Modifică dimensiunea fontului:
Braşov,11 iul /Agerpres/ - Administratorul public al municipiului Braşov, Miklos Gantz, a atenţionat marţi, într-o conferinţă de presă, că peste 10.000 de locuri de parcare amenajate, semnalizate şi marcate în zone rezidenţiale, la unele dintre ele fiind construite şi sisteme de iluminat suplimentar pentru siguranţa autoturismelor, sunt nefolosite deşi au fost solicitate de asociaţiile de proprietari.
"În municipiul nostru avem amenajate un număr de 43.500 de locuri de parcare rezidenţială rezervate 24 din 24 de ore, şapte din şapte zile, ceea ce înseamnă că odată licitat sau obţinut, acea persoană are dreptul să-l folosească ori de câte ori este nevoie. Din verificările făcute de inspectorii primăriei s-a constatat că 32.338 de astfel de locuri sunt ocupate. Alte 11.161 de locuri de parcare amenajate în zonele rezidenţiale nu sunt folosite. Aceste locuri de parcare au fost amenajate în funcţie de necesarul comunicat de asociaţiile de proprietari, în urma cererilor făcute de locatari", a precizat administratorul public.
El a dat şi alte exemple din municipiu cum sunt cartierul din zona Uzina 2 unde, în urma cererilor făcute de locatari, au fost construite în anii 2011-2013 un număr de 500 de parcări care sunt amenajate, marcate, semnalizate şi iluminate corespunzător, dar 160 sunt folosite. În urma verificărilor făcute după ora 16.00, toate parcările sunt ocupate în proporţie de 100%. Şi în cartierul Astra unde sunt 6.600 de parcări, peste 1.700 stau nefolosite, iar în cartierul Triaj din cele 366 amenajate doar 137 sunt ocupate.
"În urmă cu două săptămâni în cartierul Triaj au fost scoase la licitaţie pentru a fi atribuite un număr de 230 de parcări, practic cele neocupate, dar a fost o singură cerere. Nu se poate ca unii locatari să plătească locul de parcare, iar alţii găsesc soluţii pentru eludarea legii. Locurile nedorite vor deveni în scurt timp locuri de parcare cu plată şi în zonele rezidenţiale. Patru echipe de inspectori ai primăriei desfăşoară în aceste zile o inventariere a locurilor de parcare, iar cele care nu au fost atribuite prin licitaţie vor deveni parcări publice cu plată", a explicat Miklos Gantz.
Pentru un loc de parcare în zonă rezidenţială se plăteşte între 115 şi 135 de lei pe an, fiind însă şi braşoveni care au plătit între 1.000 şi 1.500 de lei pentru licitarea unui astfel de loc, a mai spus administratorul public. El a menţionat că numărul locurilor de parcare publice cu plată va creşte în zona centrală a oraşului de la 2.400 în prezent, la 8.400.
Referitor la locurile de parcare din staţiunea Poiana Braşov, şi aici vor fi o serie de schimbări. Parcarea din faţa hotelului Teleferic va fi desfiinţată pentru a fi loc suficient de deplasare spre zona telecabinei, un loc foarte aglomerat în sezonul de iarnă. Ultima parcare din zonă care va putea fi folosită va fi cea de la Şura Dacilor. De asemenea, parcarea supraetajată amenajată în Poiana Mică, cu o capacitate de 434 de locuri, recent dată în folosinţă, va rezolva în mare parte problema parcărilor din staţiune, mai ales în perioada de iarnă când de multe ori traficul se blochează din cauza numărului mare de autoturisme care urcă în staţiune. Pentru turiştii care îşi vor lăsa maşinile în această parcare vor fi puse în circulaţie, până în staţiune, autobuze mici, a mai spus Miklos Gantz.
În prezent, în Poiana Braşov sunt 1.200 de locuri de parcare publice cu plată şi 3.000 de locuri de parcare private. AGERPRES/(A - autor: Jana Pintili; editor: Nona Jalbă)
Urmăreşte ştirile AGERPRES pe WhatsApp şi pe GoogleNews
Conținutul website-ului www.agerpres.ro este destinat exclusiv informării publice. Toate informaţiile publicate pe acest site de către AGERPRES sunt protejate de dispoziţiile legale incidente. Sunt interzise copierea, reproducerea, recompilarea, modificarea, precum şi orice modalitate de exploatare a conţinutului acestui website. Informaţiile transmise pe www.agerpres.ro pot fi preluate, în conformitate cu legislaţia aplicabilă, în limita a 500 de semne. Detalii în secţiunea Condiţii de utilizare. Dacă sunteţi interesaţi de preluarea ştirilor AGERPRES, vă rugăm să contactaţi Direcţia Marketing - marketing@agerpres.ro.