COD PORTOCALIU: 24-02-2018 ora 13 Intre 26 februarie, ora 03 – 01 martie, ora 10 se va semnala temperaturi foarte scăzute, atât noaptea, cât și ziua

Vezi mai mult
Vezi mai putin

Urmareste

Modifică dimensiunea fontului:

Timişoara, 11 aug /Agerpres/ - Rectorul Universităţii de Vest Timişoara (UVT), deputatul PNL Marilen Pirtea, a solicitat, vineri, o evaluare ''responsabilă'' a şcolilor doctorale, considerând că prorogarea evaluării şcolilor doctorale este doar o soluţie de avarie.

Parlamentarul a afirmat că remarcă faptul că un nou act emis de Guvernul României scoate la lumină o problemă care trenează de şase ani, respectiv evaluarea şcolilor doctorale, dar nu oferă soluţii pentru autorizarea de noi şcoli / domenii doctorale, "îngheţând" practic cercetarea universitară la nivelul anului 2016.

"Solicit o evaluare responsabilă a şcolilor doctorale, nu una făcută pe genunchi. Partea bună a acestei decizii este că Executivul ia, în sfârşit, act de situaţia delicată a evaluării şcolilor doctorale şi prorogă cu doi ani, prin OUG, perioada în care şcolile doctorale existente rămân acreditate. (...). Guvernul nu oferă, însă, soluţii pentru autorizarea de noi şcoli/domenii doctorale, 'îngheţând' practic cercetarea universitară la nivelul anului 2016", explică Marilen Pirtea într-un comunicat remis, vineri, AGERPRES.

Rectorul UVT menţionează faptul că de la adoptarea Legii Educaţiei Naţionale, din 2011, evaluarea şcolilor doctorale a fost şi a rămas una dintre marile restanţe ale guvernărilor care s-au succedat şi de aceea solicită o abordare responsabilă a problemei, în care universităţile şi experţii în învăţământ superior să fie ascultaţi.

"Guvernarea trebuie să respecte legile ţării, inclusiv Legea Educaţiei. Legislaţia prevede că şcolile doctorale sunt evaluate periodic, la cinci ani. Dar ele trebuie şi autorizate şi acreditate în baza unei metodologii după care aşteptăm din 2011. Actuala guvernare şi-a asumat această sarcină, însă până acum nu a făcut niciun pas înainte", adaugă rectorul UVT.

Pirtea atenţionează Ministerul Educaţiei că termenul de doi ani trebuie să fie şi ultimul, orice altă amânare a rezolvării problemei riscând să afecteze considerabil calitatea studiilor doctorale.

El solicită identificarea rapidă a soluţiilor pentru realizarea metodologiei de evaluare a şcolilor doctorale, după care, conform legii, să demareze procedurile de evaluare în vederea autorizării şi acreditării acestora.

"Le reamintesc autorităţilor centrale că responsabilitatea lor vizavi de performanţa şi calitatea în universităţi este de a oferi sprijin pe două paliere: susţinere materială şi reguli clare, predictibile, respectate pe termen lung. (...). Şcolile doctorale reprezintă, poate, una dintre cele mai dinamice componente ale cercetării universitare", arată rectorul UVT.

Potrivit acestuia, propunerile specialiştilor din universităţi şi din Agenţia Română pentru Asigurarea Calităţii în Învăţământul Superior şi din consiliile instituite de Legea Educaţiei Naţionale trebuie să cântărească greu în stabilirea metodologiei de evaluare a şcolilor doctorale. AGERPRES/(AS - autor: Otilia Halunga, editor: Oana Popescu)
Monitorizare
Setări

DETALII DESPRE TINE

Dacă ai cont gratuit te loghezi cu adresa de email. Pentru a crea un cont gratuit accesează secțiunea “Crează cont”.

Dacă ai cont plătit te loghezi cu username. Pentru a vă crea un cont plătit vă rugăm să contactați:

Dacă nu puteți vizualiza această știre, contactați echipa AGERPRES pentru a vă abona la fluxurile de știri.