COD GALBEN: 22-01-2018 ora 20 Intre 20:00 si 23:00 se va semnala - intensificări ale vântului cu rafale, in general de 55 - 65 km/h. in Județul Constanța, Județul Tulcea;

Canberra, 12 aug /Agerpres/ - Forme de viaţă necunoscute ar putea trăi în peşterile vulcanice din Antarctica, a anunţat vineri o echipă de oameni de ştiinţă din Australia, citată de agenţia DPA.

Cercetătorii de la Universitatea Naţională din Australia (ANU) au descoperit urme de ADN provenind de la alge, muşchi, mici animale şi alte forme de viaţă, necunoscute anterior, în străfundurile peşterilor scobite în gheaţă de aburul provenind de la Muntele Erebus din Antarctica, cel mai sudic vulcan activ de pe Pământ, situat pe Insula Ross.

În interiorul peşterilor poate fi foarte cald - până la 25 de grade Celsius în unele dintre ele, a declarat în comunicat Ceridwen Fraser, cercetător principal la ANU.

Poţi sta în tricou acolo şi poate fi foarte confortabil, a adăugat Fraser. În apropiere de gura peşterii este lumină, aceasta filtrându-se până la adâncimi în unele dintre peşteri unde stratul de gheaţă de la suprafaţă este subţire, a mai spus ea.

Mare parte dintre urmele de ADN descoperite în peşteri sunt similare cu cele ale plantelor şi animalelor - inclusiv muşchi, alge şi nevertebrate - care trăiesc în alte regiuni din Antarctica, însă nu toate secvenţele au putut fi identificate în întregime, a precizat Fraser.

Rezultatele acestui studiu ne oferă o imagine atrăgătoare cu privire la ceea ce ar putea trăi sub gheaţa din Antarctica - ar putea fi vorba chiar despre noi specii de animale şi plante, a adăugat ea.

Laurie Connell, co-cercetător la Universitatea din Maine a declarat că această descoperire a urmelor de ADN în peşterile de gheaţă nu dovedeşte faptul că în aceste locuri există în continuare forme de viaţă. Următorul pas va fi să privim mai îndeaproape la aceste peşteri şi să căutăm organisme vii, a explicat Connell. Dacă ele există, acest lucru deschide uşa către o lume nouă, interesantă, a adăugat ea, conform sursei citate.AGERPRES/(AS - autor: Dana Purgaru, editor: Codruţ Bălu)