COD GALBEN: 07-08-2020 ora 10 Intre 07 și 08 august;Fenomene vizate se va semnala 07 și 08 august in 07 și 08 august;

Vezi mai mult
Vezi mai putin

Urmareste

Modifică dimensiunea fontului:

Bucureşti, 25 apr /Agerpres/ - Existenţa unui contract de delegare de gestiune între Primăria Municipiului Bucureşti şi RATB, precum şi evaluarea patrimoniului actual al regiei - terenuri şi clădiri care vor constitui capital social al unei viitoare societăţi - sunt cele două condiţii importante ca RATB să se transforme în societate comercială, potrivit unui studiu de oportunitate realizat de Autoritatea Municipală de Reglementare a Serviciilor Publice (AMRSP) şi prezentat luni la Primăria Capitalei.

Ioan Radu, expert în cadrul AMRSP, a precizat că etapele principale care pun deocamdată în pericol transformarea regiei şi reorganizarea sa în societate sunt: inexistenţa contractului de delegare a gestiunii serviciului, care reglementează din punct de vedere juridic foarte clar obligaţiile care revin, pe de o parte, proprietarului serviciului, în speţă CGMB, pe de altă parte, operatorilor RATB; modul de colaborare dintre cele două entităţi, de acordare a subvenţiilor, de decontare a cheltuielilor şi, în general, toate obligaţiile care revin celor două părţi.

"Cea de-a doua problemă care după părerea mea pune în real pericol transformarea regiei în societate este lipsa, cel puţin în acest moment, a unei evaluări a patrimoniului public şi privat care a fost dat de CGMB în administrare regiei pentru prestarea serviciului public de transport local", a precizat Ioan Radu.

Potrivit acestuia, toate bunurile pe care le foloseşte RATB, de la terenuri până la mijloace de transport, de la echipamente de birotică din birouri până la dotarea autobazelor şi depourilor, sunt bunuri aparţinând domeniului public şi privat al Municipiului Bucureşti, date în administrare RATB.

"Legea obligă ca bunurile aparţinând domeniului public să fie evidenţiate într-o evidenţă extracontabilă distinctă la nivelul operatorului, iar bunurile care aparţin domeniului privat al municipiului trebuie, prin valoarea lor reevaluată, să constituie capitalul social al viitoarei societăţi. Atât timp cât aceste bunuri aparţinând domeniului privat nu au fost evaluate şi evaluarea este un proces extrem de complex. Atât timp cât această evaluare nu există, din păcate, RATB nu va putea deveni societate, pentru simplul motiv că nu ar avea capital social", a explicat reprezentantul AMRSP.

Primarul interimar al Capitalei, Răzvan Sava, a afirmat că această strategie va fi pusă în dezbatere publică pentru ca specialiştii din domeniu să aducă observaţii şi se aşteaptă ca până la sfârşitul mandatului său, respectiv până în luna mai, să fie supusă la vot în Consiliul General.

Potrivit acestuia, tariful de 1,3 lei pentru o călătorie cu RATB nu mai este unul real.

"Înnoirea parcului este imperios necesară, iar tariful trebuie să fie un tarif real, trebuie să fie fundamentat. Încă nu ştim dacă 1,3 lei, cât este acum preţul călătoriei, este un preţ real. De asta aşteptăm să vedem fundamentarea, să vedem ce măsuri se pot lua în continuare", a mai afirmat Răzvan Sava.

Ioan Radu a menţionat că, în urma unor simulări, a fost calculat un tarif de călătorie cu RATB de 2,1 lei, dar nu prin ajustare, ci printr-un nou calcul economic.

"A fost o simulare în care noi am plecat de la actualul tarif, care nu are o fundamentare economică corectă, pe de o parte, şi, pe de altă parte, n-am putut ţine cont doar de influenţa indicelui mediu al preţurilor de consum, cum prevede legislaţia, pentru că în acest interval mare de timp au apărut o mulţime de influenţe în costurile unitare, inclusiv ale furnizorilor de utilităţi şi de piese de schimb. A trebuit să ţinem cont în simulare şi de costul mediu unitar generat de toate schimbările de TVA, de preţuri, de tarife, preţul la combustibil, la energie, la piese de schimb. Aşa am ajuns la 2,1 lei, dar a fost încă un argument care să ne ajute să susţinem ideea că o actualizare a tarifului la transportul local în Bucureşti nu trebuie şi nu poate, economic vorbind, să se facă prin ajustare, ci printr-o nouă fundamentare", a argumentat Ioan Radu.

În studiu a fost prezentată şi o propunere prin care pensionarii să-şi achiziţioneze un card pe care după aceea să-l încarce gratuit la orice tonetă RATB.

"Noi am propus, pe modelul capitalelor din toate ţările europene, ca fiecare pensionar să-şi cumpere un card, cartonul propriu-zis - costă aproximativ 4,2 lei - pe care să-l folosească cât rezistă cardul, dar în momentul în care l-a achiziţionat de la o tonetă RATB, el este automat luat în baza de date că şi-a cumpărat acest card şi în fiecare lună se poate duce să-şi încarce gratuit cardul la orice tonetă de pe teritoriul municipiului", a anunţat Ioan Radu.

Potrivit lui Ioan Radu, parcul auto al RATB are o durată de viaţă depăşită în proporţie de 70%. AGERPRES/(AS - autor: Petronius Craiu, editor: Florin Marin)

Conținutul website-ului www.agerpres.ro este destinat exclusiv informării publice. Toate informaţiile publicate pe acest site de către AGERPRES sunt protejate de către dispoziţiile legale incidente. Sunt interzise copierea, reproducerea, recompilarea, modificarea, precum şi orice modalitate de exploatare a conţinutului acestui website. Detalii în secţiunea Condiții de utilizare. Dacă sunteţi interesaţi de preluarea ştirilor AGERPRES, vă rugăm să contactați Departamentul Marketing – marketing@agerpres.ro.

Utilizarea secţiunii Comentarii reprezintă acordul dumneavoastră de a respecta termenii şi condiţiile AGERPRES în ceea ce priveşte publicarea comentariilor pe www.agerpres.ro.

Monitorizare
Setări

DETALII DESPRE TINE

Dacă ai cont gratuit te loghezi cu adresa de email. Pentru a crea un cont gratuit accesează secțiunea “Crează cont”.

Dacă ai cont plătit te loghezi cu username. Pentru a vă crea un cont plătit vă rugăm să contactați:

Dacă nu puteți vizualiza această știre, contactați echipa AGERPRES pentru a vă abona la fluxurile de știri.