Vezi mai mult
Vezi mai putin

Urmareste

Modifică dimensiunea fontului:

Constanţa, 16 oct /Agerpres/ - Sala de marmură a Gării Maritime din Constanţa a găzduit joi după-amiază conferinţa de presă şi festivitatea oficială de prezentare a noii linii maritime comerciale de tip ferryboat/Ro-Ro, pe Marea Neagră între porturile Constanţa, Batumi (Georgia) şi Ilicevsk (Ucraina).

Evenimentul, organizat de compania românească Romcargo Maritim, iniţiatorul şi coordonatorul noii linii maritime, s-a bucurat de participarea ambasadorilor Turciei, Ucrainei, Georgiei, Kazahstanului şi Azerbaidjanului la Bucureşti, a secretarilor de stat Bogdan Aurescu, din Ministerul Afacerilor Externe, şi Iulian Matache - Ministerul Transporturilor, precum şi reprezentanţi guvernamentali din Georgia şi Ucraina.

Preşedintele companiei Romcargo Maritim, Dorin Iacob, a declarat că noua linie maritimă este rodul unui proiect realizat pe parcursul a peste 12 luni de negocieri şi aranjamente comerciale internaţionale, în cooperare cu firma ucraineană Ukrferry LLC, armatorul navei de transport de tip ferryboat/Ro-Ro.

"Practic ceea ce am reuşit acum este conexiunea de transport ce lipsea dintotdeauna peste Marea Neagră, între poarta Europei - ce se deschide la Constanţa şi ţările din bazinul Mării Caspice şi chiar destinaţii mai îndepărtate din Orient, refăcând oarecum vechiul Drum al Mătăsii. Noua rută scurtează tranzitul şi costurile logistice de transport între UE şi ţările de la Marea Caspică pentru toate tipurile de mărfuri, de la 25-30 de zile câte se făcea în mod uzual pe ruta Anvers/Rotterdam - regiunea Caspică - la 15 zile în prezent, cu transport feroviar din Europa Centrală până la Constanţa şi de aici cu linia maritimă ferry/Ro-Ro - până la Poti în Georgia, costurile pentru transportul unui autotren, la bordul navei, fiind de 1.600 de euro", a precizat Dorin Iacob.

Noua linie de maritimă este deservită de nava tip ferryboat/Ro-Ro "Greifswald" 7.971 tdw, are o capacitate de transport de 90 de autotrenuri cu marfă, de până la 16 m lungime, sau 103 vagoane de tren, ori 750 de autoturisme, nava dispunând şi de cabine pentru transportul a 150 de pasageri.

Feribotul va pleca din Constanţa, în fiecare zi de joi, la ora 23,59, urmând să ajungă la Batumi, duminica, la ora 7,00, după care seara, la ora 21,00 va părăsi portul pentru a se îndrepta către Ilicevsk (Ucraina), în funcţie de partidele de marfă angajate de navlositori. Nava va ajunge miercurea, la orele 7,00, din Portul Ilicevsk şi va părăsi portul la orele 21,00, urmând ca joia, la orele 16,00, să ajungă din nou la Constanţa.

La început, linia va fi operabilă doar în varianta de transport auto (Ro-Ro), urmând ca în perioada următoare să fie disponibilă şi pentru transportul feroviar, după adaptarea ecartamentelor din terminalele feroviare din portul georgian şi ucrainean. AGERPRES/(AS - autor: Dan Mihăescu, editor: Cristian Anghelache)

Conținutul website-ului www.agerpres.ro este destinat exclusiv informării publice. Toate informaţiile publicate pe acest site de către AGERPRES sunt protejate de către dispoziţiile legale incidente. Sunt interzise copierea, reproducerea, recompilarea, modificarea, precum şi orice modalitate de exploatare a conţinutului acestui website. Detalii în secţiunea Condiții de utilizare. Dacă sunteţi interesaţi de preluarea ştirilor AGERPRES, vă rugăm să contactați Departamentul Marketing – marketing@agerpres.ro.

Utilizarea secţiunii Comentarii reprezintă acordul dumneavoastră de a respecta termenii şi condiţiile AGERPRES în ceea ce priveşte publicarea comentariilor pe www.agerpres.ro.

Monitorizare
Setări

DETALII DESPRE TINE

Dacă ai cont gratuit te loghezi cu adresa de email. Pentru a crea un cont gratuit accesează secțiunea “Crează cont”.

Dacă ai cont plătit te loghezi cu username. Pentru a vă crea un cont plătit vă rugăm să contactați:

Dacă nu puteți vizualiza această știre, contactați echipa AGERPRES pentru a vă abona la fluxurile de știri.