COD PORTOCALIU: 30-11-2021 ora 10 Intre 30 noiembrie, ora 12 – 30 noiembrie, ora 18 se va semnala intensificări ale vântului COD PORTOCALIU: 30-11-2021 ora 10 Intre 30 noiembrie, ora 23 – 01 decembrie, ora 11 se va semnala intensificări ale vântului și ninsori

Vezi mai mult
Vezi mai putin

Urmareste

Modifică dimensiunea fontului:

Reşiţa, 27 apr /Agerpres/ - Ministrul Educaţiei Naţionale, Remus Pricopie, a infirmat duminică, la Caransebeş, zvonurile potrivit cărora rezultatele elevilor la evaluarea naţională, introdusă în premieră, din acest an şcolar, la clasele a II-a, a IV-a şi a VI-a vor conta la admiterea în clasa a IX-a.
El a precizat că va fi vorba doar despre o evaluare unitară la nivel naţional, pentru a testa cunoştinţele elevilor şi pentru a-i obişnui cu condiţiile de examen, fără, însă, ca notele să fie trecute în catalog.
"Evaluările naţionale la clasele a II-a, a IV-a şi a VI-a au rolul de a evalua, pe de o parte nivelul de pregătire al elevilor după câţiva ani de şcoală, iar, pe de altă parte, de a pregăti elevii cu atmosfera de examen. Nu sunt examene naţionale, ci evaluări, iar notele nu vor fi trecute în catalog. Metodele clasice de evaluare nu ne permit o analiză a pregătirii elevilor la nivel naţional. Modalitatea de evaluare la clasă diferă de la un profesor la altul, ori aceste evaluări naţionale transversale au acelaşi sistem de redactare a subiectelor, aceleaşi sistem de măsurare a performanţei elevilor. Evaluările, însă, nu vor avea niciun impact, ci doar pregătesc admiterea pentru clasa a IX-a şi copiii nu vor fi ierarhizaţi niciodată în funcţie de aceste rezultate", a declarat Remus Pricopie.
Din păcate, a spus el, la examenul de bacalaureat nu s-au înregistrat rezultate spectaculoase, chiar dacă în ultimul an curba a fost una ascendentă. De exemplu, anul trecut, procentul de promovabilitate la bacalaureat, pentru promoţia 2013, a fost de 64%, iar după sesiunea de toamnă s-a ajuns la 70%.
"Eu cred că noi ca profesori, ca şcoală, ca minister trebuie să ne facem datoria şi să asigurăm cele mai bune condiţii şi şanse copiilor noştri. Atunci când înregistrăm un insucces, trebuie să ne întrebăm cu ce am greşit de când a intrat acest copil pe băncile şcolii, trebuie să fim atenţi cu ceea ce se întâmplă în şcoală sau în grădiniţă, iar copiii trebuie aduşi cât mai repede într-un cadru formal de educaţie. Acest lucru înseamnă să aducem copiii la grădiniţă cât mai devreme, pentru că aşa ei se obişnuiesc cu ideea de şcoală, educaţie, colectivitate, iar ulterior experienţa de grădiniţă le va permite ca în ciclul primar să performeze mai bine", a afirmat ministrul Educaţiei Naţionale.
AGERPRES-FOTO PE FLUX/(AS - autor: Paula Neamţu, editor: Ştefan Gabrea)

Conținutul website-ului www.agerpres.ro este destinat exclusiv informării publice. Toate informaţiile publicate pe acest site de către AGERPRES sunt protejate de către dispoziţiile legale incidente. Sunt interzise copierea, reproducerea, recompilarea, modificarea, precum şi orice modalitate de exploatare a conţinutului acestui website. Detalii în secţiunea Condiții de utilizare. Dacă sunteţi interesaţi de preluarea ştirilor AGERPRES, vă rugăm să contactați Departamentul Marketing – marketing@agerpres.ro.

Utilizarea secţiunii Comentarii reprezintă acordul dumneavoastră de a respecta termenii şi condiţiile AGERPRES în ceea ce priveşte publicarea comentariilor pe www.agerpres.ro.

Monitorizare
Setări

DETALII DESPRE TINE

Dacă ai cont gratuit te loghezi cu adresa de email. Pentru a crea un cont gratuit accesează secțiunea “Crează cont”.

Dacă ai cont plătit te loghezi cu username. Pentru a vă crea un cont plătit vă rugăm să contactați:

Dacă nu puteți vizualiza această știre, contactați echipa AGERPRES pentru a vă abona la fluxurile de știri.