Vezi mai mult
Vezi mai putin

Urmareste

Modifică dimensiunea fontului:

Bucureşti, 30 mar /Agerpres/ - Locuitorii sectoarelor 1 şi 3 din Capitală sunt cei mai mulţumiţi de condiţiile din sector şi de activitatea administraţiilor locale, relevă un sondaj realizat în perioada 10-20 martie de institutul de cercetare Sociopol şi remis miercuri AGERPRES.

Potrivit cercetării citate, aproximativ o treime dintre bucureşteni cred că, per ansamblu, Capitala se îndreaptă către o direcţie bună.

În comunicatul Sociopol se menţionează că locuitorii din sectorul 1 (55%) şi cei din sectorul 3 (58%) cred în majoritate că lucrurile merg în direcţia bună în sectorul lor. La polul opus se situează cetăţenii din sectorul 5, care consideră că acesta se îndreaptă către mai bine doar în proporţie de 13%.

Întrebaţi cât de bine consideră că merg lucrurile în sectorul lor faţă de altele, cei din sectorul 3 consideră în proporţie de 66% că în sectorul lor lucrurile merg mai bine decât toate celelalte. Potrivit Sociopol, la extrema cealaltă se află sectorul 5, unde doar 5% dintre locuitorii acestuia cred că lucrurile merg mai bine decât în celelalte.

În ceea ce priveşte felul în care bucureştenii consideră că s-au schimbat lucrurile la ei în sector în ultimul ciclu electoral, din 2012 şi până acum, cetăţenii sectoarelor 1 şi 3 consideră, în proporţii asemănătoare, de aproximativ două treimi (68%, respectiv 66%), că lucrurile s-au schimbat în bine. Urmează locuitorii sectoarelor 2 şi 4 cu procente în jur de 50% evaluări pozitive. În cazul celor din sectoarele 5 şi 6, doar un sfert dintre ei prezintă evaluări pozitive ale evoluţiei în timp (23%, respectiv 28%).

Sociologii Sociopol au analizat şi gradul de mândrie locală a populaţiei Capitalei. Astfel, un procent mare, aproape două treimi dintre bucureşteni (60%), se arată mândri că sunt locuitori ai celui mai mare oraş din ţară.

"Nu identificăm variaţii semnificative de la un sector la altul în privinţa acestei întrebări ce măsoară gradul de mândrie la apartenenţa faţă de Bucureşti, în general. Procentele variază însă semnificativ la mândria locală, de sector, de a locui într-un sector anume. Şi de data aceasta sectoarele 1 şi 3 se află pe primele poziţii. Majorităţi semnificative, 81%, respectiv 78% dintre persoanele chestionate se declară mândre că locuiesc în sectoarele respective. Urmează locuitorii din sectorul 2, cu 68%, în timp ce un procent egal de bucureşteni din sectoarele 4 şi 6 s-au declarat mândri că locuiesc acolo, 59%. În schimb, doar în sectorul 5 identificăm un nivel de mândrie locală mai scăzut de jumătate: 45%", subliniază institutul de cercetare sociologică citat.

Cercetarea sociologică a cuprins şi un modul de evaluare a primarilor de sectoare. În cazul primului indicator utilizat în acest scop, cel al încrederii, edilul sectorului 3, Robert Negoiţă, se situează pe primul loc în topul primarilor bucureşteni. Peste 50% din cei chestionaţi declară că au încredere în Robert Negoiţă. Acesta este urmat în ierarhia încrederii de Cristian Popescu Piedone (48%), de Andrei Chiliman (45%), Neculai Onţanu (42%), Marian Vanghelie (31%). Pe ultimul loc se află primarul sectorului 6, Rareş Mănescu, 8% dintre locuitorii sectorului respectiv exprimându-şi încrederea în acesta.

