Vezi mai mult
Vezi mai putin

Urmareste

Modifică dimensiunea fontului:

Alba Iulia, 30 apr /Agerpres/ - "Mocăniţa", formată din o locomotivă cu abur şi două vagoane de epocă, va fi repusă în circulaţie, în scop turistic, în perioada 1-3 mai, în Apuseni, dar nu între Abrud şi Câmpeni, pe traseul obişnuit de câţiva ani, ci, cel mai probabil, doar între Abrud şi Roşia Montană.

Reprezentanţii Asociaţiei pentru Păstrarea Liniilor Ferate Înguste în România au anunţat joi că, din păcate, ca urmare a execuţiei unor lucrări neautorizate efectuate de autori necunoscuţi terasamentul liniei Abrud-Câmpeni a fost distrus în zona comunei Roşia Montană, făcând necirculabil traseul pe porţiunea respectivă. În consecinţă, "mocăniţa" va circula, cel mai probabil, între staţiile Abrud şi Roşia Montană. O altă variantă ar fi transbordarea călătorilor cu autobuzul pe distanţa afectată şi continuarea apoi a drumului până la Câmpeni cu trenul.

Capacitatea maximă a trenului este de 54 de locuri. În cazul în care nu se strâng cel puţin zece călători, cursa este anulată. Durata de pregătire a unei astfel de curse este de câteva ore.

Plecările au loc din gara Abrud, la orele 10,00 şi 16,00, iar sâmbătă şi duminică şi la orele 13,00. Un bilet dus-întors până la Roşia Montană costă 10 lei pentru adulţi şi 5 lei pentru copii. Între Abrud şi Câmpeni şi retur biletul costă 25 de lei pentru adulţi şi 15 lei pentru copii, la fel ca şi anul trecut.

"Mocăniţa", garnitura de tren care timp de un secol a făcut legătura între Abrud (judeţul Alba) şi Turda (judeţul Cluj), desfiinţată în 1997 din "motive de rentabilitate", circulă anual, de obicei vara, din 2004, timp de câteva zile, la iniţiativa unui investitor austriac, Georg Hocevar. El a încercat în acest mod să demonstreze că un astfel de "tren" ar putea constitui un punct de atracţie pentru turişti.

Cea mai mare parte din linia de cale ferată îngustă Abrud-Turda a fost dezafectată, chiar dacă la solicitarea Consiliului Judeţean Alba în 2005 a fost declarată monument istoric pe tronsonul Abrud-Vidolm, care se întinde pe circa 70 de kilometri.

Linia de cale ferată îngustă din Munţii Apuseni a fost construită la sfârşitul secolului al XIX-lea - începutul secolului XX, în timpul Imperiului Austro-Ungar. Garnitura de tren care circula pe linia în cauză a fost numită "mocăniţa" datorită faptului că localnicii din zona respectivă sunt cunoscuţi şi sub numele de mocani. AGERPRES/(AS - autor: Marinela Brumar, editor: Ştefan Gabrea)

Conținutul website-ului www.agerpres.ro este destinat exclusiv informării publice. Toate informaţiile publicate pe acest site de către AGERPRES sunt protejate de către dispoziţiile legale incidente. Sunt interzise copierea, reproducerea, recompilarea, modificarea, precum şi orice modalitate de exploatare a conţinutului acestui website. Detalii în secţiunea Condiții de utilizare. Dacă sunteţi interesaţi de preluarea ştirilor AGERPRES, vă rugăm să contactați Departamentul Marketing – marketing@agerpres.ro.

Utilizarea secţiunii Comentarii reprezintă acordul dumneavoastră de a respecta termenii şi condiţiile AGERPRES în ceea ce priveşte publicarea comentariilor pe www.agerpres.ro.

Monitorizare
Setări

DETALII DESPRE TINE

Dacă ai cont gratuit te loghezi cu adresa de email. Pentru a crea un cont gratuit accesează secțiunea “Crează cont”.

Dacă ai cont plătit te loghezi cu username. Pentru a vă crea un cont plătit vă rugăm să contactați:

Dacă nu puteți vizualiza această știre, contactați echipa AGERPRES pentru a vă abona la fluxurile de știri.