COD GALBEN: 21-02-2018 ora 10 Intre 10:00 si 16:00 se va semnala intensificări ale vântului care la rafală vor depăși local 60-70 km/h, iar la munte 80-90 km/h in Județul Caraş-Severin;

Tokyo, 6 sep /Agerpres/ - O echipă de cercetători din Japonia a anunţat că a reuşit să utilizeze tehnologia CRISPR de modificare genetică pentru a schimba culoarea unei specii de zorele, o cunoscută floare de grădină, informează UPI.

Zoreua japoneză este una dintre cele două plante pe care se efectuează studii în cadrul National BioResource Project din Japonia, astfel oamenii de ştiinţă de la Universitatea Tsukuba au beneficiat de un volum semnificativ de date genomice cu care a putut lucra.

Echipa de la Tsukuba a reuşit să identifice o genă, dihidroflavonol 4-reductază-B, responsabilă de producţia procesului de sinteză a antocianinei, o enzimă ce determină culoarea tulpinilor, frunzelor şi florilor de zorea.

Tehnologia CRISPR le permite cercetătorilor să injecteze în mod direct într-un organism material genetic conceput pentru a identifica şi rescrie porţiuni specifice ale codului ADN.

Deoarece dihidroflavonol 4-reductaza-B este situată între două gene similare, DFR-A şi DRF-C, a fost nevoie ca tehnologia utilizată să fie foarte precisă.

Prin intermediul CRISPR, enzima Cas9 este programată să pătrundă în ADN-ul vizat şi să şteargă codul sau să îmbine noul cod.

Cercetătorii au folosit bacterii din genul Rhizobium pentru a introduce componentele CRISPR în embrionii de zorele. Ca urmare, a fost perturbată activitatea genei DFR-B şi a fost dezactivată enzime în 75% dintre plante, ceea ce a dus la absenţa pigmentului

Tehnologia utilizată a transformat zorelele mov în albe.

''Povestea zorelei japoneze a început în secolul al VIII-lea e.n., cu introducerea plantelor sălbatice cu flori albastre în Japonia din China'', notează cercetătorii într-un comunicat. ''În 1631, prima floare de zorea japoneză albă a fost pictată în Japonia'', au subliniat ei.

Aşadar, un proces care i-a luat naturii 850 de ani a fost înlocuit cu o tehnică ce a necesitat mai puţin de un an.

Analiza a demonstrat că genele vecine, DFR-A şi DFR-C, nu au fost afectate de tehnologia de editare genetică.

Oamenii de ştiinţă au notat succesul înregistrat într-o lucrare publicată în această săptămână în jurnalul ''Scientific Reports''.

Descoperirea lor subliniază puterea tehnologiei CRISPR, care a deschis noi orizonturi în medicina genetică, datorită capacităţii sale de a modifica genele în mod rapid şi eficient.

Recent, gene defectuoase ale unor embrioni umani, purtătoare ale unei maladii cardiace ereditare, au fost modificate pentru prima oară graţie acestei tehnici revoluţionare de editare genetică, reuşita fiind publicată în revista Nature. Este însă vorba de o descoperire care implică şi numeroase probleme etice, având în vedere că această tehnică poate fi folosită la producerea de aşa-numiţi ''designer babies'' — copii programaţi genetic.

CRISPR funcţionează asemenea unor ''foarfece'' moleculare ce permit decuparea selectivă a zonelor nedorite din cadrul genomului şi înlocuirea acestora cu noi fragmente de ADN.AGERPRES/(AS - autor: Dana Purgaru, editor: Codruţ Bălu)