Vezi mai mult
Vezi mai putin

Urmareste

Modifică dimensiunea fontului:

O investigaţie realizată de publicaţia americană New York Times a dezvăluit că o companie din domeniul recunoaşterii faciale a colectat peste trei miliarde de imagini de pe reţele de socializare sau pagini online de prezentare a companiilor pe care le-a vândut unor agenţii responsabile de aplicarea legii prin intermediul unei aplicaţii bazate pe inteligenţa artificială, informează mashable.com.

Potrivit articolului din New York Times publicat la sfârşitul săptămânii trecute, Clearview AI, un start-up fondat cu o finanţare iniţială din partea lui Peter Thiel, membru în consiliul de administraţie Facebook, şi-a îmbogăţit baza de date pentru recunoaştere facială destinată organelor de poliţie şi altor entităţi prin intermediul Facebook, YouTube, Venmo şi a altor platforme în ciuda interdicţiei folosirii datelor în acest scop.

Fondatorul companiei a declarat pentru NYT că ''Facebook ştie'' despre această practică de a extrage imagini de pe anumite site-uri. Site-uri precum Twitter nu permit roboţilor de indexare să preia conţinutul media publicat pe platformele sale, însă acest fenomen se produce din cauza reglementărilor permisive şi inconsecvente referitoare la instrumentele bazate pe inteligenţă artificială. Chiar dacă sistemele de recunoaştere facială au fost interzise în cadrul administraţiei locale din San Francisco, nu există o astfel de restricţie la nivel federal.

"Este o demonstraţie îngrijorătoare a pericolelor pe care le presupune tehnologia pentru recunoaştere facială în zilele noastre şi a nevoii urgente a legiuitorilor de a sista imediat folosirea acestei practici în aplicarea legii", a precizat Nathan Freed Wess, avocat în cadrul Uniunea pentru Libertăţi Civile din SUA (ACLU), într-o declaraţie transmisă prin e-mail.

"Poliţia nu ar trebui să aibă voie să ne ancheteze şi să ne pună sub învinuire folosind în mod secret o tehnologie nereglementată şi predispusă la erori oferită fără să fie testată de un start-up care a asamblat nesigur o bază de date de miliarde de imagini faciale ale unor americani obişnuiţi", a mai spus Wessler.

Clearview susţine că foloseşte doar imagini disponibile în mod public (şi informaţii de profil care au fost la un moment dat făcute publice chiar dacă, între timp, persoana respectivă şi-a schimbat setările contului) şi că nu încalcă nicio reglementare. Facebook a anunţat că va investiga modul în care această companie foloseşte datele colectate de reţeaua de socializare.

Reportera care a realizat investigaţia a testat chiar ea aplicaţia care a scos la iveală fotografii cu aceasta din urmă cu 10 ani. Chiar şi atunci când a avut faţa parţial acoperită, aplicaţia a depistat pe internet şapte imagini în care apărea ziarista.

Cu toate că actualii clienţi ai companiei sunt agenţii din domeniul aplicării legii, Clearview are în vedere planuri de a lucra cu ochelari de realitate augmentată şi dispozitive de purtat, mai precizează mashable.com.AGERPRES/(AS-autor: Simona Tatu, editor: Mariana Ionescu, editor online: Ady Ivaşcu)

Conținutul website-ului www.agerpres.ro este destinat exclusiv informării publice. Toate informaţiile publicate pe acest site de către AGERPRES sunt protejate de către dispoziţiile legale incidente. Sunt interzise copierea, reproducerea, recompilarea, modificarea, precum şi orice modalitate de exploatare a conţinutului acestui website. Detalii în secţiunea Condiții de utilizare. Dacă sunteţi interesaţi de preluarea ştirilor AGERPRES, vă rugăm să contactați Departamentul Marketing – [email protected].

Utilizarea secţiunii Comentarii reprezintă acordul dumneavoastră de a respecta termenii şi condiţiile AGERPRES în ceea ce priveşte publicarea comentariilor pe www.agerpres.ro.

Monitorizare
Setări

DETALII DESPRE TINE

Dacă ai cont gratuit te loghezi cu adresa de email. Pentru a crea un cont gratuit accesează secțiunea “Crează cont”.

Dacă ai cont plătit te loghezi cu username. Pentru a vă crea un cont plătit vă rugăm să contactați:

Dacă nu puteți vizualiza această știre, contactați echipa AGERPRES pentru a vă abona la fluxurile de știri.