Întrebaţi cât de mulţumiţi sunt de activitatea primarului de sector, 70% dintre locuitorii sectorului 3 sunt mulţumiţi de activitatea lui Robert Negoiţă la primărie. În continuarea ierarhiei, 64% dintre cei din sectorul 2 consideră că Onţanu a făcut o treabă bună, 54% dintre cei din sectorul 1 sunt mulţumiţi de activitatea lui Andrei Chiliman, 40% din locuitorii din sectorul 4 sunt mulţumiţi de Popescu Piedone. În sectorul 5, Marian Vanghelie adună doar 17% cetăţeni mulţumiţi de activitatea sa, în timp ce în sectorul 6, Rareş Mănescu acumulează doar 13%.

"Şi în ceea ce priveşte dorinţa cetăţenilor de a continua cu actualii primari, Robert Negoiţă rămâne favoritul bucureştenilor, situându-se şi de această dată pe primul loc în sondajul realizat în perioada 10-20 martie 2016", potrivit Sociopol.

Bucureştenii au fost chestionaţi şi cu privire la sarcinile pe care administraţiile locale le gestionează cel mai bine în viziunea lor.

"Într-o medie a activităţilor ce cuprinde printre altele ridicarea gunoiului menajer, întreţinerea spaţiilor verzi, reabilitarea blocurilor, deszăpezirea, starea drumurilor, curăţenia spaţiilor publice, sistemul educaţional, comunicarea cu cetăţenii, câinii vagabonzi sau locuri de parcare a reieşit că sectorul 3 stă cel mai bine la aceste aspecte, cu o medie de 51%, pe primul loc fiind îngrijirea spaţiilor verzi, reabilitarea termică, locurile de parcare, spaţiile de joacă pentru copiii şi ridicarea corespunzătoare a gunoiului. După sectorul 3, cei mai mulţumiţi sunt locuitorii sectorului 1, cu o medie de 47%, cei din sectorul 4, cu 43%, bucureştenii din sectorul 2, cu 38%. Sectoarele 6 şi 5 fac şi de data aceasta figură distinctă, cu medii mult mai scăzute decât celelalte sondaje, doar 34% din locuitorii sectorului 6 fiind mulţumiţi în medie de activităţile administrative din sector, în timp ce în sectorul 5 cetăţenii prezintă o medie de mulţumire de doar 30%", relevă Sociopol.

Sondajul Sociopol a fost realizat în luna martie (10-20 martie), pe 6 eşantioane distincte de câte 700 de persoane din fiecare sector al Capitalei, rezultând astfel o cercetare pe un eşantion de 4.200 de persoane. Rezultatele sunt reprezentative pentru populaţia adultă neinstituţionalizată a fiecărui sector în parte, cu o marjă de eroare de plus/minus 3,8%, la un nivel de certitudine de 95%. AGERPRES/(AS - Mirela Bărbulescu, editor: Florin Marin)

Conținutul website-ului www.agerpres.ro este destinat exclusiv informării publice. Toate informaţiile publicate pe acest site de către AGERPRES sunt protejate de către dispoziţiile legale incidente. Sunt interzise copierea, reproducerea, recompilarea, modificarea, precum şi orice modalitate de exploatare a conţinutului acestui website. Detalii în secţiunea Condiții de utilizare. Dacă sunteţi interesaţi de preluarea ştirilor AGERPRES, vă rugăm să contactați Departamentul Marketing – marketing@agerpres.ro.

Utilizarea secţiunii Comentarii reprezintă acordul dumneavoastră de a respecta termenii şi condiţiile AGERPRES în ceea ce priveşte publicarea comentariilor pe www.agerpres.ro.

Monitorizare
Setări

DETALII DESPRE TINE

Dacă ai cont gratuit te loghezi cu adresa de email. Pentru a crea un cont gratuit accesează secțiunea “Crează cont”.

Dacă ai cont plătit te loghezi cu username. Pentru a vă crea un cont plătit vă rugăm să contactați:

Dacă nu puteți vizualiza această știre, contactați echipa AGERPRES pentru a vă abona la fluxurile de știri.