nu a făcut sport de performanţă, dar joacă tenis şi fotbal.

"Mă duc la concerte, am fost şi la Untold. Anul acesta au fost poate momente când prietenii s-au dus la film şi eu... Am prieteni din mai multe domenii. (...) În vară, am fost într-o tabără de o lună în America, înainte de olimpiada internaţională, unde m-am pregătit cu americanii, eu cu încă un coleg. Societatea de Ştiinţe Matematice din România a primit o invitaţie de la societatea americană să trimită doi elevi. După ultimele trei baraje, eram pe locul doi şi au decis să trimită primii doi elevi la momentul respectiv, lotul internaţional nu era definitivat, dar trebuia să ia o decizie pe moment. (...) A fost o experienţă interesantă. Sunt copii cu alte preocupări sociale, dar am avut ce să învăţ de la ei, erau buni la matematică, foarte deştepţi", a mai spus el.

După ce s-a întors din SUA, a fost pe litoralul românesc la festivalul Neversea, apoi a plecat la olimpiadă la Rio de Janeiro, s-a întors şi a mers şi la festivalul Untold, iar spre sfârşitul verii a fost cu părinţii în vacanţă. Pe scurt, o vară de copil olimpic.

"A fost o vară frumoasă", afirmă, încântat, Mihnea Ocian, care susţine că programul "Hai la Olimpiadă", organizat la Universitatea din Bucureşti, l-a ajutat foarte mult să performeze.

"Profesorii pe care i-am avut în şcoală m-au ajutat să-mi formez o gândire corectă şi mi-au pus bazele. Toate lucrurile pe care le-am învăţat, le-am învăţat natural, nu au fost chestii artificiale", apreciază tânărul.

Dacă mâine s-ar întâlni cu ministrul Educaţiei, i-ar spune că sistemul educaţional românesc este prea încărcat.

"Să nu mai facă manual de sport (râde). Să nu mai fie atâta birocraţie. Sunt multe proceduri la profesori, aceştia trebuie să noteze toate chestiile într-un tabel şi apoi în altul. Plus programa, care este prea încărcată. Să nu mai fie atât de încărcat sistemul educaţional, toate materiile. Şi la matematică sunt noţiuni care nu ne trebuie, mă rog, poate mie îmi trebuie. Dar unui copil care este bun la matematică, dar care nu vrea să facă ceva în viitor în domeniul ăsta nu-i sunt necesare. Şi asta nu-i doar la matematică, ci şi la fizică, la chimie, istorie. Mult prea multă informaţie. Materiile ar trebui scuturate. Mai ales dacă noi vrem matematică, să nu mai fim obligaţi să învăţăm cot la cot cu ceilalţi restul materiilor. (...) Sunt prea multe informaţii în plus. Sunt atât de multe chestii de schimbat, ar trebui din temelie schimbat totul. (...) Manualul unic nu este o soluţie, tocmai asta e şi ideea, să fie mai multe opţiuni, să existe libertatea de a alege" - acestea sunt recomandările pe care Mihnea Ocian, olimpic internaţional la matematică, le face din interiorul sistemului de învăţământ din România. AGERPRES/(A, AS - autor: Carmen Velicu, editor: Florin Marin)

Urmăreşte ştirile AGERPRES pe WhatsApp şi pe GoogleNews


Conținutul website-ului www.agerpres.ro este destinat exclusiv informării publice. Toate informaţiile publicate pe acest site de către AGERPRES sunt protejate de dispoziţiile legale incidente. Sunt interzise copierea, reproducerea, recompilarea, modificarea, precum şi orice modalitate de exploatare a conţinutului acestui website. Informaţiile transmise pe www.agerpres.ro pot fi preluate, în conformitate cu legislaţia aplicabilă, în limita a 500 de semne. Detalii în secţiunea Condiţii de utilizare. Dacă sunteţi interesaţi de preluarea ştirilor AGERPRES, vă rugăm să contactaţi Direcţia Marketing - [email protected].

Monitorizare
Setări

DETALII DESPRE TINE

Dacă ai cont gratuit te loghezi cu adresa de email. Pentru a crea un cont gratuit accesează secțiunea “Crează cont”.

Dacă ai cont plătit te loghezi cu username. Pentru a vă crea un cont plătit vă rugăm să contactați:

Dacă nu puteți vizualiza această știre, contactați echipa AGERPRES pentru a vă abona la fluxurile de știri.