Chef Adi Hădean, despre Street Food Festival, la Oradea: Ne ajută să ne dezvoltăm ca societate

 •  Social
932 afişări

Chef Adi Hădean, unul dintre cei 45 de vendori de la Street Food Festival, organizat, în perioada 18-21 mai, la Oradea a apreciat evenimentul gastronomic, el punctând faptul că diversitatea participanților "ne ajută să ne dezvoltăm ca societate".

fa20751a-7c45-4087-aec1-fe2ec51c48a9

'Eu cred că e foarte bine să organizăm asemenea evenimente pentru că într-o suprafață foarte mică, se adună foarte mulți oameni, pe de o parte — consumatori curioși, pe de altă parte — oameni care livrează mâncare diferită. Fiecare vinde altceva. Și asta ne ajută să ne dezvoltăm ca societate. Ne ajută să ieșim cu capul din găleata în care am stat foarte mult timp; pentru că noi ne-am obișnuit să vedem mâncarea doar așa, și doar așa. Ei, dintr-o dată vedem că e și așa, și așa, și așa. De asta cred că e bine că se întâmplă", a declarat, pentru AGERPRES, chef Adi Hădean.

Maestrul bucătar a menționat că, în România, deocamdată, este destul de complicat să compari mâncarea de stradă cu mâncarea de la restaurant, motivul fiind acela că, la noi, mâncarea de stradă este făcută de oamenii care lucrează în restaurant.

"Mâncarea de stradă, în esență, e mult mai puțin dusă la școală decât ce facem noi aici. Ea provine din Asia de sud-est, din India, unde toată lumea mănâncă pe stradă și nu-și bat capul prea mult. Noi ne batem capul un pic prea mult, dar până la urmă asta e lumea în care trăim. De aceea spun că e binevenit un asemenea festival culinar", a precizat chef Adi Hădean.

Mii de orădeni au savurat, în cele patru zile de festival culinar, bunătățile, delicatesele și oferta variată de mâncăruri stradale pregătite de cei 45 de vendori care au participat la Street Food Festival.
"Acum pot să vă spun că ne-am simțit extrem de bine la Oradea. Suntem pentru a doua oară aici și ne-am bucurat enorm că orădenii ne-au primit așa frumos, am avut noroc și de vreme bună în toate cele patru zile de festival. Au fost foarte mulți vizitatori, dar doar mâine (luni — n.r.) ne-am putea face un calcul cât mai aproape de adevăr, după ce vom discuta cu vendorii. Au fost 45 de vendori din care șapte din Oradea și care vor veni cu noi și la următoarele festivaluri din țară", a declarat, pentru AGERPRES, Mihaela Ghiorghiu, PR manager al festivalului.

Vizitatorii au avut de ales dintr-o gamă foarte largă de preparate gătite pe loc la standurile unor firme și în food-truck-uri speciale: diverse grill-uri, pizza, burgeri de tot felul, costițe și fripturi, sandwich-uri sau lipii cu umpluturi delicioase, dar și dulciuri diverse de la clătite asortate și waffe la înghețate în tulnic ori sucuri fresh sau smoothie-uri din fructe. Nu au lipsit vinurile de toate soiurile, berea, șampania sau băuturile răcoritoare.

Experiența Street Food Festival nu a însemnat doar o experiență gastronomică, ci și una de socializare, deoarece organizatorii au amenajat, prin mijlocul pieței, spații de șezut și de mâncat în tihnă, de savurat o bere sau un suc, precum și zonele verzi din jurul pieței, cu saltele speciale cu măsuțe.
Pentru cei mici au fost pregătite activități speciale, precum un atelier de pictat obiecte din ceramică, astfel încât experiența să fie pe placul tuturor.

În fiecare zi, de la ora 12,00 până la ora 23, 00, Piața Unirii a găzduit pe scena amenajată și câte patru concerte cu artiști internaționali, care au asigurat un ambient muzical adecvat evenimentului.

Cei 13 tineri din echipa de organizatori au adus și la Oradea conceptul social "Share a meal", campanie începută în decembrie la Cluj-Napoca.

Într-un borcan pus pe tejghele, orădenii care cumpărau un burger sau un alt fel de mâncare puteau plăti dublu, produsul similar fiind oferit oamenilor sărmani. În borcanele respective s-au adunat, pe lângă bonurile de casă, și diverse sume de bani. Astfel, în seara de sâmbătă, de exemplu, s-au oferit 40 de porții de mâncare diversificată, pe care tinerii organizatori le-au dus oamenilor străzii cazați la Adăpostul de noapte.
"În mod surprinzător, orădenii chiar au fost foarte deschiși inițiativei noastre și au donat și bani și meniuri. În fiecare zi le-am dus mai multe meniuri, de care s-au bucurat foarte mult și chiar dacă nu au fost foarte multe, le-au împărțit între ei astfel încât cu toții să deguste din preparate" a mai spus Mihaela Ghiorghiu.

Turneul culinar Street Food Festival va ajunge anul acesta în alte opt orașe, după Oradea — Iași, Sibiu, Arad, Cluj-Napoca, Brașov, Alba Iulia, Timișoara și Bacău.

Street Food Festival este un eveniment realizat de Agenția clujeană Why Not & Flavours, cu sprijinul Primăriei Municipiului Oradea prin Asociația pentru promovarea turismului din Oradea și regiune.
Street Food Festival dorește să popularizeze în România un eveniment în aer liber dedicat mâncării spectaculoase gătite și servite în stradă, într-un cadru relaxant. Conceptul în sine se bazează pe o experiență inedită ce aduce an de an cei mai buni vendori alături de marii producători de specialități culinare și, evident, pasionații de gastronomie.

AGERPRES/(A — autor: Eugenia Pașca, editor: Irina Poenaru, editor online: Ada Vîlceanu)

Etichete:
Conținutul website-ului www.agerpres.ro este destinat exclusiv informării publice. Toate informaţiile publicate pe acest site de către AGERPRES sunt protejate de către dispoziţiile legale incidente. Sunt interzise copierea, reproducerea, recompilarea, modificarea, precum şi orice modalitate de exploatare a conţinutului acestui website. Detalii în secţiunea Condiții de utilizare. Dacă sunteţi interesaţi de preluarea ştirilor AGERPRES, vă rugăm să contactați Departamentul Marketing – marketing@agerpres.ro.

Utilizarea secţiunii Comentarii reprezintă acordul dumneavoastră de a respecta termenii şi condiţiile AGERPRES în ceea ce priveşte publicarea comentariilor pe www.agerpres.ro.

Comentează


Articole recomandate


Știrile momentului

Știri recente din Social

Cele mai citite din Social

Tu actualizezi lumea.

Ai filmat sau fotografiat un eveniment ieșit din comun? Noi îţi publicăm știrea.

Află mai multe