Forme de viață necunoscute ar putea trăi în peșterile din Antarctica

•  Sci&Tech
1858 afişări

Forme de viață necunoscute ar putea trăi în peșterile vulcanice din Antarctica, a anunțat vineri o echipă de oameni de știință din Australia, citată de agenția DPA.

11713eb2-c524-40a4-b970-6c9257ecb0a9

Cercetătorii de la Universitatea Națională din Australia (ANU) au descoperit urme de ADN provenind de la alge, mușchi, mici animale și alte forme de viață, necunoscute anterior, în străfundurile peșterilor scobite în gheață de aburul provenind de la Muntele Erebus din Antarctica, cel mai sudic vulcan activ de pe Pământ, situat pe Insula Ross.

''În interiorul peșterilor poate fi foarte cald — până la 25 de grade Celsius în unele dintre ele'', a declarat în comunicat Ceridwen Fraser, cercetător principal la ANU.

''Poți sta în tricou acolo și poate fi foarte confortabil'', a adăugat Fraser. ''În apropiere de gura peșterii este lumină, aceasta filtrându-se până la adâncimi în unele dintre peșteri unde stratul de gheață de la suprafață este subțire'', a mai spus ea.

Mare parte dintre urmele de ADN descoperite în peșteri sunt similare cu cele ale plantelor și animalelor — inclusiv mușchi, alge și nevertebrate — care trăiesc în alte regiuni din Antarctica, însă nu toate secvențele au putut fi identificate în întregime, a precizat Fraser.

''Rezultatele acestui studiu ne oferă o imagine atrăgătoare cu privire la ceea ce ar putea trăi sub gheața din Antarctica — ar putea fi vorba chiar despre noi specii de animale și plante'', a adăugat ea.

Laurie Connell, co-cercetător la Universitatea din Maine a declarat că această descoperire a urmelor de ADN în peșterile de gheață nu dovedește faptul că în aceste locuri există în continuare forme de viață. ''Următorul pas va fi să privim mai îndeaproape la aceste peșteri și să căutăm organisme vii'', a explicat Connell. ''Dacă ele există, acest lucru deschide ușa către o lume nouă, interesantă'', a adăugat ea, conform sursei citate.

AGERPRES/(AS — autor: Dana Purgaru, editor: Codruț Bălu, editor online: Andreea Lăzăroiu)

Etichete:

Comentează

Articole recomandate

CYBER SECURITY

Știrile momentului

Știri recente din Sci&Tech

Cele mai citite din Sci&Tech

Tu actualizezi lumea.

Ai filmat sau fotografiat un eveniment ieșit din comun? Noi îţi publicăm știrea.

Află mai multe