COD GALBEN: 14-12-2017 ora 11 Intre 11:00 si 13:00 se va semnala Ceață, care determină scăderea vizibilității, local sub 200 m, izolat sub 50 m. in Județul Botoșani, Județul Neamț, Județul Suceava;

CURS BNR

EUR
4.6327Down
USD
3.9431Up
GBP
5.2626Up
CHF
3.9757Up
MDL
0.2277Up
BGN
2.3687Down
Sursa: Banca Naţională a României
Vezi mai mult
Vezi mai putin

Urmareste

Modifică dimensiunea fontului:

Oradea, 21 mai /Agerpres/ - Chef Adi Hădean, unul dintre cei 45 de vendori de la Street Food Festival, organizat, în perioada 18-21 mai, la Oradea a apreciat evenimentul gastronomic, el punctând faptul că diversitatea participanţilor "ne ajută să ne dezvoltăm ca societate".

Eu cred că e foarte bine să organizăm asemenea evenimente pentru că într-o suprafaţă foarte mică, se adună foarte mulţi oameni, pe de o parte - consumatori curioşi, pe de altă parte - oameni care livrează mâncare diferită. Fiecare vinde altceva. Şi asta ne ajută să ne dezvoltăm ca societate. Ne ajută să ieşim cu capul din găleata în care am stat foarte mult timp; pentru că noi ne-am obişnuit să vedem mâncarea doar aşa, şi doar aşa. Ei, dintr-o dată vedem că e şi aşa, şi aşa, şi aşa. De asta cred că e bine că se întâmplă", a declarat, pentru AGERPRES, chef Adi Hădean.

Maestrul bucătar a menţionat că, în România, deocamdată, este destul de complicat să compari mâncarea de stradă cu mâncarea de la restaurant, motivul fiind acela că, la noi, mâncarea de stradă este făcută de oamenii care lucrează în restaurant.

"Mâncarea de stradă, în esenţă, e mult mai puţin dusă la şcoală decât ce facem noi aici. Ea provine din Asia de sud-est, din India, unde toată lumea mănâncă pe stradă şi nu-şi bat capul prea mult. Noi ne batem capul un pic prea mult, dar până la urmă asta e lumea în care trăim. De aceea spun că e binevenit un asemenea festival culinar", a precizat chef Adi Hădean.

Mii de orădeni au savurat, în cele patru zile de festival culinar, bunătăţile, delicatesele şi oferta variată de mâncăruri stradale pregătite de cei 45 de vendori care au participat la Street Food Festival.

"Acum pot să vă spun că ne-am simţit extrem de bine la Oradea. Suntem pentru a doua oară aici şi ne-am bucurat enorm că orădenii ne-au primit aşa frumos, am avut noroc şi de vreme bună în toate cele patru zile de festival. Au fost foarte mulţi vizitatori, dar doar mâine (luni - n.r.) ne-am putea face un calcul cât mai aproape de adevăr, după ce vom discuta cu vendorii. Au fost 45 de vendori din care şapte din Oradea şi care vor veni cu noi şi la următoarele festivaluri din ţară", a declarat, pentru AGERPRES, Mihaela Ghiorghiu, PR manager al festivalului.

Vizitatorii au avut de ales dintr-o gamă foarte largă de preparate gătite pe loc la standurile unor firme şi în food-truck-uri speciale: diverse grill-uri, pizza, burgeri de tot felul, costiţe şi fripturi, sandwich-uri sau lipii cu umpluturi delicioase, dar şi dulciuri diverse de la clătite asortate şi waffe la îngheţate în tulnic ori sucuri fresh sau smoothie-uri din fructe. Nu au lipsit vinurile de toate soiurile, berea, şampania sau băuturile răcoritoare.

Experienţa Street Food Festival nu a însemnat doar o experienţă gastronomică, ci şi una de socializare, deoarece organizatorii au amenajat, prin mijlocul pieţei, spaţii de şezut şi de mâncat în tihnă, de savurat o bere sau un suc, precum şi zonele verzi din jurul pieţei, cu saltele speciale cu măsuţe.

Pentru cei mici au fost pregătite activităţi speciale, precum un atelier de pictat obiecte din ceramică, astfel încât experienţa să fie pe placul tuturor.

În fiecare zi, de la ora 12,00 până la ora 23, 00, Piaţa Unirii a găzduit pe scena amenajată şi câte patru concerte cu artişti internaţionali, care au asigurat un ambient muzical adecvat evenimentului.

Cei 13 tineri din echipa de organizatori au adus şi la Oradea conceptul social "Share a meal", campanie începută în decembrie la Cluj-Napoca.

Într-un borcan pus pe tejghele, orădenii care cumpărau un burger sau un alt fel de mâncare puteau plăti dublu, produsul similar fiind oferit oamenilor sărmani. În borcanele respective s-au adunat, pe lângă bonurile de casă, şi diverse sume de bani. Astfel, în seara de sâmbătă, de exemplu, s-au oferit 40 de porţii de mâncare diversificată, pe care tinerii organizatori le-au dus oamenilor străzii cazaţi la Adăpostul de noapte.

"În mod surprinzător, orădenii chiar au fost foarte deschişi iniţiativei noastre şi au donat şi bani şi meniuri. În fiecare zi le-am dus mai multe meniuri, de care s-au bucurat foarte mult şi chiar dacă nu au fost foarte multe, le-au împărţit între ei astfel încât cu toţii să deguste din preparate" a mai spus Mihaela Ghiorghiu.

Turneul culinar Street Food Festival va ajunge anul acesta în alte opt oraşe, după Oradea - Iaşi, Sibiu, Arad, Cluj-Napoca, Braşov, Alba Iulia, Timişoara şi Bacău.

Street Food Festival este un eveniment realizat de Agenţia clujeană Why Not & Flavours, cu sprijinul Primăriei Municipiului Oradea prin Asociaţia pentru promovarea turismului din Oradea şi regiune.

Street Food Festival doreşte să popularizeze în România un eveniment în aer liber dedicat mâncării spectaculoase gătite şi servite în stradă, într-un cadru relaxant. Conceptul în sine se bazează pe o experienţă inedită ce aduce an de an cei mai buni vendori alături de marii producători de specialităţi culinare şi, evident, pasionaţii de gastronomie. AGERPRES/(A - autor: Eugenia Paşca, editor: Irina Poenaru)
Sursa: Administrația Națională de Meteorologie
Monitorizare
Setări

DETALII DESPRE TINE

Dacă ai cont gratuit te loghezi cu adresa de email. Pentru a crea un cont gratuit accesează secțiunea “Crează cont”.

Dacă ai cont plătit te loghezi cu username. Pentru a vă crea un cont plătit vă rugăm să contactați:

Dacă nu puteți vizualiza această știre, contactați echipa AGERPRES pentru a vă abona la fluxurile de știri.