COD GALBEN: 28-11-2020 Intre 06:45 si 10:00 se va semnala local ceață care determină reducerea vizibilității sub 200 m și izolat sub 50 m in Județul Harghita; COD GALBEN: 28-11-2020 Intre 06:35 si 08:30 se va semnala local depuneri de polei din ploaie slabă sau burniţă in Județul Alba; COD GALBEN: 28-11-2020 Intre 05:00 si 08:00 se va semnala ceață care determină reducerea vizibilității, local sub 200 m și izolat sub 50 m in Județul Brăila, Județul Ialomiţa, Județul Argeş, Județul Buzău, Județul Prahova, Județul Călăraşi, Județul Giurgiu, Județul Ilfov, Județul Teleorman, Județul Dâmboviţa; COD GALBEN: 28-11-2020 Intre 05:00 si 08:00 se va semnala ceață care va determina scăderea vizibilității, local sub 200 m și izolat sub 50 m in Județul Constanta, Județul Tulcea; COD GALBEN: 28-11-2020 Intre 05:00 si 09:00 se va semnala local ceață care determină reducerea vizibilității sub 200 m și izolat sub 50 m in Județul Galaţi, Județul Vrancea, Județul Iaşi, Județul Vaslui; COD GALBEN: 28-11-2020 Intre 05:00 si 08:00 se va semnala ceață care determină reducerea vizibilității sub 200 m in Mun. Bucureşti;

Urmareste

Modifică dimensiunea fontului:

Tulcea, 18 ian /Agerpres/ - Circulaţia navelor maritime la bara Sulina este suspendată de peste 24 de ore, din cauza condiţiilor hidrometeorologice nefavorabile, au menţionat miercuri reprezentanţii Administraţiei Fluviale a Dunării de Jos (AFDJ) Galaţi.

''Vântul suflă din direcţia nord-est cu forţa de 6-7, iar furtuna de pe Marea Neagră are gradul 5-6. În acest context, îmbarcarea pilotului AFDJ pe navele care vor să treacă bara Sulina nu se poate face în condiţii de siguranţă'', a declarat pentru AGERPRES directorul general al AFDJ, Dorian Dumitru.

Toate remorcherele regiei din subordinea Ministerului Transporturilor acţionează în momentul de faţă pentru fluidizarea sloiurilor de pe Dunăre.

''Remorcherul 'Perseus' acţionează pe Dunăre de la mila marină 36 la Isaccea, 'Gheorghieni 2' fluidizează sloiurile între milele marine 19 şi 27, remorcherul 'Mamaia 2' se află la Sulina, iar 'Galaţi 3' acţionează între Galaţi şi Brăila'', a mai spus Dumitru.

Pe canalul Sulina, şase nave sunt în ancoră şi aşteaptă îmbunătăţirea condiţiilor hidrometeorologice pentru a ieşi în Marea Neagră, potrivit sursei citate.

''Intervenţia navei 'Grozavul' a Ministerului Apărării Naţionale ne-ar ajuta în condiţiile în care acum acţionăm cu toate mijloacele de care dispunem. Nava MApN ne-ar putea sprijini în acţiunile de fluidizare a sloiurilor, precum şi în cele de transport a populaţiei şi mărfurilor de strictă necesitate din Tulcea în localităţile izolate ale Deltei'', a precizat directorul general al AFDJ Galaţi.

Încă de săptămâna trecută, Prefectura judeţului Tulcea a solicitat sprijinul MApN pentru dislocarea navei ''Grozavul'' pe raza judeţului Tulcea, însă până în momentul de faţă solicitarea autorităţii judeţene nu a fost onorată.

Cererea oficialităţilor tulcene are ca argumente numărul redus şi starea mijloacelor de care dispune regia gălăţeană pentru fluidizarea sloiurilor, precum şi situaţia de pe Dunăre.

Circulaţia navelor fluviale pe cele trei braţe ale Dunării a fost suspendată duminică, 8 ianuarie, din cauza sloiurilor care acopereau până la 100% din suprafaţa fluviului. Remorcherele AFDJ au transportat în Delta Dunării 23 tone de alimente în urmă cu aproape o săptămână, în timpul unei misiuni umanitare, iar săptămâna aceasta împreună cu o navă fluvială a dus alte 65 tone de alimente.

Traficul navelor pe braţele Sfântu Gheorghe şi Chilia este suspendat de peste o săptămână din cauza sloiurilor, potrivit AFDJ.

Circulaţia navelor maritime la bara Sulina a fost închisă marţi dimineaţa, din cauza condiţiilor hidrometeorologice nefavorabile. Pentru siguranţa transportului pe fluviu, Regulamentul de navigaţie pe Dunăre interzice navelor maritime şi fluvio-maritime să navigheze în sectorul maritim al Dunării de Jos de la gura canalului Sulina până în portul Brăila fără a avea la bord un pilot al AFDJ sau un pilot autorizat de această instituţie să exercite pilotajul în sectorul maritim al Dunării de Jos. Pilotul AFDJ se îmbarcă în Marea Neagră în nava care doreşte să tranziteze canalul Sulina, această regulă datând încă de pe vremea Comisiei Europene a Dunării care a funcţionat la Galaţi şi Sulina începând din a doua parte a secolului al XIX-lea. AGERPRES/(AS - autor: Luisiana Bîgea; editor: Nona Jalbă)

Conținutul website-ului www.agerpres.ro este destinat exclusiv informării publice. Toate informaţiile publicate pe acest site de către AGERPRES sunt protejate de către dispoziţiile legale incidente. Sunt interzise copierea, reproducerea, recompilarea, modificarea, precum şi orice modalitate de exploatare a conţinutului acestui website. Detalii în secţiunea Condiții de utilizare. Dacă sunteţi interesaţi de preluarea ştirilor AGERPRES, vă rugăm să contactați Departamentul Marketing – marketing@agerpres.ro.

Utilizarea secţiunii Comentarii reprezintă acordul dumneavoastră de a respecta termenii şi condiţiile AGERPRES în ceea ce priveşte publicarea comentariilor pe www.agerpres.ro.

Monitorizare
Setări

DETALII DESPRE TINE

Dacă ai cont gratuit te loghezi cu adresa de email. Pentru a crea un cont gratuit accesează secțiunea “Crează cont”.

Dacă ai cont plătit te loghezi cu username. Pentru a vă crea un cont plătit vă rugăm să contactați:

Dacă nu puteți vizualiza această știre, contactați echipa AGERPRES pentru a vă abona la fluxurile de știri.