Vezi mai mult
Vezi mai putin

Urmareste

Modifică dimensiunea fontului:

Bucureşti, 8 mai /Agerpres/ - Programele şcolare trebuie regândite complet, astfel încât să pună accent pe partea aplicativă şi nu pe cea teoretică, aceasta fiind, de altfel, singura soluţie pentru ca România să aibă absolvenţi cu calificare corespunzătoare cerinţelor pieţei muncii, a declarat, joi, preşedintele Federaţiei Sindicatelor Libere din Învăţământ (FSLI), Simion Hăncescu, într-o dezbatere despre politicile educaţionale actuale.
'Programele şcolare utilizate la ora actuală nu mai ţin pasul cu realităţile din România. Agenţii economici se plâng tot mai des că forţa de muncă e slab pregătită, iar acest lucru se produce deoarece şcoala face cu totul altceva decât are nevoie piaţa muncii. Liceele industriale şi şcolile profesionale nu funcţionează la parametrii normali, iar din acest motiv nu mai avem maiştri sau muncitori bine pregătiţi, aşa cum se întâmpla înainte de 1989. Şi la nivelul învăţământului teoretic predomină, din păcate, tot informaţia. De aceea, programele şcolare trebuie regândite complet, astfel încât să pună accent pe partea aplicativă şi nu pe cea teoretică', a spus Simion Hăncescu.
Potrivit acestuia, sindicatul pe care îl reprezintă a solicitat constant guvernanţilor, pe parcursul ultimilor 12 ani, modificarea programelor şcolare, însă demersurile făcute nu au avut rezultatul scontat.
'De 12 ani solicităm constant Ministerului Educaţiei modificarea programelor şcolare, însă, până acum, nu s-a luat nicio măsură în acest sens. Din punctul nostru de vedere, în procesul de modificare a unei programe şcolare, trebuie să existe o colaborare între educator, învăţător, profesor de gimnaziu şi de liceu, astfel încât să se traseze o linie continuă în abordarea materiilor pe parcursul anilor de învăţământ. Atât matematica, cât şi fizica, de exemplu, pot fi abordate din punct de vedere practic, materiile fiind astfel mult mai uşor de abordat de către elevi', a mai spus preşedintele FSLI.
La dezbaterea organizată de FSLI vor fi prezentate şi o serie de studii internaţionale destinate evaluării competenţelor elevilor şi practicilor la clasă ale cadrelor didactice.
Dezbaterea este parte a Conferinţei naţionale 'Dezvoltarea competenţelor cheie în şcolile din România: provocări şi oportunităţi pentru actualele politici educaţionale', organizată de FSLI pe 8 şi 9 mai. AGERPRES/(AS - autor: Magdalena Tănăsescu, editor: Oana Tilică)

Conținutul website-ului www.agerpres.ro este destinat exclusiv informării publice. Toate informaţiile publicate pe acest site de către AGERPRES sunt protejate de către dispoziţiile legale incidente. Sunt interzise copierea, reproducerea, recompilarea, modificarea, precum şi orice modalitate de exploatare a conţinutului acestui website. Detalii în secţiunea Condiții de utilizare. Dacă sunteţi interesaţi de preluarea ştirilor AGERPRES, vă rugăm să contactați Departamentul Marketing – marketing@agerpres.ro.

Utilizarea secţiunii Comentarii reprezintă acordul dumneavoastră de a respecta termenii şi condiţiile AGERPRES în ceea ce priveşte publicarea comentariilor pe www.agerpres.ro.

Monitorizare
Setări

DETALII DESPRE TINE

Dacă ai cont gratuit te loghezi cu adresa de email. Pentru a crea un cont gratuit accesează secțiunea “Crează cont”.

Dacă ai cont plătit te loghezi cu username. Pentru a vă crea un cont plătit vă rugăm să contactați:

Dacă nu puteți vizualiza această știre, contactați echipa AGERPRES pentru a vă abona la fluxurile de știri.