Urmareste

Modifică dimensiunea fontului:

Bucureşti, 28 feb /Agerpres/ - Consilierii generali ai Capitalei au fost de acord, marţi, cu înfiinţarea funcţiei de administrator public la nivelul municipiului Bucureşti, în cadrul aparatului de specialitate al primarului general, în subordinea directă a edilului.

Proiectul a fost susţinut de 37 dintre consilierii prezenţi, în timp ce şase au votat împotrivă iar cinci s-au abţinut.

Conform anexei ataşate hotărârii, administratorul public, în baza unui contract de management încheiat cu primarul general, poate să îndeplinească atribuţii de coordonare a aparatului de specialitate al primarului, a serviciilor şi instituţiilor publice de interes local, precum şi a societăţilor comerciale înfiinţate de Consiliul General al Municipiului Bucureşti.

"Astfel, în funcţie de numărul şi importanţa atribuţiilor delegate, administratorul public poate organiza, coordona şi gestiona activitatea Primăriei Municipiului Bucureşti, fiind un partener al managementului la vârf în procesul de adoptare a deciziilor strategice. Primarul general al municipiului Bucureşti poate delega către administratorul public, în condiţiile legii, calitatea de ordonator principal de credite. Administratorul public îndeplineşte orice alte atribuţii specifice postului, încredinţate de primarul general al Municipiului Bucureşti prin act administrativ, notă internă, sau care rezultă din modificările legislative care reglementează domeniul de competenţă", se arată în documentul menţionat.

Ocuparea funcţiei se va face prin concurs organizat în condiţiile legislaţiei aplicabile personalului contractual, Primăria urmând să publice anunţul, cu cel puţin 15 zile lucrătoare înainte de data stabilită pentru prima probă a concursului, în Monitorul Oficial al României - partea a treia, într-un cotidian de largă circulaţie, pe pagina de internet la secţiunea angajări, pe portalul Guvernului, precum şi la sediul instituţiei.

Va putea ocupa această funcţie persoana care: are cetăţenie română, cetăţenie a altor state membre UE sau a statelor aparţinând Spaţiului Economic European şi domiciliul în România; cunoaşte limba română, scris şi vorbit; are vârsta minimă reglementată de prevederile legale; are capacitate deplină de exerciţiu; are o stare de sănătate corespunzătoare postului pentru care candidează, atestată pe baza adeverinţei medicale; nu a fost condamnată definitiv pentru săvârşirea unei infracţiuni contra umanităţii, contra statului ori contra autorităţii, de serviciu sau în legătură cu serviciul, de fals ori a unor fapte de corupţie.

De asemenea, va trebui să aibă studii superioare de lungă durată, vechime de cel puţin trei ani în specialitatea studiilor necesare exercitării funcţiei; experienţă de cel puţin trei ani în funcţii de conducere, abilităţi de comunicare, capacitate de analiză şi sinteză, capacitate de exprimare în cel puţin o limbă de circulaţie internaţională, aptitudini legate de procesul decizional, de organizare şi coordonare.

Atât comisia de concurs, cât şi comisia de soluţionare a contestaţiilor vor avea în componenţa lor: un preşedinte, doi membri şi un secretar (persoane cu probitate morală recunoscută, care nu au antecedente penale şi nu se află în situaţie de incompatibilitate sau conflict de interese). Concursul va consta în: selecţia dosarelor, probă scrisă, interviu.

Conform expunerii de motive, semnată de primarul general, Gabriela Firea, "administratorul public reprezintă o funcţie specifică administraţiei publice locale care s-a consolidat, de-a lungul timpului, în ţări care dispun de o administraţie modernă şi eficientă, scopul introducerii acestei funcţii fiind acela de a profesionaliza administraţia locală prin îmbunătăţirea şi fluidizarea sistemului de furnizare a serviciilor către cetăţeni". AGERPRES/(AS, A - autor: Irinela Vişan, editor: Florin Marin)

Urmăreşte ştirile AGERPRES pe WhatsApp şi pe GoogleNews


Conținutul website-ului www.agerpres.ro este destinat exclusiv informării publice. Toate informaţiile publicate pe acest site de către AGERPRES sunt protejate de dispoziţiile legale incidente. Sunt interzise copierea, reproducerea, recompilarea, modificarea, precum şi orice modalitate de exploatare a conţinutului acestui website. Informaţiile transmise pe www.agerpres.ro pot fi preluate, în conformitate cu legislaţia aplicabilă, în limita a 500 de semne. Detalii în secţiunea Condiţii de utilizare. Dacă sunteţi interesaţi de preluarea ştirilor AGERPRES, vă rugăm să contactaţi Direcţia Marketing - marketing@agerpres.ro.

Monitorizare
Setări

DETALII DESPRE TINE

Dacă ai cont gratuit te loghezi cu adresa de email. Pentru a crea un cont gratuit accesează secțiunea “Crează cont”.

Dacă ai cont plătit te loghezi cu username. Pentru a vă crea un cont plătit vă rugăm să contactați:

Dacă nu puteți vizualiza această știre, contactați echipa AGERPRES pentru a vă abona la fluxurile de știri.