Urmareste

Modifică dimensiunea fontului:

Deva, 2 iun /Agerpres/ - Trei invenţii medaliate cu aur la mai multe saloane internaţionale de profil, realizate de Corneliu Birtok-Băneasă, au fost montate pe una dintre maşinile ce vor lua startul în etapa a doua a Campionatului Naţional de Drift, care va avea loc sâmbătă şi duminică la Prejmer, în judeţul Braşov.

Maşina aparţine pilotului licenţiat Marian Marcel, din Deva, care a acceptat ca în compartimentul motor să fie amplasate un filtru supraaspirant inversat pentru competiţii auto, un sistem dinamic de transfer al aerului şi un deflector termic, toate acestea contribuind la o mai bună răcire a motorului şi la un plus de putere de circa 7 - 10%.

"Maşina are un aport de putere cuprins între 7 şi 10%, datorită faptului că motorul nu se încălzeşte foarte tare. În plus, riscul ca motorul să se defecteze din motive care ţin de supraîncălzire scade considerabil", a declarat vineri, pentru AGERPRES, inventatorul Corneliu Birtok-Băneasă.

Colaborarea dintre pilotul Marcel Marian şi inventatorul Corneliu-Birtok Băneasă a început în urmă cu mai bine de un an, din dorinţa celor doi de a spori performanţele maşinii de drift.

"Îl cunosc pe Corneliu de mai multă vreme. Împreună am decis să montăm invenţiile sale pe maşina mea de drift. Acestea mă ajută să ţin pasul, cumva, cu restul colegilor mei, chiar dacă, iniţial, maşina mea era una dintre cele mai slabe din campionat. Cu invenţiile lui Corneliu, maşina se turează mult mai bine şi motorul răspunde altfel, în sens pozitiv, la comenzile mele", a spus pilotul Marcel Marian.

În calitate de doctorand al Facultăţii de Inginerie din Hunedoara, Universitatea Politehnica Timişoara, Corneliu Birtok-Băneasă şi-a propus ca pe parcursul etapei de la Prejmer să efectueze şi mai multe măsurători la motorul maşinii, ajutându-se de o cameră de termoviziune. Rezultatele cercetării, la care vor lua parte şi mai mulţi studenţi ai Secţiei de Autovehicule Rutiere, vor fi cuprinse în teza sa de doctorat, pentru că ele vor putea fi extrapolate ulterior la funcţionarea unei maşini care circulă în traficul aglomerat urban.

"Maşina de drift are un ritm susţinut şi atipic faţă de un trafic normal. Ea parcurge un traseu într-un derapaj controlat, la un anumit unghi faţă de axa pistei, ceea ce duce la o circulaţie deficitară a aerului prin compartimentul motor. Cercetarea se poate constitui ca o bună paralelă cu situaţia din traficul întâlnit în oraşele aglomerate, unde maşinile stau în ambuteiaje, motorul aspiră aer cald, iar şoferii încearcă să compenseze pierderea de putere care apare, de până la 20%, apăsând mai tare pe acceleraţie. Acest lucru duce la un consum crescut de carburant şi la o poluare majoră", a explicat Corneliu Birtok-Băneasă.

Studiile de până acum, efectuate cu ajutorul camerei de termoviziune, au demonstrat că prin utilizarea acelor invenţii temperatura aerului din compartimentul motor al maşinii reuşeşte să se menţină la o valoare de 22 - 25 grade Celsius, faţă de 50 - 75 grade Celsius, situaţie ce îmbunătăţeşte funcţionarea motorului şi permite o economie de carburant.

Rezultatele cercetării vor constitui baza unui model matematic ce va fi utilizat de inventator în perfecţionarea invenţiilor sale.

Corneliu Birtok-Băneasă a fost premiat, de-a lungul timpului, cu peste 30 de medalii de aur la mai multe saloane internaţionale de inventică, unde a prezentat diverse dispozitive ce pot fi utilizate în industria auto pentru reducerea consumului de carburant. AGERPRES/(A, AS - autor: Sorin Blada, editor: Andreea Rotaru)

Conținutul website-ului www.agerpres.ro este destinat exclusiv informării publice. Toate informaţiile publicate pe acest site de către AGERPRES sunt protejate de către dispoziţiile legale incidente. Sunt interzise copierea, reproducerea, recompilarea, modificarea, precum şi orice modalitate de exploatare a conţinutului acestui website. Detalii în secţiunea Condiții de utilizare. Dacă sunteţi interesaţi de preluarea ştirilor AGERPRES, vă rugăm să contactați Departamentul Marketing – marketing@agerpres.ro.

Utilizarea secţiunii Comentarii reprezintă acordul dumneavoastră de a respecta termenii şi condiţiile AGERPRES în ceea ce priveşte publicarea comentariilor pe www.agerpres.ro.

Monitorizare
Setări

DETALII DESPRE TINE

Dacă ai cont gratuit te loghezi cu adresa de email. Pentru a crea un cont gratuit accesează secțiunea “Crează cont”.

Dacă ai cont plătit te loghezi cu username. Pentru a vă crea un cont plătit vă rugăm să contactați:

Dacă nu puteți vizualiza această știre, contactați echipa AGERPRES pentru a vă abona la fluxurile de știri.